کد خبر 1593024
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳

تا چندی پیش تنها روش برای خرید بیمه ماشین مراجعه به نمایندگی‌های بیمه در سراسر کشور بود. بزرگ‌ترین نقطه ضعف این روش شلوغی و ساعت کاری محدود مراکز خصوصا در روزهای تعطیل سال بود. پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا روش‌های آنلاین جایگزین خوبی برای روش‌های غیر آنلاین شوند؛ اما باید بدانید نکاتی هستند که دانستن آنها پیش از خرید آنلاین بیمه ماشین الزامی است. برای شناخت این نکات توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

۱۰ نکته طلایی در مورد خرید بیمه ماشین که کمتر کسی به شما می‌گوید!

دانستن نکات مهم پیش از خرید بیمه ماشین الزامی است. در غیر این صورت عدم شناخت کافی می‌تواند دردسرهای زیادی را در مسیرتان قرار دهد. به همین دلیل در این قسمت نکاتی را به شما می‌گوییم که کمتر کسی آن را با شما در میان می‌گذارد.

۱. خرید بیمه آنلاین خودرو از سامانه‌های معتبر

همانطور که شما برای خرید حضوری بیمه خودرو باید به نمایندگی‌های شناخته‌شده بیمه مراجعه کنید، برای خرید آنلاین بیمه نامه هم باید از سامانه‌های معتبر استفاده کنید. گاهی‌اوقات مالکان خودرو بدون توجه به این نکته، نسبت به خرید بیمه خودروی خود اقدام می‌کنند و بعد از آن با مشکلات زیادی مانند عدم ارتباط با مشاوران بیمه یا به خطر افتادن اطلاعات شخصی خود یا خودرو روبه‌رو می‌شوند. با خرید بیمه از سامانه‌های معتبر می‌توانید جلوی بروز این مشکل را بگیرید.

هنگام خرید آنلاین بیمه ماشین به این نکات توجه کنید

۲. معیارهای موثر در تعیین قیمت بیمه‌ خودرو

قیمت بیمه شخص ثالث در بیمه بازار براساس نرخ مصوب بیمه مرکزی تعیین می‌شود. اصلی‌ترین عامل موثر بر مبلغ بیمه، نرخ دیه است؛ اما معیارهای دیگری مثل شدت حوادث، تعداد سیلندر، مدت اعتبار بیمه نامه، جریمه دیرکرد، پوشش مالی و تخفیف عدم خسارت هم هستند که در تعیین قیمت بیمه ماشین موثر هستند. قیمت بیمه بدنه نیز براساس نوع، سال تولید، سقف پوشش‌ها و ارزش روز خودرو تعیین می‌شود.

۳. تمدید بیمه نامه پیش از پایان اعتبار

بهترین زمان برای تمدید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه ۱ هفته تا ۱۰ روز قبل از پایان اعتبار بیمه نامه است. برای یادآوری می‌توانید از سرویس یادآور تمدید بیمه نامه خودرو بیمه بازار استفاده کنید. با توجه به اینکه بیشتر تصادفات رانندگی در تعطیلات عید رخ می‌دهد، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم اگر بیمه بدنه ندارید یا تاریخ اعتبار بیمه نامه همین روزها به پایان می‌رسد، پیش از فرا رسیدن تعطیلات عید، برای خرید یا تمدید بیمه نامه اقدام کنید.

هنگام خرید آنلاین بیمه ماشین به این نکات توجه کنید

۴. پوشش‌های انتخابی ملاک مهم در تعیین حق بیمه

اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید هزینه اضافی بابت حق بیمه بپردازید، باید بدانید که انتخاب پوشش‌های زیاد و اضافی برای خودرو می‌تواند منجر به بالا رفتن مبلغ بیمه پرداختی شود. پس پیش از خرید آنلاین بیمه ماشین، استعلام بگیرید و پوشش‌های متنوع را مشاهده کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

۵. انتخاب پوشش‌های اضافی شرط لازم برای کاهش خسارت پرداختی

برخلاف باور افراد، خرید بیمه با پوشش‌های اضافی کار اشتباهی نیست. خصوصا اگر با خودروی مدل بالا یا گران‌قیمت تصادف کنید یا با مشکلاتی مثل نوسانات بازار یا سرقت خودرو روبه‌رو شوید. با داشتن پوشش‌های اضافی خسارت خودروی خود را از شرکت بیمه دریافت کنید، در نتیجه با ضرر مالی کمتری روبه‌رو خواهید شد.

۶.بازدید بیمه بدنه توسط کارشناسان بیمه یا حضوری

بدون بازدید بیمه بدنه خودرو، امکان نهایی کردن خرید بیمه بدنه وجود ندارد. قبلا این روش تنها به صورت حضوری در نمایندگی‌های بیمه انجام می‌شد؛ اما در حال حاضر شما می‌توانید از روش بازدید خودرو در محل توسط کارشناسان بیمه بازار نیز استفاده کنید. کارشناس‌ها در زمان تعیین‌شده به محل مورد نظر شما می‌آیند و بازدید از خودرو را انجام می‌دهند. اگر خودرو دچار مشکل فنی یا آسیب‌دیدگی نشده باشد، شرکت بیمه از شما مبلغ بیمه کمتری دریافت می‌کند. اگر هم در بازدید اولیه نمره خوبی نیاورید، احتمالا هیچ شرکت بیمه‌ای حاضر نمی‌شود تا خودروی شما را بیمه کند؛ چراکه احتمال بروز تصادف بالا می‌رود و این به ضرر شرکت بیمه است.

۷. استعلام قیمت پیش از خرید آنلاین بیمه

قبل از خرید بیمه آنلاین ماشین نیاز است استعلام بیمه بدنه خودرو و بیمه شخص ثالث را انجام دهید. این استعلام به شما کمک می‌کند مقایسه‌ای بین شرکت‌های بیمه انجام دهید و از پوشش‌ها و قیمت‌ بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه در شرکت‌های بیمه مطلع شوید. سپس می‌توانید با توجه به شرایط خود مناسب‌ترین انتخاب را از بین بیمه‌نامه‌های متنوع داشته باشید.

۸. بررسی اصالت بیمه خودرو از سامانه سنهاب

بعد از اینکه بیمه خود را انتخاب و خریداری کردید، باید به سامانه سنهاب بیمه مرکزی مراجعه کنید. با انجام این کار می‌توانید به اطلاعات به‌روز و مهمی در مورد بیمه نامه مثل تاریخ انقضای بیمه، درصد تخفیف و خسارت دسترسی پیدا کنید.

۹.همراهی تا زمان دریافت خسارت از شرکت بیمه

همیشه فرآیند دریافت خسارت از شرکت بیمه زمان‌بر و سخت بوده است. شرکت بیمه بازار تا زمان دریافت خسارت در کنار شما است و پیگیری‌های لازم را انجام دهد. هدف از انجام این کار جلب رضایت و کاهش نگرانی‌های شما پس از وقوع تصادف است.

۱۰. استفاده از تخفیف عدم خسارت

در صورتی می‌توانید از تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث برای بیمه بدنه استفاده کنید که هر دو بیمه نامه را از یک شرکت تهیه کرده باشید. اگر این اتفاق نیفتاده است، می‌توانید مبلغ تخفیف عدم خسارت بیمه‌ها را در سال‌های مختلف مشاهده کنید.

  • در صورت عدم دریافت خسارت، در سال اول تخفیف بیمه شخص ثالث ۵٪ است و هر سال ۵٪ به آن اضافه می‌شود.
  • تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه یک‌ساله، ۲۵٪، دو ساله ۳۵٪ و چهارساله حدود ۶۰٪ است.

خرید آنلاین بیمه خودرو از بیمه بازار

بیمه بازار یکی از سامانه‌های معتبر در خصوص خرید آنلاین بیمه خودرو است. اگر قصد خرید بیمه ماشین را دارید، می‌توانید بیمه را به صورت غیر حضوری از وبسایت بیمه بازار انتخاب، مقایسه و خریداری کنید. در کنار این مزایا، امکان خرید انواع بیمه درمان تکمیلی، بیمه عمر و ...، ثبت یادآور برای تمدید بیمه نامه و پشتیبانی ۲۴ ساعته نیز وجود دارد که می‌توانید از آنها نیز استفاده کنید.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس