.

پایگاه نواتیم در سال ۲۰۱۶ به منظور مرکز عملیات مدرن ترین و حیاتی ترین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یعنی F-۳۵ های تازه خریداری شده از ایالات متحده امریکا انتخاب شد.

سرویس دفاع و امنیت مشرق _ همانگونه که وعده داده شده بود و همگان انتظار آن را می‌کشیدند عملیات انتقامی جمهوری اسلامی ایران به منظور تنبیه رژیم غاصب صهیونیستی به دلیل حمله خارج از عرف دیپلماتیک به کنسولگری کشورمان در دمشق با رمز "وعده صادق" در شب ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ اجرا شد؛ عملیاتی که به اعتراف بسیاری از کارشناسان و مقامات کشورهای غربی و متحدان صهیونیست‌ها بسیار عظیم و فراتر از انتظارات آنها بوده است.

ویدئو
شلیک پهپادهای انتحاری شاهد به سمت سرزمین‌های اشغالی


اگرچه بسیاری پیش از این عملیات ادعا می کردند ایران یک حمله محدود و کنترل شده تنها برای ارسال پیام به رژیم صهیونیستی را اجرا خواهد کرد و احتمالا هدف عملیات نیز منطقه جولان اشغالی خواهد بود (نه بخش اصلی سرزمین های فلسطین اشغالی) اما شلیک ده ها فروند موشک و پهپاد به سمت دو پایگاه هوایی استراتژیک رژیم صهیونیستی که مبدا اصلی عملیات های جنایتکارانه آنها در سالهای اخیر علیه خاک غزه، لبنان و سوریه بوده است نشان داد ایران در تنبیه اساسی متجاوز و اتمام حجت با حامیان بین المللی آنها برای پایان دادن به تجاوزات غیرقانونی رژیم صهیونیستی کاملا مصمم بوده است.

رکوردشکنی‌های ویژه عملیات موشکی-پهپادی سپاه

نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سالهای اخیر همواره دست توانمند ملت ایران در راه انتقام و وارد ساختن ضربات دردناک به دشمنان ایران بوده است؛ از حملات چندین باره به محل حضور تروریست‌های داعش و گروهک‌های کومله و دموکرات تا انهدام مقرهای جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق یا جیش العدل در منطقه بلوچستان، این زرادخانه موشکی و پهپادی هوافضای سپاه بود که همواره به عنوان اهرم واکنش سریع کشورمان به تهدیدات فراسرزمینی عمل کرده است.

عملیات اخیر "وعده صادق" بدون تردید گسترده ترین و درخشان ترین عملیات نظامی نیروی هوافضای سپاه در تاریخ کشورمان و حتی منطقه خاورمیانه بوده و چندین رکورد و نقطه عطف ویژه ثبت کرده است.

ویدئو
شلیک انبوه موشک‌های کروز به سمت اسرائیل


اگرچه اطلاعات دقیقی از تعداد پرتابه‌های شلیک شده به سوی خاک سرزمین‌های اشغالی به جز ادعاهای امریکا و اسرائیل وجود ندارد اما بدون شک این عملیات از حیث تعداد پهپاد و موشک بالستیک شلیک شده در یک روز در تاریخ نبردهای مدرن بی سابقه بوده است؛ حتی در روز نخست حمله روسیه به اوکراین یا حملات گسترده به تاسیسات انرژی اوکراین در زمستان، شلیک این نرخ از موشک‌های بالستیک و پهپادهای انتحاری در یک روز ثبت نشده بود.

همچنین تمرکز اهداف موشک های سپاه بر دو پایگاه هوایی استراتژیک صهیونیست ها در صحرای نقب یعی نواتیم و رامون موجب شد در همان موج نخست حمله سامانه‌های پدافندی مستقر در پایگاه نظر پاتریوت و پیکان۲/۳ اوت نامبر شده و در موج دوم چندین فروند موشک به تاسیسات این دو پایگاه اصابت کند.

نگاهی به تاریخچه و اهمیت پایگاه هوایی نواتیم/ حمله مشترک عماد و خیبرشکن به خانه اف۳۵ های اسرائیلی +نقشه و فیلم
نقشه ادعایی منابع امریکایی از اهداف حملات ایران به اسرائیل

همچنین این عملیات نخستین استفاده رزمی از موشک‌های بالستیک میانبرد ایرانی نیز محسوب می‌شود؛ در عملیات های موشکی گذشته عمدتا از موشک‌های بالستیک کوتاه برد خانواده فاتح نظیر فاتح۱۱۰، فاتح ۳۱۳، ذوالفقار و خیبرشکن یا موشک قیام استفاده شده بود اما نخستین بار موشک‌های میانبرد قدر و عماد نیز بر اساس آنچه در تصاویر منتشر شده دیده می‌شود از مناطقی نظیر شیراز و حومه تهران به سمت عمق سرزمین‌های اشغالی شلیک شدند.

نگاهی به تاریخچه و اهمیت پایگاه هوایی نواتیم/ حمله مشترک عماد و خیبرشکن به خانه اف۳۵ های اسرائیلی +نقشه و فیلم


حمله مشترک قدر، عماد و خیبرشکن به خانه اف۳۵ های اسرائیلی

اگرچه اهداف دیگری نیز در سایر مناطق سرزمین های اشغالی انتخاب شده بودند اما دو پایگاه هوایی نواتیم و رامون بخش اصلی تمرکز عملیات موشکی را به خود اختصاص داده بودند.

نگاهی به تاریخچه و اهمیت پایگاه هوایی نواتیم/ حمله مشترک عماد و خیبرشکن به خانه اف۳۵ های اسرائیلی +نقشه و فیلم
پایگاه هوایی رامون در صحرای نقب

در این میان پایگاه هوایی نواتیم در عمق صحرای نقب به عنوان هدف ویژه و یکی از ۳ پایگاه هوایی بزرگ رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

پایگاه هوایی نواتیم دقیقا همزمان با تشکیل این رژیم جعلی در سال ۱۹۴۷ احداث شده و چندین جنگ بزرگ را نیز تجربه کرده است از جمله جنگ‌های مشهور ۱۹۴۸، جنگ ۶ روزه، نبرد یوم کیپور و نبرد دره بقاع که به عنوان مرکز حضور مدرن ترین جنگنده های نیروی هوایی اسرائیل به مصاف ارتش‌های عربی می‌رفتند.

همچنین عملیات مشهور "اوپرا" در سال ۱۹۸۱ به منظور نابودسازی راکتور اتمی رژیم سابق بعث عراق نیز به مرکزیت پایگاه هوایی نواتیم انجام شده بود.

اگرچه پایگاه نواتیم میزبان انواع مختلفی از جنگنده ها و اسکادران های نیروی هوایی اسرائیل بوده است اما در سال ۲۰۱۶ به منظور مرکز عملیات مدرن ترین و حیاتی ترین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یعنی F-۳۵ های تازه خریداری شده از ایالات متحده امریکا انتخاب شد.

نگاهی به تاریخچه و اهمیت پایگاه هوایی نواتیم/ حمله مشترک عماد و خیبرشکن به خانه اف۳۵ های اسرائیلی +نقشه و فیلم
اف 35 های اسرائیلی در نواتیم

رژیم صهیونیستی در دو نوبت اقدام به سفارش جنگنده نسل پنجم و پنهانکار اف۳۵ کرده است که نوبت اول شامل ۵۰ فروند را تحویل گرفته و یک سفارش ۲۵ فروندی جدید نیز به تازگی به آن اضافه شده است؛ این جنگنده ها در ۳ اسکادران ۱۱۶، ۱۱۷ و ۱۴۰ نیروی هوایی اسرائیل و هر ۳ در پایگاه هوایی نواتیم مستقر هستند.

مقامات غربی به نقل از برخی منابع صهیونیستی اعتراف کرده اند که ۹ موشک به پایگاه هوایی نواتیم و نقب اصابت کرده است (نکته اصلی ماجرا این است که پایگاه هوایی با نام نقب وجود ندارد و احتمالا هر ۹ اصابت ادعا شده مربوط به نواتیم باشد).

نگاهی به تاریخچه و اهمیت پایگاه هوایی نواتیم/ حمله مشترک عماد و خیبرشکن به خانه اف۳۵ های اسرائیلی +نقشه و فیلم
تصویر منتشر شده از سوی منابع صهیونیستی از اصابت موشک به نواتیم

صهیونیست‌ها سانسور شدید خبری در خصوص تعداد پرتابه های عبور کرده از پدافند انجام می دهند و شرکت های صاحب ماهواره های تجاری نیز حاضر به انتشار تصاویر با کیفیت از محل اصابت موشک های ایرانی نیستند اما تا همینجا نیز به چندین اصابت به تاسیسات و باند فرودگاه و همچنین آسیب به هواپیماهای C-۱۳۰ هرکولس مستقر در پایگاه اعتراف کرده اند.

نگاهی به تاریخچه و اهمیت پایگاه هوایی نواتیم/ حمله مشترک عماد و خیبرشکن به خانه اف۳۵ های اسرائیلی +نقشه و فیلم
تصویر ماهواره ای از محل استقرار هواپیماهای ترابری هرکولس اسرائیل و اصابت موشک ایرانی در نزدیکی این محل روی باند اصلی نشست و برخواست

مهمترین نکته در خصوص پرتابه های اصابت کرده به این پایگاه استفاده از موشک هایی است که رهگیری آنها برای سامانه های پدافندی اسرائیلی نظیر پیکان یا فلاخن داود غیرممکن بوده است.

ویدئو
ویدئویی که احتمالا مربوط به اصابت موشک‌های خیبرشکن به پایگاه نواتیم است


موشک خیبرشکن با توانایی گلاید و مانور فرار از سامانه های پدافندی در شیرجه نهایی و همچنین موشک های میانبرد قدر و عماد با کلاهک هدایت شونده و سرعتی بسیار بیشتر از موشک‌های خانواده فاتح (چیزی نزدیک به ۱۰ ماخ) مدرنترین سامانه های پدافندی صهیونیست ها را ناکام گذاشتند.

ویدئو
ویدئوی شلیک موشک های بالستیک قدر، عماد، خیبرشکن و دزفول

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 105
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 49
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    اسرائیل رو به موت است و پایان زوزه های سگ های هار صهیونیستی بسیار نزدیکه. ان شالله به حق مهدی فاطمه
    • ساسان IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
      0 0
      گویا اسرائیل تصمیم گرفته حمله کنه ، جواب به این حمله باید در لحظه و قاطع باشه تا بازدارندگی ایجاد کنه
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
      0 15
      بیکارترین کاربر مجازی
    • رضا IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
      30 37
      معلوم شد هرچی موشک ساختیم به درد مقابله با سیستم های پدافندی امروز جهان میخوره. ترس اسرائیلی ها هم ریخت
    • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      44 12
      ۲۳:۱۷ هنوز فارسی حرف زدن رو خوب یاد نگرفتی موسادی احمق! فعلا که کل اتحادیه شیطان نتونستن موشک‌های بالستیک ایران بزرگ رو رهگیری کنن!
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      3 7
      اقا چه فایده سیصدتا موشک و پهپاد رفته حداقل سیصد تاشون به درک واصل می شدن چی می شد
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      14 1
      پهپادهای ایران عملیات فریب بود؛ ایران تمام رادارها و سامانه های پدافندی را فرستاد دنبال نخود سیاه ؛ تا موشکهایش با خیال راحت بخورند به اسراییل.
    • DE ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      3 1
      دقیقا
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      0 5
      ۱۰:۳۹ الان مثلا فریب دادین پدافند اسرائیل را
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    68 7
    خدایا شکرت
    • AT ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
      19 60
      جنگ بزرگی در راه است»چون رژیم صهیون بدون شک پاسخ خواهد داد و این کنش و واکنش باعث ورود آمریکا و کشورهای غربی به جنگ علیه ایران خواهد شد...
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      23 5
      جنگ بزرگی در راه است. منبع: voa. آقا از "فیل تر شک ن" استفاده می کنی دیگه اخبارش رو نخون ... دیوونه میشی ها!
    • DE ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      9 1
      خدایا شکرت بابت شکستن هیمنه اسرائیل
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    74 12
    امسال سه عید داشتیم عید نوروز عید فطر و عید سربلندی
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    63 7
    اسراییل نابود است، چون وعده الهی حق است.
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    35 19
    اصابت ها قابل تائید است اما متاسفانه میزان رهگیری و انهدام موشک ها و پهپادها نسبت به اصابت آنها به هدف زیاد بوده. همچنین فیلمی از اصابت کروز ها منتشر و یا تائید نشد. پهپادهای شلیک شده هم با موتور پیستونی که داشتند و تولید صدای نسبتا" بالای آنها به راحتی شناسایی و رهگیری شدند. سپاه می بایست پهپادها را از سوریه شلیک می کرد و موشک ها را از ایران. تا رهگیری آنها برای ائتلاف آمریکایی سخت تر می شد.لازم به ذکر است که شوربختانه به غیر از اردن ،عربستان سعودی هم به عنوان دومین کشور عربی اسلامی در ائتلاف رهگیری موشک ها و پهپادهای ایران ضد اسرائیل شرکت کرده بود .
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
      30 6
      این حرفها را به حاجی‌زاده باید گفت
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
      17 9
      اولا بیش از نیمی از پرتابه ها اصابت کرده در ضمن مسائل مهمتری هم بوده که تو باید بدانی مثلا بررسی پرتابه ها و سیستم ضد موشکی اسقاطیل بماند که فرماندهان نظامی اندازه تو نمی‌دانند که چه کار بکنند!
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
      28 2
      دوست عزیز برداشت شما اشتباه است. پهپاد ها کلا برای هدف قرار گرفتن توسط سامانه ها شلیک شدند که با این حال تعدادی از ا نها از سامانه هه رد شدند و اصابت کردند. اصولا پهپاد شاهد برای اوت نامبر کردن پدافند به کار می رود. موشک های کروز هم برای بررسی و ارزیابی توان دشمن و قابلیت اونها شلیک شدند که به خوبی برای سپاه مشخص شد که دشمن در مقابله با موج حمله چگونه عمل می‌کند. در نهایت هم توانستند به خوبی توان دشمن را درگیر و خورد کنند و در نهایت موشک‌های بالستیک با قدرت به هدف خوردند. فراموش نکنید تمام کشورهای منطقه به اضافه آمریکا و فرانسه و انگلیس به اسرائیل در رهگیری حملات کمک کردند! ایران یک. طرف یک ناتو و اعراب و تزکیه یک طرف بودند!
    • محمود IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
      32 2
      اخوی عزیز بخشی از این موشکهای قدیمی و پهپادها به عنوان جاده صاف کن و جهت فلج کردن پدافند هوایی اسراییل ارسال شدند و کار اصلی و ضربه نهایی در موج دوم و توسط موشکهای بالستیک پیشرفته انجام شده.در عین حال باید قبول کنیم ما فقط با اسراییل روبرو نشدیم با ناتو ودرراس انها شیطان بزرگ را پشت سر گذاشتیم در عمق و ناف اسراییل و این جهت شکستن تابوی شکست ناپذیری اسراییل بود و بس
    • DE ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      14 6
      از مسائل نظامی نه تو سردرمیاوری و نه من و تو و شما. اصل مطلب را نگرفتید که منظور شکستن هیبت بت پرستان بود. شاعر شیرین سخن میگوید: تو مو می بینی و من پیچش مو / تو ابرو من اشارت‌های ابرو / منظور اینست::خطاب به آدم بی تجربه و ناپخته که سطحی و ظاهری با چیزی یا موضوعی برخورد کرده و عمیق و موشکافانه آن را بررسی نمی کند.
    • حاجی IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      0 1
      می خواستن اسراییل صگیون ناراحت نشه. وگرنه خر هم می فهمید نخست با پهپاد و موشک بالستیک واحدهای پدافندی رو لز کار بندازه تا راه برای کروز ها و پهپاد ها باز بشه. ضمن اینکه بالستیک های شلیک شده به نپاتیم و رامون فاقد مواد منفجره بودن و خالی شون کرده بودن، به هر حال انتظار مردم داخل برآورده می شد و ضمن اینکه صگیونیستام ناراحت نشن
    • حجت IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      1 0
      در تکمیل بگم که شنیدن یا دیدن به معنی هدف گیری و انهدام نیس. مگه موشک آدمه؟!؟! که چون صدا پخش بشه بگرده ببینه کجاس بخوره بهش؟ پدافندیا راداریه که باید امواج برگشت کنه یا حرارتی. این من دیدم یا صداش اومد بدرد دلخوش کردن یه مشت پیرمرد پیرزن پا لب گوره. از طرف دیگه جوری میگی فیلم نذاشتین که انگار اونا بلیط گرفتن بریم فیلم بگیریم، ما ناز کردیم
    • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      4 4
      ۲۳:۲۰ خوب احمق الان اسرائیل فلج شد فقط یه کودک بادیه نشین مصدوم شد خدا شفات بده
    • IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      4 0
      این حمله آزمایشی بود و خیلی از نقاط قوت و ضعف سیستم های چند لایه پدافندی اسرائیل برای نیروهای آفندی ایران نمایان شد مسلما اگر اسرائیل گستاخی مجدد کرد شرایط و نوع حمله با حمله اخیر بسیار متفاوت تر و سنگین تر و موثرتر خواهد بود
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      4 0
      ما در جنگ عملیات فریب داریم . اعزام پهبادها با سرعت کم و با صدای زیاد موجب میشود تا پدافند ها مشغول انها شوند تا موشک ها به هدف اثابت کنند . ما چند نوع موشک و پهباد را به منطقه فرستادیم تا میزان موفقیت هر کدام را ارزیابی کنیم و این موضوع در جنگ ها امری مشخص است . و شکست نیست
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      3 0
      ایران عمدا از نسل قدیم جنگ افزارهای استفاده کرد. می خواست توانایی های سامانه های پدافندی رژیم موقت را متوجه شود. مرحله دوم اگر اسرائیل حمله کند، درهای جهنم را به روی خودش باز خواهد کرد. چون ایران اطلاع دقیقی از کیفیت سامانه های این دشمن در اختیار دارد.
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      2 0
      دوست عزیر‌ فرض کن صد درصد رهگیری و منهدم‌ شدن .. با این‌حجم پدافندی که کشورهای عربی و‌غربی برای رهگیری و منهدم کردن موشک ها فعال کردن ‌میدونی چه هزینه ای رو‌دستشون میذاره و این میتونه همیشه فعال نگهش دارن ... در همون اول همه انرژیشون خالی شد و اگه به روز دوم میکشید حجم بیشتری از موشکها اصابت میکرد .... در ضمن این حمله خیلی لازم بود . که اسرائیلی ها خیلی ازشم ترس دارن این بود که ایرانی ها نقص ها حمله شون رو‌متوجه شدن و‌ صد درصد سری بعدی برطرف خواهند کرد .. از جمله همکاری سایر کشورها با دشمن .. و تکنولوژی های که برای روز‌ مبادا پنهان کردن امروز استفاده میکردن.
    • US ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      0 0
      ۰۶:۴۸ -سخنگوی سپاه خودش اینجوری نمیگه?
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    2 0
    دمتون گرم .
  • میثم IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    30 1
    فَلَمْ تَقْتُلُوهُمْ وَلَٰکِنَّ اللَّهَ قَتَلَهُمْ ۚ وَمَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَلَٰکِنَّ اللَّهَ رَمَىٰ ۚ وَلِیُبْلِیَ الْمُؤْمِنِینَ مِنْهُ بَلَاءً حَسَنًا ۚ إِنَّ اللَّهَ سَمِیعٌ عَلِیمٌ (ای مؤمنان) نه شما بلکه خدا کافران را کشت و (ای رسول)، چون تو تیر (یا خاک) افکندی نه تو بلکه خدا افکند (تا کافران را شکست دهد) و برای آنکه مؤمنان را به آزمونی نیکو از سوی خود بیازماید، که خدا شنوا و داناست.
    • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      17 2
      سلام ضربه بقدری کاری بود که بایدن سر شب گفته ما حمله پهبادی و موشکی عراق را به ایسلند محکوم کرده و به شدت از ایرلند حمایت می کنیم مدیونی فکر کنی چیزی مصرف کرده . درود بر تمامی دلاورمردان سپاه اسلام . طوفان رجزخوانی ما در اسرائیل دیدن دارد شور الله و اکبر ما در دل حیفا و تلاویو دیدن دارد . انشاالله بزودی بگو یا حسین (ع)
  • ایرانی وطن‌دوست IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    17 1
    عزیزان وارد جنگ روانی اسرائیلی ها نشید دقیقا رسانه‌ های فارسي زبان‌ خارج از کشور و ارتش‌ اسرائیل میخوان از تاکتیک خودمون بر علیه خودمون استفاده‌ کنن دوستان اهل فن باید روی اين بازي تا انتها سوار بشن و نذارن اونا موج سواری کنن نباید شمشیر داموکلس را پائین اورد و همیشه بالا سرشون نگه داشت الان وقت محافظه کاری نیست این نبرد حیاتی برای آینده خاورمیانه است
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    17 1
    استفاده از پهپاد شاهد 136 که واقعاً اگر کسی فکر کنه سپاه به عنوان یک جزء تاکتیکی از این حمله مورد استفاده قرار داده باید گفت اصلا خیلی پرت از داستانه! به نظر حقیر استفاده از این پهپاد صرفا برای سرگرم کردن پدافندها بوده و نه چیزی دیگه. والا پهپادهای خیلی بهتر هم داره ایرن که هم سرعت بالاتری دارند هم اینقدر سر و صدا ندارند و هم زدنشون اینقدر راحت نیست. اما در مورد موشک های بالستیک خیلی دوست نداشتم که به این تعداد رهگیری بشه. البته باید منصف بود. آمریکا و انگلیس و فرانسه و اردن با تمام قدرت در حال رهگیری پرتابه ها بودند. خود پدافند اسقاطیل رو هم باید بدونیم که قوی ترین پدافند در حال حاضر جهان هست که حتی خود آمریکا هم درخواست خرید داده. گنبد آهنین و فلاخن داوود و پیکان که خود پیکان به تنهایی پدافندی سه لایه ست! اونها امید داشتند که حتی یک پرتابه از این لایه های پدافندی به شدت پیشرفته و بسیار زیاد رد نشه که شد! حتی یکی هم برای ن همه حفاظت درحکم 100 تاست. حدس حقیر اینه که سپاه می خواست قدرت خودش را در کمیت پرتاب ها نشون بده. و کیفیت خیلی مد نظر نبود. اینکه می تواند در یک زمان این تعداد موشک بالستیک و کروز و پهپاد شلیک و پرتاب کند.و این می تونه دشمن رو به تفکر وادارد. یعنی وقتی تهدید میکنه سپاه اگر خطایی مرتکب بشود اسقاطیل موج های بعدی بسیار شدیدتر خواهد بود دیگه این رو یک بلوف نخواهند دونست و خیلی هم جدی می گیرند. اما اگر سپاه بخواهد حمله ای انجام بده در صورت اقدام اسقاطیل، اینبار دیگه کیفیت هم به همراه کمیت خواهد بود. یعنی باید سپاه از دستاوردهای سری خودش نیز ستفاده کند. از موشک های هایپرسونیک فتاح 1 و 2 و همچنین بالستیک های پیشرفته و جدیدترین ها و پهپادهای ضد راداری و البته کروزهایی که بتوانند از پدافندها عبور کنند. قبلا باید نیروهای مقاومت حزب الله و انصارالله و حشدالشعبی نیز با تمام قوا و توانایی شروع به حمله به اسقاطیل و کشورهای منطقه که احیانا دارن به اسقاطیل کمک می کنند کرده و همچنین ارتش سایبری ایران باید با تمام قدرت و توانایی خود شروع به نفوذ و هک سامانه ها و ارتباطات پدافندکنندگان کند. این حمله باید تکلیف نبرد رو برای همیشه معلوم کنه. والا هر روز از این بازیها خواهیم داشت. تکلیف اسقاطیل باید یک بار و برای همیشه روشن شود. تنگه هرمز و باب المندب نیز باید بسته شود
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
      0 0
      تحلیل جالبی بود ممنون
    • حجت IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      4 0
      اینکه میگیم هیمنه شکست نه اینکه رژیم موقت به رژیم سابق صهیونیستی تبدیل شد، یا اینکه آمریکا تجزیه شد، خیر. اینکه یه فسقل رژیم که همزمان با شش کشور می‌جنگید و پیروز می‌شد کل افتخارش شده زدن قارقارکی که سرعتش اندازه روروک بچس و از صد فرسخی صداش معلومه. الان فحشی نیست که موشه دایان و .... نثار نتانیابو نکرده باشند. آمریکام اون ابرقدرتیه که وقتی می‌گفت ناو هواپیمابرم می‌خواد راه بیفته یه ماه دیگه، همه ماستارو کیسه می‌کردن و می‌رفتن غسل طهارت می‌کردند. حالا افتخارش زدن پهپاد کشوریه که پنجاه سال پیش حق توحش از شاهش می‌گرفت. اون انگلیسم که با اون نخست وزیر هندیش وضعش گفتن نداره
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      5 0
      ایران عمدا از سلاح های نسل قدیم استفاده کرد. برای این که بتواند اطلاعات و توانایی های این سامانه های چند لایه را استخراج کند. در دفعه آینده اگر اسرائیل حمله کند - که احتمال آن بالاست- دیگر توانایی هدف قرار دادن موشک های ما را نخواهند داشت.
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    25 3
    نیروی هوایی به شدت ضعیف است خواهشا یه فکری برای خرید جنگنده ها بکنید.
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    33 3
    ما بعد از این همه سال هنوز ماهواره ای نداریم بتونه چهارتا عکس بگیره؟
    • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      5 3
      اگر کمی تحقیق بکنی میبینی که هست، در ضمن فکر می‌کنی ماهواره بالای سر هدف واستاده تا هر موقع عشقت کشید واسه تو عکس بگیره و منتظر بکنه!
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    0 0
    امریکا می خواهد باز بودن اقتصاد را به زور به ایران تحمیل کنه
  • DE ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    36 2
    شرایط فعلی بهترین و موجه ترین وقت برای ساختن بمب اتم است . تا دیر نشده بسازیم . بمب اتم برای کشورمان امنیت میاره و بعد با خیال راحت میتوانیم به مشکلات داخلی برسیم .
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    7 3
    با تشکر از دلاور مردان سپاه اما به نظرم تعداد مهم نیست. مهم اینه چند تا اصابت کرده و چه خساراتی به بار اورده. بهتر بود به جای زدن باند فردوگاه، مراکز تجمع نظامیان رو میزدن که حداقل چندتاشون میرفتن جهنم
  • NL ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    11 23
    خب پس چرا یک f35 هم نابود نشد؟
    • IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      15 6
      علم غیب داری؟ یا نه میخوای اسقاطیل بیاد عکسهای نابودی اونها را نشون بده و ابهت نداشته اش را لجن مال تر بکنه به دست خودش؟ واقعا چی فکر کردی🤔
  • طا IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    22 4
    هنوزم معتقدم بمب اتم نیاز کشوره
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۰۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      0 0
      خوب چندتا بمب اتم بخر سر کوچه احمدی نژادمیفروشن ارزان هم هست
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    11 2
    خوبه از این به بعد اف۳۵ میفته تو این دست انداز فرمان میبره چپ میکنه تمام
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    3 32
    شما مسلمانید ؟؟؟؟؟؟.
    • US ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      2 12
      خداییش معلوم نیست این کامنتا راکلا کدوم شخص معلوم الحال متوهم میفرسته با نظرت موافقم....
    • IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      8 6
      میدونم تو جهود کثیف هستی
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      9 1
      نه بابا ، فقط تو و وهابی ها و بهائی ها و داعشی ها و جند الشیطان و اعتدالی بنفش و .... سایر فرقه های به ظاهر مسلمان دست ساخته انگلیسی ها ، مسلمان هستید
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    43 43
    گزارشات نشان داده آسیب جزئی بوده و ۹۹ درصد را ترکانده و مشخص است موشک ابزاری ضعیف برای درگیری است و منجر به شکست می‌شود و برای ملل بدون دفاع هوایی فقط تاثیر دارد
    • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      18 2
      اولا کدام گزارش؟ ثانیا همین اس تیبا هم بازدارندگی به همین موشک های اتمی هست. ثالثا با فاصله ای که تا اسرائیل است از موشک میشد استفاده کر. نه جنگنده و کشتی! رابعا هدف ایران سیلی بود انتقام اصلی در جای خود است! خامسا ایران بود در مقابل اسرائیل و ناتو و همه کشورهای عربی و ترکیه
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      22 1
      گزارشات؟!! گزارشات رژیم جعلی و دروغین صهیونیستی و رسانه‌های موساد؟!!! توقع دیگه‌ای داشتی؟!! خیال کردی با این اراجیف دیکته شده، مثلا دست از موشک می کشیم؟!! جدی احمقید
    • IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      13 1
      گزارش نه ولی دستور از اربات رسیده که مغز پوک تو هم و بعد ترکانده شده و باید جفنگ بگی تا ارباب بتواند به کودک کشی ادامه بده مزدور کثیف
    • CA ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      5 0
      طبق نظر کارشناسان سه هدف مورد نظر ایران همه داغون شدن. و حالا بستگی داره که رژیم صهیونیستی بعد از عملیات وعده صادق آدم بشه و دست از... برداره وگرنه این حمله در مقابل حملات مفصل بعدی یک «میان وعده ساده» خواهد بود.
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      6 1
      برای این که ایران از نسل قدیم موشک هایش استفاده کرده است. موشک های اصلی 11 عدد بودند که همگی به هدف برخورد کردند. می خواستند توانایی های سیستم های دفاعی اسرائیل را به دست آورند.
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    2 16
    چرا در این حمله خبری از سوخو 35 نبود؟
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      11 2
      سوخو لازم نبود. دلیلی برای حضور جنگنده نبود
    • IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      4 1
      خودت گفتی از اونها استفاده نکنیم، یادت رفت قرصهایت را بخوری؟
    • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      7 2
      کدوم سوخو 35؟؟ مگه سوخو 35 ای وجود داره اصلا؟!
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      0 4
      مگر داریم؟ روسیه جون عده ای مارکسیست بهمون نداده و فقط تیغ زده
  • جواد IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    2 0
    نکته قابل توجه در ویدیوی منتشر شده توسط ارتش اسرائیل این است که در اطراف گودالی که ارتش اسرائیل ادعا دارد در نتیجه برخورد موشک‌های ایرانی حفر شده است، سیاهی، سوختگی حاصل از مواد منفجره و یا گِل پخته دیده نمی‌شود و حتی ضایع تر آنکه خاک حفاری در کنار گودال به چشم می‌خورد!
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    0 0
    چندتا از این ها رو سر دو کارخانه خودروسازی خالی کنید تا مردم از شر این صهیونیست داخلی راحت شن
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    0 2
    حالا زدن بی حاصل و بدون تلفات چه ارمغانی برای ایران داشت
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    0 0
    پدافندشون خیلی خوب بود ولی از قدیم یهودی ها همینطوری بودن به خاطر ذات ترسو بودنشون همیشه داخل دژ و قلعه زندگی می کردن.
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    13 2
    ما دارای موشک با سر بارانی و خوشه ای هستیم که برای فلج کردن پدافند و اشباع آسمان دشمن قابل استفاده است. در حمله بعدی اسرائیل منتظر نابود شدن کامل سامانه هایش باشد.
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    17 3
    کلا عملیات خوبی بود، درد و بلای نیروهای موشک ساز و پهپاد ساز سپاه بخوره تو کله مفتخوران دولتی.
    • IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      5 0
      احسنت به رشادت و دلاوری های نیروهای مسلح
    • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      7 0
      دقیقا
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      7 0
      الهی آمین
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      1 2
      حق توهین و تهمت به مسئولین رو نداری. از خدا بترس. همه مسئولین یکی نیستن.
  • US ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    3 2
    هرکس بگه ایران و یا حتی جمهوری اسلامی نیاز به بمب هسته‌ای ندارد در حال خیانت به بازدارندگی کشور هست دشمنان سطح ۱ ما مجهز به این سلاح هستند
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    2 1
    چرا بعضی از موشک ها در فاز شیرجه زدن ، تو هوا در حال چرخش بودن؟؟؟!!
    • DE ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      6 2
      آن چرخش نبود ، رقص مرگ برای تبهکاران جلاد و بچه کش بود که بر سرشان فرود آمد تا عمر کثیفشان را ساقط کنند.
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    2 0
    چرا بعضی از موشک ها در فاز شیرجه زدن ، تو هوا در حال چرخش بودن؟؟؟!!
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    چرا بعضی از موشک ها در فاز شیرجه زدن ، تو هوا در حال چرخش بودن؟؟؟!!
  • ادرین DE ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    3 3
    نتانیاهو برای اینکه برای خودش دستاورد درست کنه احتمال اینکه به تاسیسات هسته ای ایران حمله کنه هست تا از این طریق به دنیا مخابره کنه که من جهان را از حمله هسته ای ایران نجات دادم
  • ادرین DE ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    2 4
    اقا فکر نیرو هوایی باشیدو فکر جنگنده باشید. فکر موشک رادار گریز باشید. فکر بمب های اتمی ضعیف شده باشید با اینا هیچ کاری نمیشه کرد. اسرائیل هم از این موشک ها نمیترسسه. از حزب الله بیشتر میترسه تا این موشکها.. همه را زدن. قدرت تخریب این موشکها هم که هیچ صفره. یه فکری کنید. البته تا همینجا هم موفقیت ها در هدف زنی چشمگیره ولی تخریب نداره اصلا اینا. چی تو سر جنگی ایناس.
  • IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    4 1
    رئیس ستاد ارتش اسرائيل: پاسخ به حمله موشکی و پهپادی ایران قطعی است الهی کار ما به کجا رسیده که یک منطقه اشغالی نیم وجبی مدام کشور و سپاه عظیم ما رو تهدید می‌کنه، خدایا کمک کن کار این جرثومه چرک و شرک و فساد یکسره بشه
  • كرمانى IR ۰۴:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    5 0
    احسنت بر مردان دلاور ایران زمین
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    3 1
    اگر حجم و سرجنگی موشک ها در حمله به پایگاههای هوایی اسرائیل یک مقدار بالاتر بودند بلایی که بر سر عین الاسد می آمد سر این پایگاهها می آمد با این وجود تجربه خوبی برای عملیات های بعدی است
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    2 0
    احسنت بر دلاورمردان نیروهای مسلح
  • US ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    6 0
    خیلی‌ عالی‌ بود، و ایران به اهداف استراتژیک و ژئوپولیتیک رسید. سلاح متوسط و ضعیف ایران در مقابل بهترین پدافند جهان خیلی‌ خوب عمل کرد. ایران باید دیگر تمرکز موشکی را بر هایپرسونیک, بالستیک گلایدر و قاره پیما و ترکیبی‌ با هوش مصنوعی بگذارد.
  • وحید IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    اگر محل اثابت ها خودت سپاه نشون نده و تلفات نشون نده . همه فکر میکنند که پادگان خالی زده. چون از لحظه اعلام خبر حمله تا اثابت ۲ یا ۳ ساعتی زمان جابجایی داشتند
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    2 0
    موشک ها و پهبادهای ایران خوب هستند اما سلاح اتمی چیز دیگر است هم بازدارنده است هم شاه ماهی همه سلاح ها است امروز روزی است که باید از این سلاح رونمایی شود چون با وجود ایران هسته ای هیچ طرح توطئه ای یا تجزیه در منطقه از سوی آمریکا و انگلیس یا هر قدرت دیگری صورت نخواهد گرفت
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    3 0
    اگر اسرائیل یک سنگ به سمت ایران بیاندازد، یقین کند که پاسخ بعدی ایران، فتح حیفا و تل آویو است. امتحانش مجانی، تماشایش اختیاریست. تمام.
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    1 0
    خدایا یاور رزمندگان ما باش و آنها را به افتخار شمشیر منتقم خون بیگناهان بودن، نائل بگردان.
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    2 0
    دلیل بالا بودن رهگیری موشک ها و پهبادهای ایران، استفاده از نسل قدیم است. ایران الان اطلاعات کاملی از سامانه های دفاعی بر فراز سرزمین های اشغالی دارد. در ضمن نگران هزینه های این عملیات نباید بود. قبلا با مصادره کشتی اسرائیلی در خلیج فارس حساب شده است.
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    3 0
    باید آمادگی از کار انداختن ماهواره های جاسوسی و اطلاعاتی آمریکایی را داشته باشیم . در صورت هرگونه غلطی از سمت غرب وحشی و سگ هارش صهیونیست ها ، باید ابزار اطلاعاتی و جاسوسیشان ازبین برود
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    2 0
    در صورت کوچک ترین حمله به ایران ، باید تمام مدار های ماهواره ای جاسوسی و اطلاعاتی غرب وحشی از بین برود
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 1
    یک روز بعد از این موشکباران اسراییل با شدت بیشتری با جت های جنگی داره مردم غزه رو بمباران میکند آخه چرا فرودگاه های مهم اسراییل را ایران نزد؟!
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 6
    ترس بر ایران حاکم شده
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      2 0
      ترس لازمه شجاعت است.
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      2 0
      اگر ترس حاکم شده بود، نیازی به حضور تو برای القای آن نبود کمپی احمق!
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 1
    ما که نمی خواهیم با مردم خودمان بی رحم باشیم انها فقط یاجوج ماجوج هستند ،
  • علی IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    درود بر دلیرمردان سپاه دفعه بعد اگر غلط اضافی کرد و حمله کرد کافیه سپاه و دولت در تریبون ها رسمی خطاب به مردمی که در اسراییل هستند فقط همین یک جمله رو بگه که مثلا تا دو روز آینده اسراییلی ها خاک خودشون رو ترک کنند چرا که ایین دفعه همه جا در تیر رس موشک های ماست(البته جاها نظامی و اقتصادی) ببین چجور همشون فرار می کنند
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 1
    یکی به داد ما برسه
  • صدرا IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    2 1
    این عملیات نشون داد پدافند اسراییل و امریکا روی هم توانایی مقابله با موشک های نسل جدید ایران رو ندارن. ولی خب این موشک ها مثل خیبرشکن و فتاح تازه رونمایی شدن و معلوم نیست تعداد زیادی ازشون تولید شده یا نه. انشاالله که به تعداد کافی باشه
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      0 0
      موشک نسل جدید؟!!! پاوه و عماد نسل جدیده؟!!!
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    3 0
    فرصتی که ایران با اعراب و روسیه و چین نطم منطقه را بچیند هست بدون امریکا ؟؟؟؟؟...
    • ریزبین US ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      0 0
      اعراب که کلا نه باهم متحد میشوند و نه جرأت دفاع از خود را دارند فقط با پول امنیت خود را می خرند
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      0 0
      نظم منطقه به لطف الله خالق و مالک آسمان‌ها و زمین، توسط الله و به دست مردم منطقه چیده می‌شود نه بیگانگان.
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    4 0
    می دانید چرا بعد از این حمله , آمریکا و انگلیس به شکل مستقیم به ایران حمله نکردند ؟ چون ایران قبلش پایگاه عین الاسد را زده بود که بعد از جنگ جهانی هیچ کشوری چنین کاری نکرده بود که مستقیما نیروهای آمریکایی را بزند البته ما تقریبا هر ساله حداقل یکی دو نوبت آمریکایی ها را آب بندی می کنیم درواقع یکسری دید ساده انگارانه به مسائل دارند یکسری خوب می فهمن اما نیت کردن که خود را نفهم نشان بدن در چنین حملاتی , کشوری که حمله می کند دنبال اهداف بزرگ و استراتژیک می گردد در همان حمله به عین الاسد که حتی از کمی قبلش به گوش آمریکایی ها هم رسیده بود هدف , کشتن آمریکایی ها نبود هدف , رساندن یک پیام مهم بود که بعد از ترور شهید سلیمانی وارد عصری جدید شدیم و ما سطح مراعات را کاملا کم کردیم ترسی از زدن نیروهای آمریکایی هم نداریم درواقع حمله به عین الاسد یک هشدار تمام جدی بود که رفتار آمریکایی ها در منطقه تغییر کند حمله به فلسطین اشغالی هم به شکلی طراحی شد که اولا اسرائیل بفهمد لازم باشد ایران خود اماکن این ها را به شکل مستقیم خواهد زد اکثر تحلیلگران این ها , منطقه و جهان بر این باور بودند که ایران نخواهد زد دومین دستاورد این بود که آمریکا , انگلیس و فرانسه جرات نکردند خاک ما را بزنند سومین دستاورد مربوط می شه به اعلام هشدار جدی به کشورهای کوچک منطقه مثل جمهوری آذربایجان و امارات که روی اسرائیل حساب باز کردند چهارمین دستاورد این بود که جمع قدرت آمریکا , اردن , انگلیس , فرانسه و اسرائیل هم نتوانست مانع اصابت موشک ها بشود با آن همه سوخت رسان و جنگنده روی آسمان و پدافند روی زمین و در این مدت طولانی , حال آنکه حمله ایران , تک حمله کوتاه و مقطعی بود و سامانه های این ها اوت نامبر شد هزینه این رهگیری به تنهایی بالای 1 میلیارد دلار شد پنجمین دستاورد مربوط می شود به گروه های مقاومت که سطح توان و تحرکات میدانی ما به این ها روحیه جدی بدهد ششمین دستاورد این بود که اسرائیل اتمی قدرت پاسخ نداشت و ... این ها همه در یک پکیج جمع می شه و مشخص می کنه کت در منطقه تن کیه و هدف نهایی هم همینه اینکه چقدر خسارت وارد شده چقدر رهگیری شده این ها در مراحل بعدی اهمیت قرار داره ما فقط زدیم که معادلاتی جدید در منطقه بنویسیم و از حالا به بعد اگر اسرائیلی ها اندکی تفکر داشته باشند بی محابا دست به ترور و عملیات نمی زنند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس