کد خبر 1591470
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶
اپوزیسیون رژیم اسرائیل خواستار جلسه اضطراری کنست درباره خطر جنگ با ایران شد

منابع خبری رژیم صهیونیستی گزارش دادند که جناح اپوزیسیون این رژیم خواستار جلسه اضطراری کنست (پارلمان) برای بررسی جنگ علیه نوار غزه و خطر جنگ با ایران شده است.

به گزارش مشرق، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی خواستار برگزاری جلسه اضطراری کنست برای بررسی مساله جنگ علیه غزه و منعقد کردن قرارداد مبادله اسیران و توافق آتش‌بس و همچنین خطر جنگ با ایران شده است.

در همین حال، «یائیر لاپید» رهبر جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت: ما ۲۴ نماینده در کنست داریم که بسیار بیشتر تعداد نمایندگانی است که ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی و بزالل اسموتریچ وزیر دارایی (از حامیان سرسخت ادامه جنگ علیه نوار غزه) دارند.

وی افزود: اکنون زمان بازگرداندن افراد ربوده شده (اسیران صهیونیست) فرا رسیده است.

لاپید تصریح کرد: به نخست وزیر یادآوری می کنم که در رابطه با قرارداد مبادله (اسیران) به او در کنست چتر حمایت و ایمنی خواهیم داد.

این درحالی است که وزیر دارایی کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز همسو با ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی این رژیم به نتانیاهو درباره نحوه تصمیم گیری درباره جنگ علیه غزه به شدت انتقاد کرد.

بزالل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی از نتانیاهو خواست که کابینه سیاسی و امنیتی این رژیم نشست فوری برگزار کند. منابع صهیونیستی گزارش دادند که اسموتریچ خواهان تصمیم‌گیری در مورد توافق تبادل‌اسرا و عملیات علیه منطقه رفح در کابینه سیاسی و امنیتی است و نه کابینه جنگ.

ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز امروز دوشنبه در واکنش به عقب نشینی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی از منطقه خان یونس در جنوب غزه گفته بود: اگر نتانیاهو تصمیم بگیرد بدون حمله گسترده به رفح به منظور از بین بردن حماس، جنگ علیه غزه را پایان دهد، نخست وزیر اسرائیل نخواهد بود.

پیش از این یک مسئول ارشد مقاومت فلسطین امروز در گفت‌وگو با شبکه المیادین تاکید کرده بود: هیات مقاومت فلسطین درحالی به مذاکرات قاهره برای دستیابی به یک آتش بس و مبادله اسیران رفت که بر موضع ملی مورد توافق همه فلسطینیان و گروههای فلسطینی پافشاری کرد.

وی گفت: تمام تلاش‌های واسطه‌ها برای رسیدن به توافق تبادل اسرا با لجبازی رژیم صهیونیستی مواجه شده است. تا این لحظه هیچ پیشرفتی در مذاکرات حاصل نشده است و رسانه‌های صهیونیستی به منظور فریب دادن صهیونیستها، سیاست دروغ گویی و گمراه کردن را در پیش گرفته اند.

این مسئول که شبکه المیادین به نام وی اشاره نکرد، افزود: اگر تحول جدیدی رخ دهد، از طریق منابع رسمی به ملت فلسطین اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: مطالبات فلسطین شامل توقف فوری جنگ، خروج نیروهای اشغالگر از غزه و پایان دادن به محاصره این منطقه است.

براساس اعلام سایت عربی ۲۱، درپی عدم پیشرفتی در مذاکرات، هیات های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی قاهره را ترک کردند.

روز گذشته برخی منابع گزارش دادند که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی از منطقه خان‌یونس در جنوب غزه خارج شده‌اند. برخی مدعی‌اند که رژیم اشغالگر درحال آماده شدن برای حمله زمینی به رفح است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هادی IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    0 1
    اونا احمقن. هر الاغی میدونه که هیچوقت جنگ نمیشه و همه اینا بازیه سیاسیه. دولت خودمون اینقدر تو نقشش فرو رفته که هنوز نه توپی در کرده نه فرنگی هوا کرده ارز و داره می‌چسباند به ۱۰۰ تومن. بنده خدا بزار جنگ شروع شه بعد ارزش پول ملی رو با خاک یکسان کن. فکرش رو بکن هر دلار آمریکا بشه یک میلیون ریال.
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      4 0
      جنگ نمیشه چون پاسخ ایران اونقدر محکم و قاطع خواهد بود که جرات عکس العمل نشون دادن رو از صهیونیست ها بگیره-همون طور که از امریکایی ها در جریان حمله به عین الاسد گرفت -دلار رو پادوهای اسراییل -امثال تو-میخوان با عملیات روانی به ۱۰۰ هزار تومن برسونن
    • هادی IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      0 0
      شماها به ملت انگ نزنید روزگارتون نمیگذره انگار. بنده خدا دولت فخیمه کسر بودجه داره. بفهم
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      0 0
      هادی آلبالو بدو برو تو صف سکه و طلا و ارز مسافرتی و همینطور زوزه بکش و بنال
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      0 0
      این رو به کسی بگو که تو ایران زندگی نکرده باشه؟ انگ نمیزنه واقعیت رو میگه- ملت میگن نداریم فقیریم اما به محض اینکه دلار قیمتش میره بالا هجوم میبرند برای خرید -همینطور برای سکه -خودرو- اینها تقاضای کاذب ایجاد میکنه؟ در کدوم کشور توسعه یافته همچین رفتاری رو از مردم میبینید شما غربگداها؟
    • نادر IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      0 0
      اقایکه میگی شما تو ایران زندگی نمی‌کنید از قرار شما زندگی نمی‌کنید یا اون بالا بالاهایید...
    • IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      0 0
      چرا سرمایه های اسراییل در ایران اینقدر تقلا میکنن که ایران جواب اسراییل رو نده؟ چرا میگن که ایران در ازای خویشتن داری اش ما به ازا دریافت کنه؟ کدوم ما به ازا؟ پر نشدن باک هواپیمای وزیر خارجه یا وارد نشدن واکسن کرونا در اوج اون بیماری -
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    0 0
    لطفا بعد از اینکه دولت و کشور اسرائیل را از جغرافیا حذف کردیم .....بفرمایید سرنوشت ما چه خواهد شد.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس