چرا مقامات اسرائیل پس از حمله ایران دچار سردرگمی شده اند؟

بر خلاف مواضع رسانه ای در اسرائیل، حمله ایران حساب شده و موفقیت آمیز بوده و توانسته ضربه ای بزرگ بر رژیم صهیونیستی وارد کند.

به گزارش مشرق، جمهوری اسلامی ایران شامگاه شنبه گذشته در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، ده‌ها موشک و پهپاد علیه اراضی اشغالی شلیک کرد. اقدام جمهوری اسلامی ایران سبب بروز سردرگمی در میان مقامات صهیونیستی شده است. در این نوشتار به این سردرگمی و دلایل آن پرداخته می‌شود.

واکنش دوگانه و متناقض صهیونیست‌ها

صهیونیست‌ها در قبال پاسخ جمهوری اسلامی ایران، دچار تناقض‌گویی آشکاری شده‌اند. مقامات صهیونیست از یک طرف ادعا می‌کند موشک‌ها و پهپادهای ایرانی را سرنگون کردیم و خسارتی متحمل نشدیم و از طرف دیگر، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شدیداً تحت فشار اعضای کابینه و برخی از منتقدان قرار گرفته است و کابینه جنگی جلسه‌های مکرری را درباره چگونگی واکنش به اقدام ایران برگزار می‌کند.

این اظهارنظرهای متناقض بیش از همه بیان‌گر شکست سنگین رژیم صهیونیستی در مقابل جمهوری اسلامی ایران و ضربه سخت و ترمیم‌ناپذیری است که تل‌آویو از تهران متحمل شده است. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در گزارشی حمله به کنسولگری ایران در دمشق را اقدامی اشتباه ناشی از ارزیابی‌های نادرست کابینه رژیم صهیونیستی دانسته و شب حمله تلافی‌جویانه ایران به اسراییل را یک «سیرک راهبردی» برای این رژیم خواند.

اسکات ریتر، کارشناس آمریکایی هم تاکید کرد:« ایران با حداقل هفت موشک مافوق صوت جدید خود به پایگاه هوایی نواتیم حمله کرد. نواتیم خانه جنگنده های اف-35 است که به کنسولگری ایران در دمشق حمله کردند. حتی یک موشک ایرانی رهگیری نشد.»

در واقع بازخوانی مواضع متناقض صهیونیست ها که از یک طرف مدعی هستند حمله ایران موفق نبوده و از یک طرف دیگر به تکاپو افتاده اند که بازدارندگی از دست رفته پس از این حمله را بازگردانند نشان دهنده این است که بر خلاف مواضع رسانه ای در اسرائیل، حمله ایران حساب شده و موفقیت آمیز بوده و توانسته ضربه ای بزرگ بر رژیم صهیونیستی وارد کند. ضربه ای که نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را بر آن داشته برای جبران این شکست حمله ای هر چند محدود و نمایشی به ایران انجام دهد.

چرا پاسخ ایران، ضربه ترمیم‌ناپذیر بود؟

جمهوری اسلامی ایران بر خلاف رژیم صهیونیستی اقدامی غافلگیرانه علیه رژیم صهیونیستی انجام نداد، زمان پاسخ جمهوری اسلامی ایران مشخص بود، کشورهای منطقه هم از آن اطلاع داشتند. از سوی دیگر، اگرچه برخی قدرت‌های غربیِ حامی صهیونیست‌ها هیاهو به راه انداخته و دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران را محکوم کردند، اما تهران در اقدامی حساب‌شده و انسانی هیچ مکان غیرنظامی و هیچ شهروند غیرنظامی و همچنین هیچ مرکز دیپلماتیکی را مورد هدف قرار نداد.

پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی هدف موشک‌ها و پهپادهای ایرانی قرار گرفتند. با وجود این، صهیونیست‌ها از چند روز قبل از پاسخ ایران دچار سردرگمی و هراس شدند و این آشفتگی در شب پاسخ ایران به بالاترین سطح رسید. این برنامه‌ریزی هوشمندانه یکی از دلایل شکست و ضربه سخت صهیونیست‌ها بود.

علاوه بر این، رژیم صهیونیستی اکنون دچار یک سردرگمی نظامی شده است. از یک سو، ادعای این را دارد که یکی از بزرگ‌ترین ارتش‌های جهان را دارد و از سوی دیگر، توان تصمیم‌گیری درباره چگونگی واکنش به اقدام ایران را ندارد. نمی‌داند که باید به اقدام ایران پاسخ نظامی دهد یا به توصیه مهم‌ترین حامی خود یعنی آمریکا گوش دهد و در جهت تشدید تنش با جمهوری اسلامی ایران حرکت نکند. همچنین صهیونیست‌ها با هشدار قاطع جمهوری اسلامی ایران مواجه شدند مبنی بر اینکه اگر اقدام نظامی علیه ایران انجام دهد، واکنش بعدی تهران به مراتب سخت‌تر و شدیدتر خواهد بود.

نتیجه

دیوید بن‌گوریون، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی پس از گذشت سال‌ها از اعلام رسمیت این رژیم جعلی و در پی پیروزی‌های رژیم در جنگ شش ‌روزه 1967 و جنگ رمضان (یوم کیپور) 1973، جمله‌ای بسیار قابل تأمل بیان کرد: «اسرائیل می‌تواند ۱۰۰ نبرد را ببرد و با مشکلاتش بسازد؛ اما اگر فقط یک نبرد را ببازد، به معنی مرگ آن است.» صهیونیست‌ها اکنون اگرچه سعی می‌کنند بیان نکنند، اما در درون خود باور دارند که نبرد را به جمهوری اسلامی ایران واگذار کرده‌اند. لذا از مرگ پیش از رسیدن به 80 سالگی هراس دارند.

سید رضی عمادی کارشناس مسائل منطقه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    3 19
    فعلا که شما از وحشت خواب و خوراک ندارید
    • IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      15 2
      خاک بر سر وطن فروشت خاک
    • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      15 2
      آره ارواح عمه ات ...از وحشت نمیتونیم بخوابیم
    • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      15 2
      ما توی ایران خوب می خوابیم، با خیال راحت، تختِ تخت! اما بی چاره شما خانه به دوشهای منافق، از اشرف به آلبانی، از آلبانی به قبرستان! وچه بد سرنوشتی دارید شما جماعت وطن فروش!!!
    • ایرانی IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      11 1
      اولا سرتو از لونه موش دربیار ببین که ترسیده دوم اینکه تمام تاکتیک‌های دفاعی صهیون رو بدست آوردیم تو این مانور دست گرمی. حالا برو تو لونت بمیر
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      0 1
      آنرا که حساب پاک است ؛ از محاسبه چه باک است؟ اسراییل برای اثبات حرفش که 99% موشکهای ایران را منهدم کرده ؛ خبرنگاران جهان را دعوت کند تا از این دو مرکز که ایران مدعی است زده ؛ بازدید کنند.تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      1 1
      وحشت چی؟!!!
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      1 0
      همین که توی مزدور اومدی ترس رو القا می‌کنی یعنی دیدید که ترسی وجود نداره. ترس وجود داشته رو که القا نمی‌کنن احمق!
    • IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      0 0
      11:10 اتفاقا خبرنگارهای زیادی برای مصاحبه رفتن به اون پایگاه هوایی.فیلماش هست.ولی من که مطمئنم این فیلمها رو هم ببینی باز میای میگی خرابی ها رو تو دو روز بازسازی کردن خخخخخخخ
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    5 1
    اگر رسما جنگ بشه و فقط در حد تلافی کردن نباشه والله اسرائیل کمتر از شیش ماه نابود میشه. فقط کافیه خوکهای نجس از به کشورهاشون فرار کنن رژیم حتی بدون جنگ سقوط میکنه. اردن باید حساب کار خودش را بکنه اسرائیل رفت پادشاه اردن را وسط میدان شهر باید دار بزن خود فلسطینی های ساکن اردن. اسرایل بره ایران ابرقدرت جهان خواهد شد و کشورهای عربی چادشاهانشون والله به دست بوسی رهبری ایران خواهد امد. بن زاید هم در امارات باید از قدرت خلع و توسط دست نشانده ایران محاکمه و اعدام بشه. در عربستان هم است نشانده میگذاریم و بن سلمان را اعلام خواهیم کرد. استان بحرین به کشور باز خواهد گشت و کویت را ضمیمه خاک ایران میکنیم تمام این اتفاقات خواهد افتاد فقط کافی اسرائیل محو بشه.
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    12 1
    از یکطرف می گویند 99درصد را مهار کردیم از یکطرف دیگر دنبال انتقام از ایران هستند ؟؟؟ اگر حمله موشکی را مهار کردید دیگه چرا دنبال انتقام از ایران هستید ؟ از اینجا دروغشان معلوم می شود که 99درصد دروغ است
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      0 1
      ارواح خاک بن گوریون و موشه دایان ؛99% موشک های ایران منهدم شد و اسراییل هیچیش نشده ــ سگ داند و پینه دوز در انبان چیست ــــ حکایت حمله ایران به اسراییل ـــ پینه دوزی از کسی طلبکار بود و بدهکار بدحسابی می کرد و طلب او را نمی داد. پینه دوز عاقبت خسته شد و یک روز مشته ای (آلت فلزی برای کار کفش دوزی) داخل انبان گذاشت و به سراغ بدهکار رفت تا طلبش را وصول کند و کار یکسره بشود. وقتی به در خانه بدهکار رسید، سگش به او حمله کرد. پینه دوز انبان را بر سر سگ زد و سگ را کشت. یا رب سبب مرگ سگ سلطان چیست برچیدن پینه دوز را دکان چیست انبان که به سگ خورد و سگ افتاد و بمرد سگ داند و پینه دوز در انبان چیست
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    5 3
    اسراییل روی اره نشسته اگر انتقام نگیره ابرویش در داخل رفته اگر انتقام بگیره ضربه جدیدی می خوره !!
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      1 1
      رژیم جعلی و حرام‌زاده صهیونیستی پشت اره است. آبرویش همین الان هم رفته. بیاید این طرف اره موجودیتش را از دست می‌دهد. بنابراین هیچ غلطی نمی تواند و نخواهد کرد.
    • IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      0 0
      ضربه جدید؟؟مگه ضربه خورده که میگید ضربه جدید؟یه دست گرمی برای سامانه های دفاعیش بودید فقط
  • US ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 9
    الان زمان صلح بعد از ضربه به اسرائیل فرا رسیده ، ایران و اسرائیل باید با هم که دشمن مشترک آنها اعراب هستند صلح کنند
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      1 0
      ما قهر نبودیم که صلح کنیم. بلکه رژیم غاصب و حرام‌زاده صهیونیستی را به عنوان یک طویله هم به رسمیت نمی‌شناسیم. همه فلسطین برای فلسطینیان است و باید به صاحبانش بازگردد.‌ اعراب هم دشمن ما نیستند. دوست و برادر هستند. حساب سران یهودی عرب مثل پادشاه اردن و بن سلمان از اعراب واقعی جداست.
  • IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 12
    از قیمت دلار همه چی معلومه نتانیاهو ایران رو به جنگ کشید
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      1 0
      تو بدبخت که بدون دلار نمیتونی نفس هم بکشی برو بمیر!!!!!!!!
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      1 0
      برو گمشو غربکدای بی مصرف
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      1 0
      قیمت ارز دست اونا نیست و ارز وارداتی هم ثابته. بسوز کمپی
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    2 0
    البته انریکا ازش حمایت میکنه ولی در مقطع فعلی نیروهاتون را مراقبت کنید که الان مهمترین زمان توقویت و بالاسر نیروها بودن است .
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    1 0
    اسرائیل حماقت کند وبه ایران حمله کند چنان ضربات مهلکی خواهد خورد که حتی حماس بتونه بیاد فلسطین دوباره‌ پس بگیره
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      0 0
      بله اما نمی‌تونه حمله بکنه که بخواد حمله کنه. ساده نباشید. رژیم غاصب رفت در سراشیبی سقوط

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس