نماینده فلسطین در سازمان ملل: پیش نویس قطعنامه آمریکا یکطرفه بود

سفیر و نماینده دائم تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل اعلام کرد که پیش نویس قطعنامه آمریکا به دلایلی واضح رد شد و  آن «یکطرفه بودن» این پیش نویس بود.

به گزارش مشرق، «ریاض منصور» سفیر و نماینده دائم تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در نشست شورای امنیت برای بررسی قطعنامه پیشنهادی آمریکا گفت که در این قطعنامه فقط یک بار از اسرائیل نام برده شده بود.

وی گفت: «ما مطرح کردن اتفاقات جاری به عنوان موضوع تروریسم را رد می کنیم. این یک نسل کشی علیه کل مردم فلسطین در نوار غزه است.»

نماینده فلسطین با حمایت از قطعنامه دیگری که قرار است امروز جمعه به وقت محلی (نیویورک) به رای گذاشته شود، گفت: «ماهیت این قطعنامه فراخوانی برای آتش‌بس فوری در ماه رمضان است که ما از آن حمایت می‌کنیم زیرا می‌خواهیم جان مردم فلسطین در نوار غزه را نجات دهیم و می‌خواهیم کمک‌های بشردوستانه گسترده در سطح نیازهای کشور داشته باشیم.»

او تاکید کرد: « ما مخالف انتقال اجباری به داخل غزه و خارج از غزه هستیم و هرگونه تلاش برای هجوم و حمله به منطقه رفح از جمله شهر رفح را کاملاً رد می کنیم.»

اما گیلعاد اردان، سفیر اسرائیل در سازما ملل از ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا مبنی بر آتش بس مرتبط با آزادی گروگان ها در غزه انتقاد کرد.

او روز جمعه پس از رای‌گیری در شورای امنیت گفت: محکوم نکردن حماس لکه‌ ننگی است که هرگز فراموش نمی‌شود.

سفیر اسرائیل گفت: « قطعنامه آمریکا اگر تصویب می‌شد، برای سازمان ملل یک تصمیم اخلاقی به شمار می‌رفت. به دلایل صرفاً سیاسی، این قطعنامه تصویب نشد و تروریست ها می توانند از این شورا برای سفید کردن جنایات خود بهره مند شوند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس