کد خبر 1589946
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
ترس آمریکا از اقدام تلافی جویانه ایران

پیام واشنگتن خطاب به تهران: «به خاطر حمله‌ای که از آن اطلاع قبلی نداشتیم و در آن دخالتی نکردیم، برای از سرگیری حملات خود به نیروهای آمریکایی استفاده نکنید.»

به گزارش مشرق، رابرت وود، معاون سفیر ایالات متحده در سازمان ملل در جلسه شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحدگفت: «ما در دفاع از کارکنان خود تردید نخواهیم کرد و هشدارهای قبلی خود را به ایران و نیروهای نیابتی آن تکرار می‌کنیم که از موقعیت به وجود آمده، به خاطر حمله‌ای که از آن اطلاع قبلی نداشتیم و در آن دخالتی نکردیم، برای از سرگیری حملات خود به نیروهای آمریکایی استفاده نکنند.»

اظهارات پس از آن مطرح می شود که حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران ساعتی پس از برگزاری جلسه فوق العاده شورای عالی امنیت ملی ایران در ۱۳ فروردین ماه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:"بامداد امروز کاردار سفارت سوئیس به عنوان حافظ منافع ایالات متحده آمریکا به وزارت خارجه فراخوانده شد وپیام مهمی به دولت آمریکا به‌عنوان حامی رژیم صهیونیستی ارسال شد.

آمریکا باید پاسخگو باشد." در همین چارچوب دریابان شمخانی مشاور سیاسی مقام معظم رهبری نیز با اشاره به اعلام واشنگتن در خصوص مطلع نبودن از حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد؛"رژیم صهیونیستی به عنوان ارتش نیابتی آمریکا در منطقه با حمله به کنسولگری ایران در دمشق مرتکب حماقتی شده که باید تاوان آن را پس بدهد.

مطلع بودن یا نبودن واشنگتن از قصد تل آویو برای دست زدن به این اقدام،تاثیری در مسئولیت مستقیم آمریکا در قبال این جنایت و تبعات آن ندارد" اخبار منتشر شده از سوی منابع خبری مختلف حاکیست؛پس از جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق که شهادت ۷ نفر از مستشاران نظامی بلند پایه ایران را به همراه داشت، سفارت خانه ها و ساختمان‌های دیپلماتیک آمریکا و رژیم صهیونیستی در سراسر جهان به حالت آماده باش در آمده و در برخی کشورها این اماکن از ترس اقدامات تلافی جویانه کاملا تخلیه شده است.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای که روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه و به فاصله کوتاهی پس از برگزاری جلسه فوق العاده شورای عالی امنیت ملی تسلیم شورای امنیت سازمان ملل کرد،تاکید نمود؛ حق مشروع و ذاتی خود را بر اساس قوانین بین‌المللی و منشور ملل متحد برای پاسخ قاطع به این‌گونه اقدامات تروریستی محفوظ می‌داند.


منبع: نورنیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    5 0
    2 پایگاه آمریکارو در عراق و سوریه با خاک یکسان کنید یا پایگاه هایشان را محاصره کنید و منطقه "پرواز ممنوع" اعلام کنید. آمریکا تو عراق و سوریه چه شکری می خوره؟
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
      2 2
      همش حرف بیخوده.امریکاترسی ازایران ندارد.منفعل بودن ایران درشرایط ترور برایشان روشده.پس لطفامغلطه نکنید.انتقامی درکارنیست.بقول دوستی همه ب شدت محکوم کردندوانتقام گرفته شد.حیف اینهمه شهید.
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
      0 0
      مگه تا حالا انتقام نگرفتیم؟ امریکا ممیگفت موشک های ایران در حمله به عین الاسد به خطا رفته پس چرا حالا اینقدر ترسیده؟
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    2 3
    اگه ترس دارن چرا همیشه اونا حمله می کنند
    • ایرانی IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
      2 0
      عمو یادگار خوابی یا بیدار؟:-))) مطمئنی همیشه اونا حمله میکنن؟؟؟؟؟!!!!
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    2 0
    اصلا اسقاطیل که سگ زنجیری آمریکاست...همه این جرم و جنایتا زیر سر آمریکا و انگلیسه که البته قلاده اونا و کلا لیبرال دموکراسی غرب دست یهودیای ابرثروتمنده
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    4 0
    امریکا هم احتمالا صبح جمعه متوجه شده
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    2 3
    آقا تلافی کردن دیگه تموم شد!! کنعانی و امیر عبداللهیان به ششششددددتتتتت محکوم کردن بابای اسرائیل و آمریکا با هم دراومد تموم شد رفت، حالا تا ترور بعدی خدا بزرگه!!
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    4 0
    کنار بایست و دخالت نکن -تا صهیونیست ها رو کتک بزنیم -اگه دخالت کنی..........
  • دایی US ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    0 0
    از چی بترسه دقیقا ؟!، ما نشون دادیم حتی جرات در افتادن مستقیم با عربستان و ترکیه رو هم نداریم ...
  • علی IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    0 0
    می‌گویند اسرائیل قصد دارد پای آمریکا را ب جنگ با ایران باز کند! اگر چنین است که آمریکا بیان ب عدم دخالت در حمله ب سفارت ایران دارد.لازم می‌شود اسرائیل و اعوانش را تنبیه کنیم و کاری هم ب آمریکا که خودش پیام میدهد شریک تجاوز نیستم ؛فعلآ، نداشته باشیم.
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    0 0
    هرگز متقابلا به یک مرکز دیپلماتیک حمله نکنید! هرگز به یک هدف اسراییلی در یک کشور ثالث حمله نکنید! هرگز حمله ای را آشکارا انجام ندید! برای دفاع از جایگاه ایران هرگز موضوع را ایرانی-اسراییلی نکنید! با در نظر گرفتن نکات فوق، بهترین پاسخ، زدن یک مرکز نظامی آمریکایی در خاک اسراییل به صورت ناشناس و با گرفتن تعدادی کشته هست آنوقت خواهید دید که چگونه دم خروس بیرون خواهد زد و این اقدام همانند چوبی با خارهای معکوس برای آمریکا خواهد بود!
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    0 0
    کسی نمیترسه از بس بلوف زدین و انتقام سخت کردین و عمل نکردین
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    0 0
    ضربه کاری که حماس با هفت اکتبر به کل محور مقاومت زد، هیچکس تا حالا نزده بود. همه فرماندهان رو کشتن.
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    0 0
    كدوم تلافي؟ ٣٣هزار نفر كشته شدن
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    0 0
    کاملا اطلاعات دقیق داشتند پس از خروج خانواده سفیر و خود سفیر زدن و طوری زدن که به ساختمان های اطراف آسیبی نرسیده،کمک های اطلاعاتی آمریکا به همراه ابزار ترور یعنی هواپیمای اف ۳۵ همه مربوط به آمریکا بوده احتمالا خلبان هم آمریکایی بوده...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس