کد خبر 1591380
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶
مقاومت فلسطین: هیچ پیشرفتی در مذاکرات قاهره وجود ندارد

منبعی در مقاومت فلسطین اعلام کرد تاکنون هیچ پیشرفتی در مذاکرات آتش‌بس در غزه حاصل نشده است.

به گزارش مشرق، یک منبع در رهبری مقاومت فلسطین گفت: تا به این لحظه پیشرفتی در مذاکرات آتش‌بس در غزه حاصل نشده است. تمام طرح‌ها و تلاش‌های میانجی‌ها برای معامله تبادل اسرا با لجبازی و مخالفت رژیم اشغالگر روبرو شد.

این منبع در مصاحبه با المیادین گفت: هیئت مقاومت با موضع ملی که تمام فلسطینی‌ها درباره آن اتفاق نظر دارند به قاهره رفت. خواسته‌های فلسطینی‌ها واضح است و هیچ توافق و معامله‌ای بدون تحقق خواسته‌های ما ممکن نیست.

این منبع تأکید کرد: خواسته‌های فلسطین شامل آتش‌بس فوری، عقب نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، بازگشت آوارگان و بازسازی است. خواسته‌های ما همچنین بازگشایی تمام گذرگاه‌ها برای ورود کمک‌های بشردوستانه، شکستن محاصره و یک معامله تبادل اسرای واقعی است.

این منبع افزود: هیچ پیشرفتی در مذاکرات وجود ندارد. رسانه‌های صهیونیستی از طریق اخبار دروغین تلاش می‌کنند مردم خود را فریب دهند. در صورتی که تحول جدیدی در مذاکرات رخ بدهد از طریق رسانه‌های رسمی به ملت فلسطین اعلام خواهد شد.

هیئت جنبش حماس که برای مذاکرات به قاهره رفته است طی دیدار با عباس، کامل، رئیس اطلاعات مصر بر لزوم تحقق توافقی تاکید کرد که شامل توقف کامل جنگ، عقب نشینی اشغالگران از غزه، بازگشت آوارگان، امدادرسانی به ملت فلسطین و بازسازی غزه باشد.

حماس تاکید کرد باید توافقی حاصل شد که به موجب آن اسرای فلسطینی در ازای اسرای صهیونیست آزاد شوند.

حماس بر پافشاری خود و گروه‌های فلسطینی برای تحقق اهداف ملی و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس و حق بازگشت و تعیین سرنوشت تاکید کرد.

رسانه‌های مصری بامداد امروز دوشنبه از توافق قریب‌الوقوع میان حماس و رژیم صهیونیستی درباره دستیابی به آتش‌بس در غزه خبر داده بودند.

شبکه «القاهره الاخباریه» مصر نیز به نقل از یک منبع بلندپایه مصری گزارش داد هیئت‌های حماس و قطر قاهره را ترک کردند و ظرف ۲ روز آینده برای توافق بر سر مفاد توافق نهایی باز خواهند گشت.

هیئت‌های رژیم صهیونیستی و آمریکایی نیز تا ساعاتی دیگر پایتخت مصر را ترک خواهند کرد.

به گفته همین منبع، رایزنی‌ها تا ۴۸ ساعت آینده ادامه خواهد داشت.

پیشتر منبعی به این کانال خبری گفته بود پیشرفت در مذاکرات و توافق بر سر محورهای اساسی بین همه طرف‌ها به وجود آمده است.

این منبع گفت: جلسات مذاکره (غیر مستقیم) حماس و اسرائیل با حمایت مصر و با حضور قطری-آمریکایی ادامه دارد.

وی توضیح داد «هیئت حماس جلساتی با مقامات اطلاعات عمومی مصر قبل از آغاز مذاکرات برگزار کرد».

این منبع اشاره کرد «تلاش‌های فشرده مصر برای نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه وجود دارد».

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس