واکنش گردان‌های القسام به عقب‌نشینی اشغالگران از خان‌یونس

گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس نسبت به خروج ارتش رژیم صهیونیستی از «خان یونس» واکنش نشان داد و این اقدام را ناشی از عدم دستیابی آن به اهدافش ارزیابی کرد.

به گزارش مشرق، در بیانیه گردان‌های القسام آمده است: دشمن وارد بیشتر مناطق نوار غزه شد و آن را به طور کامل نابود کرد و امروز می‌گوید که تیپ‌های جنبش حماس را نابود کرده است، اما به هر منطقه‌ای که باز می‌گردد و گمان می‌کند که در آنجا با رزمنده‌های مقاومت مواجه نخواهد شد، با مقاومتی شدید غافلگیر می‌شود.

طبق گزارش شبکه الجزیره، شاخه نظامی حماس اعلام کرد: دشمن حتی قبل از دستیابی به اهداف خود ناگزیر به عقب‌نشینی از برخی مناطق شد و اتفاقات بیمارستان «الشفا» و «خان‌یونس» گواه این مساله هستند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز یکشنبه خبر دادند تمام نیروهای زمینی ارتش اسرائیل از جنوب غزه خارج شده‌اند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید لشکر ۹۸ ارتش اسرائیل با سه تیپ خود، شب گذشته و پس از چهار ماه جنگ با نیروهای فلسطینی در نزدیکی خان‌یونس، از این منطقه خارج شده‌ است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که تنها لشکر باقی‌مانده در نوار غزه، لشکر ۱۶۲ و نیز تیپ «ناحال» است. تیپ ناحال بر جاده‌ای که نوار غزه را به ۲ قسمت تقسیم می‌کند و اسرائیل از طریق آن مانع از بازگشت غزه‌ای‌ها از جنوب به شمال می‌شود، کنترل دارد.

پس از انتشار این اخبار، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد تمام نیروهای زمینی به‌جز یک تیپ از جنوب غزه خارج شده‌اند.

نشریه یسرائیل هیوم به نقل از منابع سیاسی نوشت ماموریت ارتش اسرائیل در خان‌یونس، از بین بردن تیپ‌های حماس و بازگرداندن اسرای اسرائیلی بود اما در حال حاضر نمی‌تواند درباره آزاد کردن اسرا، «به دستاورد بیشتری برسد».

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    0 0
    باید روحانیون بدون لباس روحانیت به مدارس برند و قران را تدریس کنند روی عربی خونیش تاکید نشه بلکه بر روی عربی و فارسی و داستان ها و معناش تاکید بشه این مهمه
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    0 0
    الان مقاومت متمرکز میشه در نقطه ای که ارازل اسقاطیل هستند و دهن مهنشان را صاف می‌کنه تا از اون نقطه هم بروند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس