کد خبر 1591321
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۱
هادی محمدی

بازتاب هرگونه واکنش ایران به جنایت حمله به کنسولگری ایران در دمشق، چه در عمق جامعه صهیونیستی و چه در عرصه نظامی و سیاسی این رژیم، موجی از نگرانی، دلهره و وحشت تولید کرده است.

به گزارش مشرق، هادی محمدی طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: دیروز رادیو ارتش صهیونیستی اعلام کرد که سه تیپ لشکر ۹۸ ارتش این رژیم را که در خان یونس مستقر بوده، از جنوب غزه خارج کرده و فقط یک تیپ «ناحال» که مأموریت جلوگیری از بازگشت مردم غزه به شمال آن را دارد در نوار غزه باقی مانده است. این در حالی است که طی یک ماه گذشته، شاهد رجزخوانی صهیونیست‌ها برای حمله به شهر رفح بوده‌ایم و اینکه نتانیاهو گفته است بدون حمله به رفح، پیروزی حاصل نمی‌شود و به معنی شکست خواهد بود. حتی یکی از محورهای مذاکراتی گالانت، وزیر جنگ صهیونیستی در امریکا نیز به طرح عملیاتی در رفح اختصاص یافته بود. البته همزمان، رژیم صهیونیستی با مشکل نیروی انسانی در ارتش خود روبه‌روست لذا با لایحه‌ای به دنبال مجبور کردن ارتدوکس‌های یهودی (حریدیم‌ها) به حضور در ارتش هستند. در دیدار گالانت با امریکایی‌ها، به وی گوشزد شده بود که شما با بیش از ۲۰ تیپ به غزه حمله کردید و تا به حال هیچ هدفی را محقق نکرده‌اید، حال با سه چهار تیپ چگونه می‌خواهید حماس را در رفح نابود کنید؟!

در واقع بحران نیروی انسانی در ارتش صهیونیستی و ناکارآمدی آن‌ها در ۹ ماه گذشته برای به دست آوردن اهداف اعلام شده به این جمع‌بندی با امریکایی‌ها رسیده که با دادن بمب‌های بسیار بزرگ سنگرشکن و عملیات هوایی و زدن اهداف ویژه، ضریب هزینه و شکست خود را بکاهند و از بقیه بمب‌ها برای اهداف منطقه‌ای استفاده کنند. حمله به کنسولگری ایران در دمشق که سرفصل جدیدی در جنگ غزه و تحولات منطقه‌ای است، بسیاری از محاسبات و برنامه‌های امریکا و رژیم صهیونیستی را بر هم زده است.

بازتاب هرگونه واکنش ایران به جنایت حمله به کنسولگری ایران در دمشق، چه در عمق جامعه صهیونیستی و چه در عرصه نظامی و سیاسی این رژیم، موجی از نگرانی، دلهره و وحشت تولید کرده است، چرا که صهیونیست‌ها امیدوار بودند که با این اقدام تروریستی در دمشق، جمهوری اسلامی به صهیونیست‌ها پاسخ نخواهد داد و آنگونه که مجله فارن افرز نوشته «این ارزیابی خطا و بد که یک اشتباه استراتژیک از سوی صهیونیست‌هاست، بهایی سنگین‌تر از پیش‌بینی غلط آن‌ها در بر خواهد داشت و شاید امریکا هم باید این هزینه را بپردازد».

جامعه صهیونیستی که به نهادهای نظامی و اطلاعاتی خود بی‌اعتماد است، به بانک‌ها برای برداشت پول به فروشگاه‌ها برای تأمین نیازمندی‌های اضطراری و شرایط حمله ایران به رژیم صهیونیستی هجوم برده‌اند. دستگاه‌های مختلف عملیات روانی و اطلاعاتی این رژیم دست به کار شده‌اند تا با ترفندهای فریب، یا از زهر عملیات انتقامی ایران بکاهند یا از آن جلوگیری کنند و به جامعه صهیونیستی اطمینان دهند، ولی حالت هرج و مرج در اسرائیل حاکم است.

نکته مهم این است که به‌رغم تمامی برنامه‌های نظامی برای شهر رفح و رجزخوانی نتانیاهو برای اهمیت دادن به آخرین عملیات خود در رفح، هراس از حمله انتقامی ایران که از مشروعیت کامل برخوردار بوده و پایه‌های آن به قواعد و قوانین بین‌المللی متکی است، صهیونیست‌ها را واداشته که برای ساماندهی به اوضاع آشفته خود، که می‌تواند با آغاز حمله تنبیهی ایران تشدید شود، از حمله به رفح، حداقل تا زمانی که از پیامدهای حمله ایران به صهیونیست‌ها عبور کنند، صرف‌نظر کرده و عملاً از نوار غزه خارج شوند.

البته این عقب‌نشینی و دیگر انفعال‌های این رژیم در استعفای مقامات امنیتی، ارسال دارو برای شمال غزه و کاستن از فشارهای غذایی، به جز سایه هراس از حمله ایران، می‌تواند برای حفظ آبروی صهیونیست‌ها به مذاکرات قاهره و دوحه و نتایج احتمالی گره خورده و به عنوان توافق آتش‌بس نمایش داده شوند. به هر حال نشانه‌های عقب‌نشینی‌های نظامی و سیاسی که ناشی از هراس آنهاست و در مرحله جدید گسترش نیز می‌یابد، بر این رژیم حاکم شده است و می‌تواند سرآغاز مرحله جدیدی از تحولات در غزه و منطقه باشد.

نواخت آرام ضربات مقاومت و افزایش و شدت آن از سوی مقاومت عراق علیه امریکا و صهیونیست‌ها، که به گسترش و شدت عملیات در لبنان و یمن نیز توسعه و گسترش می‌یابد، در کنار فضای روانی آماده‌باش نظامی در جامعه صهیونیستی و حتی پایگاه‌های امریکایی در منطقه که هزینه سنگین مادی و روانی در بر دارد، مقدمه سناریوهای عملیاتی چند لایه برای مجازات تجاوزگران صهیونیست خواهد بود و حامیان آن باید تاوان جنایت، تروریسم و تجاوزگری به قوانین و حاکمیت‌های دیگر را بپردازند. تردیدی نیست که ثبات و امنیت منطقه‌ای و جهانی در گرو مجازات قانونی و بازدارنده صهیونیست‌ها و حامیان آنان است و شاهد آن خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • شمسي IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    27 19
    ظاهرا بازهم معامله اي عجيب شكل گرفته.. ايران از انتقام گرفتن خودداري ميكنه درعوض اسرائيل از غزه عقب نشيني ميكنه و اجازه ورود غذا و دارو به غزه رو ميده
    • ح IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      13 8
      شما این اطلاعات دقیق رو از کجا به دست می آری!! چند روز منتظر باشید انتقام رو خواهید دید
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      5 8
      قابل پیش بینی بود.
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      2 5
      احتمالا همینطور
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    12 17
    آنها یعنی دشمنان جمهوری اسلامی ایران کاملا احمق هستند که فکر میکنند ایران نمیتواند حمله اتمی انجام بدهد 😁 اگر سپاه پاسداران ایران موشکهایی نقطه زن و نفوذ کننده داشته باشد که بتوانند به زیرساخت و عمق تاسیسات اتمی اسرائیل و هر کشور دیگری ضربه ای محکم بزند پس ایران میتواند بدون استفاده از بمب اتم به یک کشور حمله اتمی کند حمله به تاسیسات اتمی و هسته ای و حساس یک کشور میتواند برای انها یک فاجعه بزرگتر و شدیدتر باشد
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      4 27
      کسی باید دنبال انتقام باشه که حقش خورده باشن و بهش ظلم شده . اینهایی که تو سوریه کشته شدن سالهاس به اسرائیل ضربه زدن در واقع حرکت اونها انتقامی بوده
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      0 4
      اینهایی که تو سوریه کشته شدن سالهاس به اسرائیل ضربه زدن در واقع حرکت اونها انتقامی بوده/
  • شهروند شهرستان ارومیه IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    6 7
    سلام تفسیر جالب و زیباست اما همه اینها با تکیه به خدا و تاکید خدا به صبر و ایستادگی در اهداف و ایثار در راه خدا می تواند بزرگترین قدرت را در مقابل دشمنان احمق به ارمفان بیاورد مقاومت و غزه آینده درخشانی خواهند داشت صبر با منانت و دور اندیشی در انتقام از شهدای کنسولگری ایران در دمشق فرصت های اهداف مورد نظر برای حمله را نمایان خواهد کرد و حمله را سریعتر با هزینه کمتر و اثرات بیشتر ماندگار و تاریخی. نباید فراموش کرد دعای امام زنده و بزرگوار امام مهدی عج الله الفرجه پشتیبان جمهوری اسلامی هست و خواهد بود انشالله و توکل الله.
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      4 1
      اتفاقا تحلیل نویسنده کاملا "غلط و سطحی" است. اسرائیل به هیچ وجه دنبال آتش بس نیست. علت عقب نشینی اسرائیل، تجدید قوا و برنامه ریزی برای حمله به نقطه ای دیگر است. احتملا حمله منسجم به رفح.
  • US ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    17 6
    قبلا با وعده‌های مختلف عمل نشده مانند آتش زدن برجام بعد انتقام سخت!بعد با انتقام های دیگر و از این قبیل سخنان حماسی مسخره عالم و آدم شدید، کسی که انتقام بگیرد ! دنبال دهل و بوق و کرنا نمی رود، میزنه یعنی تا تنور داغ هست نون می‌چسبه، بعد آن میشه فریب و هماهنگی، همان طور که ترامپ گفت هماهنگی داشتیم
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      2 11
      زدن که هر دیوانه بازی رو در میاره...مثل قورباغه که داره جوشیدن آب رو حس میکنه !!
    • US ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      4 2
      حزب الله لبنان تایید کرد که علی احمد حسین با نام مستعار عباس جعفر در بمباران شب گذشته‌ در جنوب لبنان کشته شده است. ارتش اسرائیل می‌گوید او از فرماندهان ارشد میدانی گردان رضوان، یگان ویژه حزب‌الله لبنان بود.جهت اطلاع قورباغه باز
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    20 7
    نه بخاطر ترس از ایران نیست ،مگر قراره ایران زمینی حمله کنه که نیروها و تیپ های زرهی و پیاده اش از غزه منتقل کنه ، این نیروها بعضی هاشون برای استراحت به پشت خط منتقل میشن و بعضی ها هم برای عملیات رفح آماده میشن ، خود اسرائیلی ها کاملا آگاه هستند عملیات انتقام ایران بخاطر شرایط اقتصادی ایران آنقدرها سهمگین نیست و شاید برای استفاده داخلی فقط در حد پرتاب چند پهپاد و راکت توسط متحدین و بعد هم تبلیغات سنگین برای آرام کردن فضای داخلی و منطقه ای هست .
  • US ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    15 19
    نگران نباش، آمریکا تمام موشک های شما رو خنثی خواهد کرد در اسرائیل و عراق و عربستان و شاید الان در سوریه پاتریوت ها رو کاشتند بیا از این حلقه های ضد هوایی موشک رد کن!! تو رو خودا خودتون رو در سخنرانی ها قدرت بدون رقیب نشان ندهید!زشته شدید از لحاظ نظامی همطراز باکو ایروان و دوبی،
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      5 5
      آبریکا اگر توان خنثی کردن داشت، راکت‌های ساده فلسطینی رو خنثی می‌کرد. خنثی کردن هایپرسونیک و موشک‌های ۲۰ ماخی به تن رژیم هالیوودی آبریکا زیادی گشاده!
    • US ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      6 1
      آخه مفلوک ،لوله بخاری فلسطین که اندازه یک متر تخریب نداره ارزش خنثی سازی داره!
  • US ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    15 10
    رفح رو اعراب منافق به فکرش باشند! از آبروی از دست رفته در دمشق چه خبر !! عمو شما باشید پز موشکی و پهپاد به دنیا ندهید
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    19 4
    وعده سر خرمنتان را هم دیدیم
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    7 1
    فراری در کار نیست متاسفانه / سازماندهی برای جنایت بیشتر است
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    6 4
    چقدر این کارشناسانت سطح پایینند مگه اسراییل نمیدونست ایران انتقام میگیرد الان هم در سوریه افرادی را پیدا کنه میزنه انتقام منی چنده تو بزنی آن بدتر میزنه
  • FR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    14 3
    کی تو را مجبور کرده نظر بدهی ؟ بی سواد
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      5 1
      همین جوره واقعا‌ً ! حضرات یه روده راست توی شیکم شون نیست ، ملت خیلی وقته پی به ماهیت شون برده !آقایون لم دادند توی ویلاهای لاکچری خود در لواسانات ومشغول سونا و ماساژ سوئدی اند مگه دیونه اند این همه ناز و نعمت رو به مخاطره بندازند ؟!
  • DE ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    12 4
    حالاحالاها منتظره انتقام بمانید،صما ملت چقدر ساده اید.
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    8 3
    خوبه حالاگالانت ونتانیاهو بی پرده گفتن تابازگشت اسرا جنگ ادامه داره،نیروهابرای استراحت ازغزه خارج شدنوعملیات رفح انجام میشه وامریکاوحتی حماس هم تاییدکردن
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    18 4
    هر آدم عاقلی میدونه سران اصلی مملکت در ناز و نعمت کامل هستند مگه دیونن که برن وارد جنگ نظامی بشن و زندگی های مرفه رو رها کنن ؟
    • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      0 2
      اون موقعی که بابات به سیب زمینی می گفت دیب دمینی سران مملکت _با کلاش تاشو بر دوش_ تو جبهه ها می جنگیدن. جنگیدن و خیلی هاشون شهید شدن. جنگ که تموم شد امثال بابات از تو سوراخ هاشون بیرون اومدن و شروع کردن به طلبکاری. تو یه حرده زود شروع کردی جیگر. بزار چک نر و ماده به اسرائیل زده بشه بعد لجنمالی رو شروع کن. (نکنه مریم خنده دعوات میکنه؟)
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    13 3
    ایران دیگه شد کشور تضادها ، تضاد طبقاتی عجیب . بازار ملتهب . اقتصادی دلال محور . پول ملی بی اعتبار . گرایشهای سیاسی و مذهبی و فکری کاملا متضاد ، مردمی که دیگه در مقابل ظلم و ظالم بی تفاوت شدن و ..
  • DE ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    13 3
    به این چیزا دل خوش نباشید
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    6 3
    اسرائیل با عقب نشینی از غزه بهترین فرصت انتقام را از ایران گرفت چون ایران تنها می توانست مواضع نیروهای اسرائیل در غزه را هدف قرار دهد و امکان رویارویی با پیامدهای حمله مستقیم به اسرائیل را ندارد
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      2 1
      خوب این به نفع مردم غزه شد زیرا اسرائیل دیگه نمیتواند وارد غزه بشود زیرا ایران می تواند نیروهای آنها را بزند و انتقام بگیرد.
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    3 9
    تازه این اول ترسه
  • آرش IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    15 4
    کدوم حمله ؟! ملت بدبخت سرکارن
  • عباس IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    10 2
    اخبار و تحلیل های غلط
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    2 1
    نه خیر فقط نقششون عوص شده دوستان شما ایران معادنش و جایگاهی که باید در نطم جهانی داشته باشه را با دموکراتیک بازی و بی برنامگی محص و هیچ کاری نکردن به باد میدی و من مطمینم به زودی سرکوب خواهید شد دست بردارید جمهوری خلق اسلامی مدرن تنها راه نجات است وسلام ...
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    3 9
    موش های کثیف از ترس رفتن تو سوراخشون ،مرگ موش چاره ی کار این اشغال های کودکش هست🦵👊 🐀🐀🐀🐀🐀🐀
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    11 3
    موج دلهره و‌ وحشت؟ توهم زدی هادی؟
  • صادق IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    5 1
    بعد از شهادت سرادران سپاه در سوربه دیشب 20 فروردبن یک فرمانده ارشد حزب الاه را در للنان با پهپاد ترور کردن و به شهادت رساندن رژیم اشغلگر همه رو دونه دونه شهید میکنه هیچ کسی هم انتقام نمیگیره نه حزب الله نه ایران چون توان پاسخ دادن ندارن
  • رحیم IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    4 1
    اربیل رو بزنید خب
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    12 1
    دکترر.فعلا مردم خودمونم از ترس جنگ میهوان فرار کنن..طرف میخواد بفروشه بره هنوز جنگ نشده قیمت دلار ببین
  • مسعود دیپلمات IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    6 3
    ما فقط باید انتقام خود را به نحو احسن و پشیمان کننده بگیریم. بقیه اش برعهده مردم غزه، حماس و نیرو های متحد مقاومت است. البته در صورت وقوع جنگ تمام عیار، ما همه گونه حمایت تسلیحاتی و مستشاری و استراتژیک را کماکان خواهیم کرد.
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    0 0
    هیچ مشکل نیروی انسانی ندارن این صهیونیست های جنایتکار با پول و تبلیغات هزاران کماندو از فرانسه و آمریکا و سایر کشورها آوردن دارن میجنگن، هیچ آسیب اقتصادی به این رژیم اثر نداره چون از طرف آمریکا ترمیم میشه ، تنها چیزی که اسرائیل وحشت داره نا امنی و ضربه مرگبار به ابهت و اقتدار داخلی اش هست، فقط با موسک باران گسترده و دقیق،تل آویو و شهرهای مهم رژیم آسیب می بینه
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    1 0
    جمع کنین
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    0 1
    این نشون میده نجاست برتر منطقه فقط و فقطزورش به دختر بچه و بچه های مردم میرسه
  • کارشناس IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    0 0
    بورس رو بزنید
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    0 0
    اسرائیل باید بیش از این بترسه
  • AE ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    0 0
    بابا این چه خبر آخه ؟ این طرف توهماتشو گفته نباید پخش بشه آقای لاریجانی گفته بود کمت از ۲۰ روز آتش‌بس میشه الان ۶ ماهه گذشته تو ایران نشستن یه سری افکار بی ارزش و بی اساس دارند که از واقعیت دور نیست بلکه بی ربط است
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    0 0
    امام زمان باید بیاد انتقاممون رو بگیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس