کد خبر 1591242
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۷
حیدری رئیس فدراسیون نجات غریق شد

افزایش آمار کشته شدگان دریایی در تعطیلات نوروزی با این پرسش مواجهمان کرده که فدراسیون نجات غریق و غواصی دقیقا چه رسالتی را برعهده دارد.

سرویس ورزش مشرق- هنوز چند روزی از تعطیلات نگذشته بود که رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی مصاحبه کرد و از آنچه "آمادگی و حضور ناجیان غریق در تعطیلات نوروز و تلاش برای پیشگیری از غرق شدگی در سواحل دریایی و رودخانه‌ای کشور" گفته بود، تقدیر کرد. وی در حالی از تدابیر فدراسیونش گفته که اذعان داشته "در تعطیلات نوروز هیئت های مازندران و گیلان در آماده باش بودند. مدیریت استان های شمالی در تابستان برای مجموعه فدراسیون بسیار اهمیت دارد که الحمدالله با حضور روسای هیئت‌ها و ناجیان غریق شجاع و آموزش دیده امیدواریم بتوانیم امسال نیز غرق شدگی را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم." به نظر می رسد که از منظر حیدری، وضعیت در این فدراسیون و عملکردش مطلوب بوده و از کاهش مجدد غرق شدگان در سال جاری هم گفته اما واقعیت چیست و آمار چه روایتی از وضعیت آنها دارد؟

بیشتر بخوانید:

انتخاباتی که ناامیدکننده بود!

مدیرانی که همه پولها را هدر می‌دهند!

خطر تداوم مدیریت استقلال را جدی بگیرید!

این ره به ترکستان نیست؟

تکواندو اسیر یک خواهر و برادر به نام ساعی!

فقط یک جستجوی ساده نیز نشان می دهد صحبت های حیدری چه تفاوت جدی و عمیقی با واقعیت دارد یا حداقل، تمام واقعیت نبوده است. در همین ایام، اورژانس در بیانیه ای رسمی، عنوان داشت که "از ابتدای طرح نوروزی سلامت تاکنون ۱۹ نفر از هموطنان جان خود را به دلیل غرق شدگی از دست دادند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد رشد داشته است ... در این میان استان های فارس با ۶ فوتی، بوشهر با ۴ فوتی و مازندران و خراسان رضوی هرکدام با سه فوتی صدرنشین هستند." این آمار رسمی به راحتی و آشکارا ادعای رئیس فدراسیون نجات غریق را نقض می کند.

فکری برای این حیاط خلوت ها کنید!
یک بررسی ساده نشان می دهد چگونه آمار غریقان تعطیلات نوروزی افزایش داشته اما رئیس فدراسیون گزارشی تقدیرگونه از این وضعیت منتشر کرده!

اما دستگاه مدیریتی ورزش کشور که شامل وزارت ورزش، کمیته المپیک و ... است، چه نظارتی بر این روندها و ادعاها دارند؟ آیا کسی در ورزش کشور، از حیدری و روسایی مانند وی مطالبه می کند که چگونه اینگونه بی مهابا داد سخن کرده و از خود بابت کاری که نکرده، یاد کرده و تقدیر می کنند؟ آیا غیر از این است که اینگونه فدراسیون ها به حیاط خلوتی تبدیل شده و هیچ نظارتی نیز بر آنها وجود ندارد؟ آیا کسی به حیدری بابت افزایش غریق ها اعتراضی خواهد کرد یا از او مطالبه ای می شود؟ جواب را می توان در چنین خبرهایی به خوبی مشاهده کرد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    24 2
    مسدودسازی راه های ورود به جنگل ها و دریا
  • US ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    13 1
    خدارو شکر یکی به فکر این موضوع افتاد
  • مهم نیست IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    39 10
    کسی که بر خلاف احکام شریعت روزه نمی گیره و می ره شنا حقه شه بمیره. جاش هم توی جهنمه. قضاوت می کنم خوب هم قضاوت می کنم.
    • ... IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      5 35
      اقای شریعت برا مسافر روزه نیس برا مریض ها روزه نیس بعضی ها قصد اقامت میکنن با فتواهای نسنجیده وصد من یه غازتون مردمو از دین زده نکنید
    • دالوند IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      0 29
      تونفوذی هستی
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    12 1
    خودشون میرن و کسی مجبورشون نکرده!
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    10 1
    سواحل ما آزاد و رهاست
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    9 3
    اصلا بخاطر غرق شدن آنها ناراحت نیستم
  • مهدی IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    1 0
    سلام . یه گزارش راجه به خودرو و کشته های نوروز بدین 800 نفر مردن . هیچکس هم اهمیتی نمیده ، فقط بخاطر این مافیای صنعت خودرو.
  • ناشناس IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    0 0
    دست پیش می گیرند تا پس نیفتند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس