کد خبر 1586202
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹

پیدا کردن یک مهدکودک خوب یکی از دغدغه‌های همیشگی پدر و مادرهاست. والدین می‌خواهند حالا که قرار است کودکشان چند ساعتی از آنها دور باشد، بتواند بهترین استفاده را ببرد. به همین دلیل معیارهای آموزشی اهمیت زیادی در انتخاب‌شان دارد. هرچند سپردن کودک به مهدکودک مقوله‌ای اختیاری است و انتخاب آن هم سلیقه‌ای، باید استانداردهایی را برای این موضوع در نظر گرفت. محتوای آموزشی، فضای مهدکودک، بازی‌هایی که بچه‌ها می‌توانند انجام دهند و... نکات مهمی هستند که والدین باید هنگام تصمیم به ثبت نام کودک به آنها توجه داشته باشند. در ادامه فهرستی را که در انتخاب مهدکودک مناسب به شما کمک می‌کند، با هم مرور می‌کنیم.

اهمیت محیط فیزیکی مهدکودک در انتخاب آن

محیط فیزیکی مهد کودک

به محیط فیزیکی ، وسایل و پوشش کف در مهدکودک توجه نمایید . در یک مهد کودک مناسب محیط داخلی تمیز و در وضعیت خوبی است ، خوب نورپردازی شده است و خوب تهویه می شود ، محل بازی ایمن در بیرون وجود دارد ، وقتی همه بچه ها حضور دارند محیط شلوغ به نظر نمی رسد . محل مهد زیاد نباید نزدیک خیابان باشد زیرا سرو صدای زیاد خیابان آزاردهنده است .

اسباب بازی و تجهیزات مهد کودک

یکی دیگر از خصوصیات مهد کودک استاندارد نوع اسباب بازی های موجود در آن است . اسباب بازی ها باید برای نوزادان ، نوباوگان و کودکان متناسب با سن وجود داشته باشند و در قفسه هایی که در دسترس کودکان باشد چیده شده اند . تخت بچه ، نیمکت بچه ، میزها و صندلی های کوچک مخصوص کودک وجود دارند و در محوطه بیرونی نیز اسباب بازی های سواری کوچک ، تاب و محوطه ماسه بازی وجود دارد .

فعالیت های روزمره مهد کودک مناسب

برنامه روزانه اوقاتی را برای بازی فعال ، بازی آرام ، چرت زدن ، غذای سبک و وعده های غذا را شامل می شود . این برنامه برای اینکه نیازهای فردی کودکان را برآورده کند انعطاف پذیر است نه خشک . جو صمیمانه و حمایت کننده است و کودکان هرگز بدون نظارت رها نمی شوند .

تعامل بین کودکان و بزرگسالان

مراقبت کنندگان بی درنگ به نیازهای نوزادان پاسخ می دهند ، آنها را بغل می کنند ، برای آنها آواز می خوانند ، با آنها صحبت می کنند و برای آنها کتاب می خوانند .

زمانی می‌توانیم یک مهدکودک را خوب ارزیابی کنیم که از امکانات زیر برخوردار باشند:

محیطی تمیز و پاکیزه

تمیز و پاکیزه بودن مهدکودک نه تنها یکی از مهم‌ترین امکانات مهدکودک‌های خوب در تهران به شمار می‌رود، بلکه یکی از نکات ضروری برای مراقبت از سلامتی فرزندان شما می‌باشد. از آنجایی که اغلب کودکان کنجکاو هستند و برای کسب تجربه بیشتر دستشان را به محیط اطراف میزنند، بهتر است تا در محیطی تمیز و ضدعفونی شده قرار بگیرند تا سالم و سلامت بمانند.

دو زبانه بودن مهدکودک

از دیگر امکانات و ویژگی‌های مهمی که یک مهدکودک خوب بهتر است داشته باشد، دو زبانه بودن است. منظور از دوزبانه بودن مهدکودک این است که علاوه بر زبان مادری فارسی، یک زبان خارجه دیگری مانند انگلیسی در کلاس‌های آموزشی به کودکان یاد داده شود. هدف از آموزش زبان دوم آن است که کودکان از سنین کم با زبان‌های خارجه دیگر آشنایی داشته باشند و در صورت نیاز به تعامل، بتوانند نیاز خود را برطرف کنند.

برنامه ریزی ساختارمند و منظم

یک مهدکودک خوب نه تنها امکانات متنوع، منحصر به فرد و درجه یک دارد، بلکه از یک برنامه ریزی ساختارمند و منظم برخوردار است تا بتواند تمامی موارد مد نظر آموزشی در طی حضور کودک در مهد را به خوبی اجرایی کند.

تنوع در لوازم بازی و یادگیری

وجود لوازم متنوع و مختلف برای آموزش و یادگیری کودکان، لازمه‌ی یک مهدکودک خوب و ایده‌آل است. وجود فضایی اختصاصی برای بازی، ورزش و یادگیری کودکان این امکان را فراهم می‌کند تا بهتر یاد بگیرند، بیشتر سرگرم شوند و ابعاد روحی و جسمانی خودشان را تقویت کنند.

منبع:مهدکودک پرچین


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس