هاآرتص: ارتش به دلیل خستگی رزمی از غزه عقب‌نشینی کرد

روزنامه عبری زبان هاآرتص به نقل از افسران ارشد ارتش اشغالگر نوشت که عقب‌نشینی ارتش از مواضع جنگی در نوار غزه به دلیل خستگی رزمی بوده نه به نشانه حسن نیت نسبت به مذاکرات مبادله اسرا.

به گزارش مشرق، افسران همچنین خاطرنشان کردند که این درک وجود دارد که تعداد زیادی نیرو در غزه بی‌فایده است و بدون پیشروی در مواضع جدید رزمی، این امر برای جان سربازان خطرناک خواهد بود.

این در حالی است که گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس، هر روز از کشته و زخمی شدن سربازان صهیونیست و انهدام خودروهای نظامی آنها خبر می‌دهند و کلیپ‌های ویدئویی از برخی عملیات خود را پخش می‌کنند.

این فرماندهان نظامی گفتند که عقب‌نشینی نیروهای ارتش اسرائیل از جنوب نوار غزه نیز به دلیل «فرسودگی توانایی‌های رزمی و اطلاعاتی در منطقه است و نه به عنوان یک گام اعتمادساز برای آمادگی درخصوص عزیمت هیئت مذاکره کننده به قاهره در تلاش برای ترویج تبادل اسیران».

به نوشته این روزنامه، رهبران نظمی اعلام کردند که عقب‌نشینی تنها بر اساس ملاحظات عملیاتی بوده است که با واقعیت امنیتی روی زمین سازگار است.

آنها گفتند: «این عقب‌نشینی اجرای درخواست آمریکایی‌ها نبود، زیرا انتظار می‌رود از این پس نیروها بر بمباران‌های غافلگیرانه در منطقه (جنوب نوار غزه) تمرکز کنند، در حالی که عملیات زمینی در شمال نوار غزه ادامه خواهد داشت.»

پس از آنکه ارتش اشغالگر در اوایل روز یکشنبه اعلام کرد از شهر خان یونس عقب‌نشینی کرده، رسانه‌های عبری و بین‌المللی گزارش‌هایی مبنی بر تسلیم شدن اشغالگران در برابر فشار آمریکا درخصوص لزوم آتش‌بس و انعقاد قرارداد تبادل اسرا منتشر کردند.

یوآو گالانت، وزیر جنگ کابینه رژیم صهیونیستی نیز اوایل یکشنبه اعلام کرد که خروج نیروهای ارتش از خان یونس به منظور آماده شدن برای «مأموریت رفح» است.

با وجود هشدارهای بین‌المللی مبنی بر اینکه این اقدام ممکن است منجر به کشتار بسیاری از غیرنظامیان شود، اشغالگران بر حمله به رفح اصرار دارند و مدعی‌اند بدون آن نمی‌توانند در جنگ غزه پیروز شوند.

در سوم دسامبر ۲۰۲۳، ارتش اسرائیل به امید بازپس گیری اسرای صهیونیست در دست حماس به خان یونس حمله کرد، اما بدون دستیابی به هدف خود شهر را ترک کرد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گزارش داد که تنها یک تیپ در نوار غزه باقی مانده است، تیپ «ناحال» که مسؤول تامین امنیت کریدوری است که ارتش برای قطع ارتباط شمال نوار غزه از جنوب ایجاد کرده است تا از بازگشت آوارگان به غزه جلوگیری کند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سیدمحمدمهدی puyamotlaq IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    8 1
    الله اکبر الله اکبر و لله الحمد نصر من الله و فتح قریب سلام و درود الله بر رزمندگان مقاومت اسلامی در نوار غزه و کرانه باختری و لبنان و عراق و یمن و سوریه و ایران عزیز بالاخره زمان فروپاشی ماشین جنگی نظامیان رژیم صهیونیستی فرا رسیده است و شروع انتقام و حسابرسی جنایتکاران جنگی و جنایت کاران بر ضد بشریت آغاز شده است. و من الله التوفیق مرگ بر رژیم کودک کش صهیونیستی اشغالگر قدس شریف .
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      1 1
      الان که خسته هستن چرا حمله نمیکنید کارو یکسره کنید مگه دنبال نابودی اسرائیل نبودید؟
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    1 12
    از آنجا که تجربه نشان داده پاسخ ایران به اقدامات تروریستی صرفا و صرفا از راه پرتاب موشک از داخل ایران است و هیچ حربه ی دیگری ندارد واز طرفی ایران نگران پیامدهای حمله مستقیم به اسرائیل است بنابراین تنها راه باقی مانده برای ایران حمله موشکی به مواضع اسرائیل در غزه بود که متاسفانه این فرصت با زیرکی صهیونیستها در عقب نشینی از غزه از دست رفت
  • حمید IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    5 0
    بابا ، عقب نشینی از خان‌یونس و اطرافش تاکتیک نظامی این سگ پدر ها می باشد .آنها بی سرو صدا نیروهای پخش شده در نواحی شمالی نوار غزه را جمع کرده تا به رفح حمله کنند . توان نظامی صهیونیستها چهار قسمت شده یک قسمت در باریکه غزه ، دومین قسمت در مرز با لبنان و رو در رو با حزب الله و سومین قسمت در بلندی های جولان و مرز سوریه و قسمت چهارم در کرانه باختری و شهر های الخلیل و رام الله و... برای حمله به رفح تنها می تواند که از نیروهای در گیر در نوار غزه استفاده کند و هرگز ریسک نکرده و قوای سایر منطق را در پشتیبانی حمله احتمالی به رفح را نمی تواند که فرا بخواند
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    8 0
    دارند نیروهایشان را برای حمله به رفح جمع میکنند
  • یزدان IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    4 2
    باشه شما پنج ونیم درصد خوبید و راست میگید
    • محمد IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      0 3
      خدا ذلیلت کنه یزدان منافق بست فطرت.
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    0 1
    خوب جلوی بازسازی و توان رزمی صهیونیست ها رو بگیرند حملات لبنان و دیگر نیروهای مقاومت در عراق و یمن و.. بر ضد نیروهای اسرائیلی باید ادامه دار باشد /
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    2 12
    فاجعه غزه فقط با سربریده سنوار حل می شود
    • GB ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      2 1
      بزک نمیر بهار میاد
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      0 1
      اتفاقاً مسأله غزه فقط با سقط کردن سگیونیست ها و طرفداران اونها قابل جمع شدن هست چه تو ایران چه خارج ...
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      2 1
      اون افراطی ای که افتاده سقط کردن سگیونیستا ... مردی پاشو برو غزه سقطشون کن
  • ضیا IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    2 0
    موضوع مهم سخنرانی این روزهای سران کشور و سران محور مقاومت بجای انتقام از صهیونیستها شده این موضوعات زیر: 1- نهاد ها حقوق بشری دست صهیونیستهاست - این ما خودمون هم همه باور داریم و 45 سال میگن 2- سازمان ملل بی خاصیته - این هم همینطور 3- کشورهای عربی و اسلام در قضیه فلسطین و قدی بی خیال -خائن و طره اسرائیل هستند ایمن را هم همه واقفیم 4- بعد چند دهه از شعار نابودی اسرائیل و حملات و ترور فرماندهان مقاومت در ایران - لبنان و سوریه و فلسطین هیچ اقدامی عملی بجز تکرار مکررات در سخنرانی های متعدد دیده نمی شود
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    0 1
    خفه کثافت این پنج و نیم درصد رو از کجا آوردی منافق توالت نشین آلبانی که هر روز بلغور میکنی چشم کورت رو باز کن تاببینی تو ایران چه خبره این همه هم زر مفت نزن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس