کد خبر 1586643
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵
سالیوان در کی‌یف، بر ادامه حمایت‌های آمریکا تاکید کرد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت اوکراین باید همچنان باور داشته باشد که ایالات متحده در کنار آن خواهد ایستاد و به آن کمک خواهد کرد.

به گزارش مشرق، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در یک نشست خبری در کی‌یف، پایتخت اوکراین اظهار داشت: من اینجا هستم تا بگویم که شما باید به ایالات متحده ایمان داشته باشید. ما از زمان شروع این جنگ در کنار شما ایستاده‌ایم. ما حمایت گسترده‌ای ارائه کرده‌ایم و هر روز به هر روشی که می‌دانیم این کار را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: اوکراین می‌بایست همچنان باور داشته باشد که ایالات متحده در کنار آن خواهد ایستاد و به آن کمک خواهد کرد.

کاخ سفید اعلام کرد سالیوان برای دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین و آندری یرماک، رئیس دفتر وی، به منظور تایید مجدد حمایت آمریکا از اوکراین در بحبوحه بن‌بست کنگره آمریکا بر سر کمک‌های نظامی جدید، به کی‌یف سفر کرده است.

کاخ سفید همچنین گفت که سالیوان در این دیدارها بر لزوم تصویب متمم امنیت ملی برای رسیدگی به نیازهای بحرانی اوکراین در میدان نبرد توسط مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کنگره ماه‌هاست که بر سر لایحه کمک‌های خارجی که بودجه اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تأمین می‌کند، به بن‌بست رسیده است.

مجلس سنای آمریکا ماه گذشته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری را تصویب کرد که شامل حدود ۶۰ میلیارد دلار کمک برای اوکراین است، اما تصویب نهایی آن در حال حاضر در مجلس نمایندگان متوقف شده است، زیرا جمهوری‌خواهان به دنبال گزینه‌های دیگر برای ارائه کمک به اوکراین هستند که در عین حال به بحران در مرز جنوبی ایالات متحده نیز رسیدگی می‌کند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    0 0
    دمتون گرم 💙💛
  • عمیر IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    0 0
    امسال سال خونه پوتین سرنگونه
  • عمیر IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    0 0
    زلنسکی قهرمان حمایتت میکنیم
  • عمیر IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    0 0
    زلنسکی قهرمان حمایت حمایت
  • امیر IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    0 0
    پوتین گرخیده خخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس