پرسپولیس محتاج برد گربه سیاهش شد/ استقلال در خطر از دست دادن صدر!

رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور امروز جمعه ۲۴ فروردین با انجام ۸ دیدار وارد هفته بیست و سوم می شود که مصاف تیم های بالا و پایین جدول با رقبا می تواند معادلات را برهم بزند.

به گزارش مشرق، هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال امروز جمعه ۲۴ فروردین با انجام ۸ دیدار برگزار خواهد شد که رویارویی تیم‌های بالا و پایین جدولی با حریفان از حساسیت بالایی برخوردار است. در ادامه و به ترتیب ساعت برگزاری مسابقات را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

تراکتور - ذوب آهن

تراکتور در سومین بازی خانگی متوالی خود امروز رو در روی ذوب آهنی قرار خواهد گرفت که در نیم فصل دوم تنها دو امتیاز کسب کرده و ضعیف‌ترین تیم در نیم فصل دوم به شمار می‌رود. شاگردان «پاکو خمز» که در دو دیدار گذشته خود در ورزشگاه یادگار امام برابر تیم‌های سپاهان و آلومینیوم نتوانسته بودند به پیروزی برسند به دنبال کسب ۳ امتیاز این بازی هستند.

تراکتور با ۴۰ امتیاز در رده سوم و ذوب آهن با ۲۷ امتیاز در مکان نهم جدول قرار گرفته‌اند. دیدار رفت دو تیم با برتری یک بر صفر شاگردان محمد ربیعی خاتمه یافته است و حال آنها برای خروج از بحران به دنبال اولین پیروزی خود در نیم فصل دوم هستند. همچنین پس از دیدار هفته گذشته با شمس آذر ربیعی دو بار از سمت خود کناره‌گیری کرد که هر دو بار با مخالفت هیأت مدیره باشگاه همراه شد. این بازی از ساعت ۱۷ برگزار می‌شود.

شمس آذر - فولاد

تیم شمس آذر پس از پیروزی هفته گذشته برابر ذوب آهن به دنبال دومین پیروزی متوالی خود و این بار در ورزشگاه خودی است. شمس آذر با ۲۸ امتیاز در مکان هشتم و فولاد با ۲۱ امتیاز در مکان سیزدهم ایستاده است. دیدار رفت دو تیم با برتری یک بر صفر به سود شمس آذر خاتمه یافت. مدیران فولاد پس از انتخاب عبدالله ویسی به عنوان سرمربی جدید تیم خود به دنبال تغییر و تحول در کسب نتایج هستند تا بتوانند در پایان فصل جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهند. این بازی از ساعت ۱۷ و در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین برگزار خواهد شد.

پرسپولیس محتاج برد گربه سیاهش شد/ استقلال در خطر از دست دادن صدر!

مس رفسنجان - پیکان

تیم فوتبال پیکان پس از کسب نتایج خوب خود در هفته‌های اخیر از قعر جدول فاصله گرفته و شاگردان رضا عنایتی پس از ملوان، سپاهان و استقلال خوزستان به دنبال کسب چهارمین پیروزی خود در ۵ دیدار اخیر است. تیم مس هنوز با محرم نویدکیا در نیم فصل دوم شکستی را تجربه نکرده است و با توجه به جایگاه دو تیم در جدول که مس با ۲۶ و پیکان با ۲۳ امتیاز در رده‌های دهم و یازدهم جدول قرار گرفته‌اند، این بازی از حساسیت بالایی برای هر دو تیم برخوردار است.

بازی رفت دو تیم با برتری یک بر صفر مسی‌ها به پایان رسید و حالا شاگردان عنایتی فرصت جبران نتیجه دیدار رفت را خواهند داشت. همچنین در ۷ دیدار اخیر این دو تیم پیکان موفق به شکست مس نشده و کسب ۳ پیروزی برای مس و ۴ تساوی دستاورد رو به رو شدن این دو تیم با هم بوده است. این بازی از ساعت ۱۷:۳۰ و در ورزشگاه شهدای مس برگزار خواهد شد.

سپاهان - نساجی

از دیدار دو تیم سپاهان و نساجی باید به عنوان مصاف دو تیم بحران زده در رقابت‌های لیگ برتر نام برد. هر دو تیم شرایط خوبی را در هفته‌های اخیر لیگ برتر تجربه نکرده‌اند. سپاهان با ۳۸ امتیاز و یک بازی کمتر نسبت به تیم‌های بالانشین در رده چهارم جدول قرار دارد و برای بقا در میان مدعیان قهرمانی در این فصل پس از شکست دور از انتظار هفته گذشته برابر صنعت نفت آبادان باید نساجی را در خانه شکست دهد. از طرفی تیم نساجی بازی خانگی خود برابر ملوان را با شکست پشت سر گذاشت و با توجه به پیروزی نفت آبادان این تیم یک رده در جدول سقوط کرد و با قرارگیری در جایگاه شانزدهم به ضعیف‌ترین نتیجه خود در این فصل دست یافت.

نساجی در دیدار رفت توانست سپاهان را با نتیجه یک بر یک متوقف کند اما در بازی برگشت به مراتب کار سخت‌تری خواهد داشت و شاگردان ساکت الهامی برای افزایش امیدهای خود برای بقا در لیگ برتر باید از این بازی دست پُر خارج شوند. آریا یوسفی و محمد دانشگر دو غایب قطعی سپاهان برای این بازی هستند اما سایر نفرات مشکلی برای همراهی تیم خود ندارند. نساجی تاکنون تنها یک بار برابر سپاهان به پیروزی رسیده است که این بازی به تاریخ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ و در ورزشگاه نقش جهان اصفهان بر می‌گردد و حالا نساجی چی ها به دنبال تکرار این پیروزی شیرین در خانه حریف هستند. این بازی از ساعت ۱۷:۵۰ برگزار می‌شود.

پرسپولیس محتاج برد گربه سیاهش شد/ استقلال در خطر از دست دادن صدر!

آلومینیوم - استقلال تهران

آلومینیوم اراک که در هفته گذشته موفق شد تراکتور را در خانه با نتیجه یک بر یک متوقف کند، در یک بازی حساس و این بار در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک به مصاف استقلالی خواهد رفت که با توجه به تساوی هفته گذشته برابر مس رفسنجان جایگاه خود در صدر جدول را با خطر می‌بیند و بیش از پیش رقیب دیرینه این تیم یعنی پرسپولیس به این تیم نزدیک شده است.

آلومینیوم با ۳۰ امتیاز در مکان هفتم قرار دارد و هواداران اراکی امیدوارند تا تیم خود را در پایان فصل در بین ۵ تیم بالای جدولی ببینند. دیدار رفت این دو تیم با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به پایان رسید. نکته جالب توجه اینجاست که آلومینیوم تاکنون نتوانسته استقلال را شکست دهند و شاگردان سید مجتبی حسینی به دنبال پایان دادن به این رکورد منفی در تاریخ حضور خود در لیگ برتر هستند. مهدی مهدی پور که در دیدار هفته گذشته برابر مس با مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی مواجه شده نمی‌تواند تا پایان فصل استقلال را همراهی کند و در این بازی حضور نخواهد داشت، «جلال الدین ماشاریپوف» و «گوستاوو بلانکو» دو بازیکن خارجی این تیم مشکلی برای همراهی استقلال ندارند و در صورت صلاحدید کادر فنی برای آبی‌ها به میدان خواهند رفت، صالح حردانی که پیش از این گفته می‌شد با مصدومیت مواجه شده و این بازی را از دست خواهد داد اما با کاروان استقلال راهی اراک شده و باید دیدار او در مصاف با آلومینیوم به کار گرفته می‌شود یا خیر. این بازی از ساعت ۱۸ برگزار می‌شود.

هوادار - گل گهر

دیدار دو تیم هوادار و گل گهر مصاف شاگرد و استاد است. مسعود شجاعی که هدایت تیم هوادار را بر عهده دارد در زمان حضور خود در کشور یونان مدتی زیر نظر «مارینوس اوزونیدیس» سرمربی فعلی گل گهر سیرجان فعالیت می‌کرده است و حالا این دو باید امروز و در لیگ برتر ایران به مصاف هم بروند. هوادار با ۲۱ و گل گهر با ۳۳ امتیاز به ترتیب در جایگاه دوازدهم و ششم جدول قرار دارند. دیدار رفت این دو تیم با تساوی پُر گل ۳ بر ۳ به پایان رسید. این بازی به میزبانی هوادار و در ورزشگاه پاس قوامین برگزار می‌شود و نکته مهم این است که گل گهر تاکنون در تهران نتوانسته هوادار را شکست دهد اما در ۹ دیدار اخیر دو تیم در لیگ برتر و دسته اول، ۳ پیروزی سهم گل گهر، دو پیروزی سهم هوادار و کسب ۴ نتیجه تساوی بوده است. این بازی از ساعت ۱۸ برگزار می‌شود.

استقلال خوزستان - صنعت نفت آبادان

دیدار دو تیم استقلال و نفت علاوه بر اینکه به نوعی دربی جنوب کشور به حساب می‌آید به دلیل جایگاه دو تیم در جدول از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌توان از این بازی به عنوان مهم‌ترین دیدار هفته نیز نام برد.

هر دو تیم استقلال و صنعت نفت ۱۶ امتیازی هستند و به ترتیب در رده‌های چهاردهم و پانزدهم جدول قرار گرفته‌اند و هر دو تیم در کنار نساجی به عنوان مدعیان اصلی سقوط به لیگ دسته اول نیز محسوب می‌شوند. دیدار رفت دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید اما به طور کل در مصاف‌های رو در روی دو تیم، نفت شرایط بهتری دارد و آخرین پیروزی استقلال برابر این تیم به تاریخ ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ برمی‌گردد که در ورزشگاه غدیر اهواز استقلال با یک گل توانست نفت را شکست دهد.

در ۸ مصاف رو در روی دو تیم، دو پیروزی سهم نفت و یک پیروزی از آن استقلال بوده و ۵ بازی هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. این دیدار امروز از ساعت ۱۸ و در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار می‌شود.

پرسپولیس محتاج برد گربه سیاهش شد/ استقلال در خطر از دست دادن صدر!

پرسپولیس - ملوان

در آخرین و یکی از مهم‌ترین بازی‌های امروز، دو تیم پرسپولیس و ملوان در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم می‌روند. هر دو تیم در این فصل عملکرد خوبی داشتند و جز تیم‌های بالانشین محسوب می‌شوند به خصوص پرسپولیس که پس از کناره‌گیری یحیی گل محمدی، روند نتیجه‌گیری بهتری داشته و در نیم فصل دوم، شاگردان «اوسمار ویه‌را» تنها یک شکست برابر آلومینیوم داشتند و سایر بازی‌های خود را با پیروزی از زمین خارج شده‌اند. دیدار رفت دو تیم با تساوی بدون گل خاتمه یافت در حالی که تیم ملوان بهتر از میهمان خود ظاهر شد اما نتوانست دروازه این تیم را باز کند.

محمد عمری و میلاد سرلک که در نیم فصل اول و با پیراهن پرسپولیس رو در روی ملوان قرار گرفته بودند حالا باید با پیراهن ملوان به مصاف هم تیمی‌های سابق خود بروند. این دو بازیکن در نقل و انتقالات نیم فصل و برای گذراندن خدمت مقدس سربازی راهی ملوان شدند. آخرین پیروزی ملوان برابر پرسپولیس به تاریخ ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ برمی‌گردد و نزدیک به ۱۰ سال است که این تیم موفق به شکست دادن سرخ‌ها در لیگ برتر نشده است.

پرسپولیس با ۴۷ و ملوان با ۳۸ امتیاز به ترتیب در رده‌های دوم و پنجم جدول قرار گرفته‌اند و ۳ امتیاز این بازی به هر دو تیم در ادامه مسیر تا پایان فصل بیست و سوم کمک فراوانی خواهد کرد. علیرضا بیرانوند و وحدت هنانوف دو بازیکن پرسپولیس به دلیل مصدومیت نمی‌توانند در این دیدار تیم خود را همراهی کنند. این بازی از ساعت ۲۰ برگزار خواهد شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس