کد خبر 1590302
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴
واکنش قطر به اتهام زنی‌های تل آویو

قطر به صورت رسمی به اتهام زنی‌های تل آویو علیه دوحه واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، قطر در واکنش به اتهام زنی مقامات صهیونیستی در تل آویو گفته است که وزیر اقتصاد اسرائیل با حمله به قطر به دنبال تقویت جایگاه سیاسی خود است.

سخنگوی وزارت امور خارجه قطر تاکید کرد که وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی به جای حمایت از تلاش‌ها برای رسیدن به توافق برای مبادله اسرا و آتش‌بس، طرف‌های میانجی را مورد حمله قرار می‌دهد.

ماجد الانصاری گفت یک سیاستمدار اسرائیلی دیگر تلاش می‌کند تا با حمله به قطر، خودی نشان دهد و جایگاه سیاسی خود را تقویت کند.

الانصاری گفت نشر اکاذیب در مورد قطر که به آزادی اسرای اسرائیلی کمک کرده است، نشانه بی‌تدبیری سیاسی و خودخواهی است.

گفتنی است که وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی به تازگی در گفتگو با بلومبرگ، قطر را به شدت مورد حمله قرار داد و گفت قطر فریبکار است و ما به میانجیگری این کشور با حماس اعتماد نداریم.

نیر برکات قطر را گرگی در لباس میش خوانده و این کشور را به حمایت از تروریسم در سرتاسر دنیا متهم کرده است.

این در حالی است که برخی دیگر از صهیونیست‌ها به شدت نگران خروج قطر از میز مذاکرات برای آتش بس هستند. از همین روز نیز «یوسی کوهن»، رئیس سابق موساد به جروزالم پست گفته است که من در آغاز جنگ توصیه کردم که روابط غیر رسمی خود را با قطر تا حد ممکن حفظ کنیم.

رئیس سابق موساد با نگرانی زیادی تاکید کرده است که نگران این هستیم که اگر قطر از میز مذاکره خارج شود، بدون میانجیگری مؤثر باقی می‌مانیم.

به گفته یوسی کوهن، از دست رفتن رابطه فعلی با قطر برای میانجی گری، تل آویو را در بحرانی بسیار بزرگ فرو می‌برد که نمی‌توان بر آن غلبه کرد.

به تازگی «محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر با «پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا دیدار و در این دیدار اوضاع غزه، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و حمله به کارکنان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی از سوی این رژیم را مورد بحث و گفت‌وگو قرار داد. نخست‌وزیر قطر افزود: ما بر موضع خود مبنی بر حل‌وفصل عادلانه و فراگیر مساله فلسطین تاکید می‌کنیم و از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که مسوولیت‌پذیر باشد و آتش‌بس دائمی را در غزه حکم‌فرما کند.

محمد بن عبدالرحمن ادامه داد: امیدواریم که احکام دادگاه کیفری بین‌المللی آغازگر آتش‌بس دائم در غزه باشد. ما از آغاز به روند گفت‌وگوها برای آزادی اسیران و پایان جنگ پایبند بوده‌ایم. نخست‌وزیر قطر گفت: ما تمامی تلاش خود را برای دستیابی به توافق به خرج می‌دهیم، اما نتیجه در دستان طرف‌های (درگیری) است. ما هیچ حمایتی را از هیچ کشوری برای عملیات نظامی اسرائیل در رفح نمی‌بینیم. وی ادامه داد: گروه‌های بین‌المللی آن طور که شایسته است برای توقف جنگ در نوار غزه اقدام نکرده‌اند. گفت‌وگوها همچنان با همان اختلافاتی که در پاریس با آن مواجه بودیم روبروست.

روز گذشته نیز یک منبع رسمی در مقاومت فلسطین در گفت‌وگو با المیادین تأکید کرد که دیدارهای طرف اسرائیلی با میانجی‌های مصری و قطری به پیشرفت اساسی و واقعی منجر نشده است.

این منبع فاش کرد که پیشرفتی در مذاکرات به‌ویژه در مورد آتش‌بس، عقب‌نشینی اسرائیل از نوار غزه و بازگشت آوارگان به مناطق سکونت‌شان حاصل نشده است.

منبع مذکور تاکید کرد که جنبش حماس در پاسخ به برخی پیشنهادات که از میانجی‌ها دریافت کرده، بر خواسته‌های اصلی خود و پایبندی به سندی که ۱۴ مارس سال گذشته ارائه کرده است، تاکید کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    0 0
    احتمال ترور میانجیهای قطری و حتی مصری زیاد است. رژیم سفاک در حال سقوط استعداد هر گونه جنایتی را دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس