هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های پاتریوت به اوکراین هشدار داده است.

به گزارش مشرق، «سرگئی ژستکی» سرپرست اداره سوم آسیایی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که مسکو از کانال‌های دیپلماتیک به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های سامانه پدافند هوایی «پاتریوت» به اوکراین هشدار داده است.

در اواخر دسامبر ۲۰۲۳، کاخ سفید تصمیم مقامات ژاپنی برای انتقال موشک های پاتریوت به آمریکا را تأیید کرد و مدعی شد که این امر به «تقویت امنیت و صلح ژاپن در منطقه هند و اقیانوس آرام کمک می کند.»

با این حال سفارت ژاپن در مسکو، پس از دیدار آکیرا موتو، سفیر ژاپن در روسیه و آندری رودنکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که موشک های پاتریوت که از ژاپن به آمریکا منتقل شده اند، در اوکراین مورد استفاده قرار نخواهند گرفت.

سرگئی ژستکی همچنین تأکید کرد که روسیه تحریم‌های اخیر دولت ژاپن علیه مسکو را بدون پاسخ نخواهد گذاشت و به‌زودی پاسخی مناسب به این تحریم‌ها خواهد داد.

ژاپن از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، همواره از کی‌یف حمایت کرده و تاکنون تحریم‌های زیادی علیه مسکو اعمال کرده است؛ یکی دیگر از موضوع‌های اختلافی بین مسکو توکیو، جزایر کوریل است که که هر دو کشور خود را مالیک این جزایر اعلام می‌کنند.

اوایل بهمن ماه نیز دیمیتری مدودف، معاون رییس شورای امنیت ملی روسیه و رییس‌جمهور سابق این کشور خطاب به دولت ژاپن گفت که اگر می‌ خواهد معاهده صلحی با روسیه برای پایان رسمی جنگ جهانی دوم منعقد کند، باید ادعاهای ارضی خود را (بر گروهی از جزایر اقیانوس آرام) کنار بگذارد.

معاون شورای امنیت روسیه در حساب رسمی خود در ایکس نوشت: احدی با این درک که ... مساله سرزمینی یک بار برای همیشه مطابق با قانون اساسی روسیه بسته شده است، مخالف پیمان صلح نیست. ژاپن نیز باید بپذیرد که روسیه جزایر کوریل را توسعه دهد و سلاح‌ های جدیدی در آنجا مستقر کند.

مدودف افزود: ما به احساسات ژاپنی‌ ها در مورد به اصطلاح «سرزمین‌ های شمالی» اهمیت نمی‌ دهیم. این ها سرزمین‌ های مورد مناقشه نیستند، بلکه روسیه هستند. و آن سامورایی هایی که احساس غم و اندوه خاصی می کنند، می توانند با انجام «سپپوکو» (seppuku) (خودکشی با تشریفات ژاپنی با تخلیه روده) به زندگی خود به روش سنتی ژاپنی پایان دهند، البته اگر جرات داشته باشند.

وی در ادامه ژاپن را متهم کرد که آمریکا را دوست دارد؛ علیرغم اینکه ارتش ایالات متحده در سال ۱۹۴۵ بمب اتمی را بر روی هیروشیما و ناکازاکی انداخت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجتبی IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
    1 0
    روس‌ها تا زمانیکه شما به حدود ارضی ایران و ۳ جزیره جنوبی آن پایبند نباشید نباید انتظار داشت که جزایر کوریل ،اوستیا ،ابخازیا ،کریمه و داغستان ایران و سایر کشورها پایبند باشند
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      0 0
      یانکی ها تا زمانی که گورشونو از عراق و سوریه و فلسطین و..... گم نکنن غلط میخورن به روسیه گیر میدن!!
  • IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    0 0
    روسیه هم خاطره جنگ با امپراطوری ژاپن رو بیاد بیاره عبرت بگیره چون انبار ممکنه پوتین و مدمدف جاشو بگیرن مردم فدرال اعدامشون کنن
  • خسرو IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    0 0
    چین ، هند و آفریقا هم در کنار تمام کشورهای دنیا در ائتلاف جنگ جهانی علیه روسیه حضور دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس