مقام آمریکایی: ۵ موشک ایران به پایگاه هوایی «نواتیم» اصابت کرد

یک مقام ارشد آمریکایی فاش کرد در جریان عملیات کوبنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به اراضی اشغالی، پنج موشک به مهمترین پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی «نواتیم» اصابت کرده است.

به گزارش مشرق، این مقام ارشد آمریکایی به شبکه ای‌بی‌سی نیوز گفت در جریان حملات شامگاه شنبه و بامداد یکشنبه سپاه پنج موشک بالستیک به پایگاه هوایی «نواتیم» در النقب اصابت کرد و به یک هواپیمای ترابری C-۱۳۰ آسیب رساند.

«دنیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد که این پایگاه هوایی توسط موشک‌های ایران آسیب دیده است.

وی مدعی شد: «ما با موفقیت پهپادها و موشک‌های بالستیک را رهگیری کردیم و از میان صدها موشک، تنها چند موشک وارد خاک اسرائیل شد و آسیب جزئی به ساختار پایگاه نواتیم وارد کرد.»

هاگاری گفت ایران روز شنبه با شلیک ۳۵۰ موشک از انواع مختلف حریم هوایی کشورهای منطقه را بست.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در حمله‌ای تلافی‌جویانه، چندین نقطه از جمله پایگاه هوایی نواتیم رژیم صهیونیستی را که در حمله تروریستی این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق نقش داشت، با ۱۵ موشک آماج حملات کوبنده خود قرار داد.

پایگاه نواتیم در اصل پارکینگ جنگنده‌های پیشرفته آمریکایی اف ۳۵ در اراضی اشغالی است که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی پس از معامله با ایالات متحده آنها را در اختیار گرفته است؛ علاوه بر این جت‌های جنگنده رادارگریز، هواپیماهای ترابری، هواپیماهای سوخت‌رسان و ماشین‌آلات شناسایی-تشخیص الکترونیکی و همچنین هواپیماهای به اصطلاح اسرائیلی ایر فورس وان در آن مستقر هستند. پایگاه نواتیم همچنین دارای فرودگاهی با سه باند است و اخیرا برای استفاده جنگنده اف ۳۵ مدرن شده بود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عباس IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    26 2
    خب اگه اسیبها جزیی بوده پس چرا نارحت هستند و جزع و فزع میزنند. باید خوشحال باشن
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    21 2
    ارواح خاک گلدامایر و موشه دایان ؛ اسراییل هیچیش نشده ــ سگ داند و پینه دوز در انبان چیست ــــ حکایت حمله ایران به اسراییل ـــ پینه دوزی از کسی طلبکار بود و بدهکار بدحسابی می کرد و طلب او را نمی داد. پینه دوز عاقبت خسته شد و یک روز مشته ای (آلتی فلزی برای کار کفش دوزی) داخل انبان گذاشت و به سراغ بدهکار رفت تا طلبش را وصول کند و کار یکسره بشود. وقتی به در خانه بدهکار رسید، سگش به او حمله کرد. پینه دوز انبان را بر سر سگ زد و سگ را کشت. یا رب سبب مرگ سگ سلطان چیست برچیدن پینه دوز را دکان چیست انبان که به سگ خورد و سگ افتاد و بمرد سگ داند و پینه دوز در انبان چیست
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
      0 9
      بازم که تویی!!! یه حرف مزخرفی رو گرفتی تو دست و هی تکرار میکنی!!!
  • CN ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    5 3
    جزئیات تازه؟!
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    20 1
    مثل حمله به عین الاسد باید منتظر بود یواش یواش امارهای واقعی گفته بشه
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    16 2
    آسیب جزي به همراه اسیب یواش مغزی
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    14 2
    مفاهیم جدیدی مثل ضربه مغزی هواپیما به زودی متولد خواهند شد!
  • رضا IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    1 0
    خودنتان بیاد بگه زاییدم تواین حمله،غربگداهای ایرانی قبول نمیکنن
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 1
    غاصب ظاهرا 99 درصد پهپاد پیستونی و موشک کروز و بالستیک را در هوا ترکانده و موشک زدن برای ملل ضعیف یا مثل داعشی و تروریست های بی پدافند خوبه و در برابر دشمنان پیشرفته کارایی ندارد و اموال مردم فقط هدر میرود جز اینکه بردار رانش تصادفی داشته باشند که بعیده
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      0 0
      شما از پیش خودتان موفقیت را اصابت همه موشک ها اعلام کردید و بعد میگویید ایران به اهدافش نرسید در صورتی که شاید اساسا هدف ایران اصابت یک موشک بوده و مابقی برای سرگرم کردن پدافند بوده باشد.
  • راد IR ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 0
    آسمان شهرهای فلسطین اشغالی از نور پهپادهای ایران منور شده بود .اگر اینها رو کسی نمی‌دید بله ۹۹ درصد درست بود .ولی یادمان باشه این پهپادها برای نمایش قدرت بود تا همه ببینند .مرحله. بعدی هم موشک کروز نمایان شد تا سطوح مختلف پدافندی رو سرگرم خودش کنه و در انتها تعداد اندکی موشک بالستیک وارد شد و کار تمام شد .همون اول هم می‌توانست چندتا موشک بفرستیم و کار را تمام کنیم .ولی آن موقع مردم اسراییل متوجه حمله هم نمشدن و نقاطی که الان هم ویران شده رو کسی باور نمی‌کرد .چون موشک بالستیک سرعت بسیار زیادی داره و لحضه برخورد به هدف یک صدای انفجار و نور ‌.کی بود چی شد چی بود هم اسراییل می‌گفت مانور بود و چندتا صدا درآمد. ببخشید.موشکی در کار نبود !!!!!!! پس کار ما درست بود .اول پهپاد بعد موشک کروز با فاصله تا همزمان در آسمان. فلسطین قاابل رویت شود و بعد موشک بالستیک در چند دقیقه به هدف برخورد می‌کنه .مسیله دیگه اینکه آمریکا و انگلیس اردن و فرانسه و....با تمام توان سعی کردن پهپادها رو تو مسیر نابود کنند ولی موفق نشدن .سپاه یک نمایشنامه رو تو آسمان منطقه اجرا کرد تا همه ببینند و لذت ببرند و پایان نمایش هم نابودی اهداف مشخص شده بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس