کد خبر 1587643
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
هشدار قرمز و نارنجی برای ۷ استان/ احتمال مخاطره سیل در جاده چالوس

با توجه به ورود سامانه بارشی جدید، علاوه بر اعلام هشدار سطح قرمز و نارنجی به هفت استان، احتمال مخاطره سیل در جاده چالوس پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان درباره اعلام هشدار قرمز به ۳ استان کشور گفت: بارش‌ها طی امشب و فردا برای شرق و جنوب استان‌ لرستان، شمال و شرق خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد خیلی شدید است تاجایی که احتمال بروز خسارت و روان شدن آب و سیلاب پیش‌بینی شده است.

رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران هواشناسی کشور اظهار داشت: از مسافرین نوروزی تقاضا داریم که در برنامه ریزی سفر، امشب و فردا ترددی نداشته باشند و از حاشیه و بستر رودخانه‌ها نیز فاصله بگیرند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حجم بارش‌ها از نیمه شب امشب و تا فردا بعدازظهر است. اضافه کرد: به‌ویژه برای استان‌هایی مانند فارس که به دلیل بارش‌های زیاد هشدار نارنجی صادر کرده‌ایم، شب و روز پرمخاطره ای درخصوص ایجاد سیلاب و روان‌آب‌ پیش بینی شده است.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی کشور درباره تهران و البرز گفت: برای شمال استان تهران و البرز به ویژه محورهای مواصلاتی بین این استان‌ها با استان مازندران یعنی جاده چالوس می‌تواند خیلی پرخطر باشد زیرا بارش برف را در برخی محورها داریم و بارش سنگینی را در ارتفاعات شمالی تهران و البرز خواهیم داشت.

وی افزود: علاوه بر هشدار قرمز برای ۳ استان مذکور، احتمال مخاطره در شمال استان تهران، فارس و ایلام نیز وجود دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    0 0
    باسلام:مشرق ما جنوب غرب هستیم‌ماشاالله‌ یکریز آسمان می باره چنین بارانی چندسال ندیده بودم‌خصوصا این موقع ازسال گرم بود خداراشاکریم ماچون تابستان طولانی وگرم داریم خیلی شادی می کنیم من خودم‌عاشق بارونم اینم ازبرکت ماه مبارک است خداراشاکریم-وبابت هواشناسی که مطلب می زنید دست گل تان درد نکند-طاعات وعبادات تان مقبول درگاه حق تعالی'باسپاس-

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس