هاآرتص: نتانیاهو باید برود

زیر گرفتن جمعیتی از تظاهرکنندگان ضد بنیامین نتانیاهو و خواستارِ آزادی سریع اسیران صهیونیست در نوار غزه، جنجال بزرگی در اراضی اشغالی به راه انداخت.

به گزارش مشرق، در پی رویدادهای تظاهرات ضد دولتی در اراضی اشغالی، یک وزیر صهیونیست روز شنبه گفت که برخی از تظاهرکنندگان می‌خواهند بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر را ترور کنند.

شبکه ۱۲ عبری زبان شامگاه شنبه به نقل از میری رگو، وزیر حمل و نقل و عضو کابینه امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی گزارش داد: تظاهرکنندگانی هستند که می‌خواهند نتانیاهو را ترور کنند.

رسانه‌های عبری زبان روز شنبه نوشتند که پنج تظاهرکننده در جریان تظاهرات تل‌آویو که خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام و تبادل اسرا با حماس شده بودند، زخمی شدند، در حالی که پلیس اسرائیل از زخمی شدن یک افسر زن در جریان تظاهرات خبر داد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: هزاران اسرائیلی در چندین منطقه در سراسر اسرائیل تظاهرات کردند و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام و انعقاد قرارداد تبادل اسرا شدند.

در همین راستا، بنی گانتس، وزیر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفت: حادثه زیر گرفتن با خودرو در تل‌آویو هولناک و مستحق محکومیت است و همه ما باید هر گونه خشونت را محکوم کنیم.

وی افزود: تشبیه تظاهرکنندگان به دشمنان و متهم کردن آنها به قصد ترور نتانیاهو، بی‌مسؤولیتی ملی است.

همچنین گدعون ساعر، رهبر حزب امید نو در مورد حادثه زیرگیری با خودرو در تل‌آویو، گفت: «حادثه زیر گرفتن با خودرو در تل‌آویو یک جنایت آشکار و جدی ناشی از نفرت است. سیستم مجری قانون باید برای مقابله با آن اقدام کند. عامل را به دست عدالت بسپارید این نشانه دیگری از وخامت وضعیت جامعه اسرائیل در روزگاری است که دشمنان ما از هر سو به ما حمله می‌کنند. ما در لبه پرتگاه هستیم - شما باید به خود بیایید!»

اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم اشغالگر نیز تاکید کرد که خشونت خط قرمزی است که تحت هیچ شرایطی نباید از آن عبور کرد. وی حادثه زیر گرفتن تظاهرکنندگان در شب گذشته را بسیار جدی دانست و آن را به شدت محکوم کرد.

هرتزوگ گفت: ما نباید به ششم اکتبر (اختلافات داخلی) برگردیم، باید برای حفظ وحدت اسرائیل دست به هر کاری بزنیم، ما تنها باید با هم دشمنی که در مقابل ما ایستاده است را شکست دهیم.

یائیر لاپید، رهبر مخالفان رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد که «حادثه زیر گرفتن با خودرو نتیجه مستقیم تحریک دولت و دستگاه سم پاش است. پلیس باید طبق قانون با این موضوع برخورد کند و این رویداد ما را از تظاهرات تا زمانی که اسرا برگردانده شوند و این دولت بد سقوط کند، بازنخواهد داشت».

این اظهارات و واکنش‌ها پس از آن است که در پایان تظاهراتی که در اعتراض به رویکرد دولت با درخواست برای آزادی سریع اسیران صهیونیست در نوار غزه ترتیب داده شده بود، یک زن صهیونیست بر اثر راندن یک خودرو به روی جمعیت تظاهرکنندگان مجروح شد. او در شرایط وخیم به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش سرویس امدادرسانی آمبولانس، در این حادثه ۲ نفر دیگر نیز دچار جراحات جزئی شدند.

یک پلیس زن اسرائیلی نیز پس از آنکه در حال تلاش برای متفرق کردن تظاهرکنندگان بود، یک تظاهرکننده با آرنج او را زد و دچار شکستگی بینی شد.

پلیس سه تظاهرکننده را در شهر قیساریه (شمال) به اتهام «تحریک به شورش» در جریان شرکت در تظاهرات نزدیک خانه نتانیاهو دستگیر کرد.

شهرهای دیگر در سراسر اسرائیل از جمله بین المقدس، حیفا (شمال) و رحوبوت (مرکز) نیز شاهد تظاهراتی بودند که در آن هزاران نفر شرکت کردند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    1 0
    نه به خود نیاییدآ. همین فرمون برین جلو عالیه
  • کاربر IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    0 0
    آن شیر حلال خورده کجاس که نزدیک خانه ی یابو با یک گلوله مردم یهود و مسلمان را از دست نتان یابوی جانی نجات بدهد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس