آلمان: حمله اسرائیل به رفح توجیهی ندارد

تهران- ایرنا- آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان با تاکید بر آتش‌بس فوری بشردوستانه در نوار غزه هشدار داد که حمله اسرائیل به رفح توجیهی ندارد.

به گزارش مشرق، بائربوک جمعه شب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بیش از یک میلیون آواره‌ای که در رفح پناه گرفته‌اند، جایی برای رفتن ندارند. به یک آتش‌بس فوری بشردوستانه نیاز است تا هیچ کسی کشته نشود و گروگان‌ها (اسرا) نیز سرانجام آزاد شوند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی جمعه شب گفت: به دنبال آن هستیم، پس از تخلیه آوارگان از شهر رفح، به این شهر حمله کنیم. سخنان نتانیاهو ساعاتی پس از آن بیان شد که دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تایید طرح‌های شروع حمله نظامی زمینی ارتش این رژیم به شهر رفح در جنوب نوار غزه توسط «بنیامین نتانیاهو» خبر داده بود.

بائربوک در حالی خواستار آتش‌بس در غزه و عدم حمله رژیم صهیونیستی به غزه شده که نیکاراگوئه از آلمان به دلیل حمایت مالی و نظامی از رژیم صهیونیستی، قطع کمک‌های مالی به آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) و تسهیل نسل‌کشی در دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرده و این دیوان قرار است ماه آینده میلادی این شکایت را بررسی کند.

دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه اعلام کرد که روزهای ۸ و ۹ آوریل (۲۰ و ۲۱ فروردین ۱۴۰۳) به شکایت نیکاراگوئه از آلمان به اتهام تسهیل نسل‌کشی در نوار غزه رسیدگی می‌کند.

نیکاراگوئه در شکایت خود از دیوان بین‌المللی دادگستری خواست تا با صدور حکم موقت، برلین را موظف به توقف کمک نظامی به اسرائیل کند.

نیکاراگوئه استدلال کرده است که آلمان کنوانسیون مقابله با نسل‌کشی (۱۹۴۸) و کنوانسیون ژنو درباره قوانین جنگی (۱۹۴۹) در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را نقض کرده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    0 0
    اینها همه دروغ میگن، اینها فقط جنگ زر‌گری هست،‌پشت پرده پرده به طرف میگن تو کار خودت رو بکن و به مخالفت‌های ما توجه نکن، اینها فقط برای ‌گول زدن مردم دنیا و نشان دادن رهبریتشون به دیگران بعنوان سران دنیای آزاد هست، اگر اینها رو نگن وجاهتشون در اذهان دنیا از بین میره و حناق آزادی و دموکراسی و حقوق بشری که بعنوان ابزار فریب ازش استفاده میکنن دیگه پیش کسی رنگ نمیگیره.
  • رضا IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    0 0
    بد ناموسها محکوم نمی کنن ، دنبال این هستن که توجیه نداره !! بخدا هیتلر از این نسل فعلی سیاستمداران آلمانی با شرف تر بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس