سناتور آمریکایی خواستار توقف کمک‌های سازمان ملل به افغانستان شد

یک سناتور آمریکایی با ارائه طرحی خواستار توقف کمک‌های مالی سازمان ملل به افغانستان شد.

یه گزارش مشرق، مارکو روبیو، سناتور آمریکایی به بهانه نگرانی مقامات این کشور از احتمال سوء‌استفاده دولت سرپرست افغانستان از کمک‌های جامعه جهانی، با ارائه طرحی خواستار توقف کمک‌های مالی واشنگتن از طریق سازمان ملل به افغانستان شد.

وی در گفتگو با فاکس‌نیوز افزود تا زمانی که اطمینان حاصل نشود که کمک‌های انسان دوستانه به افغانستان برای تقویت گروه‌های تروریستی استفاده نمی‌شود، باید سازمان ملل کمک‌های خود به افغانستان تحت حاکمیت طالبان را متوقف کند.

این سناتور آمریکایی ضمن درخواست از سازمان ملل برای توقف ارسال کمک‌هایش به افغانستان تاکید کرد پول واشنگتن نباید برای تقویت دولت سرپرست افغانستان هزینه شود.

آمریکا با مسدود کردن دارایی‌های بانکی افغانستان سهم عمده‌ای در فشار اقتصادی به مردم این کشور دارد و تا کنون به درخواست‌های متعدد کابل برای آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده افغانستان توجهی نکرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    0 0
    خوب " بهونه هجوم چند میلیون افغانی دیگه به ایران جور شد .
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
      0 0
      خوب اسلام مرز نداره اینها برادران دینی شما هستند خخخخخخخخخخ
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    0 0
    طالبان یک گروه تروریستی هست و حتی برا مرزهای ایران بارها مشکل آفرین شده.چندتا مرزبان ایرانی تا الان تو این سه سال که گروه تروریستی طالبان به قدرت رسیده به سعادت رسیدن ؟ کشته شدن کارمندان سفارت خانه ایران در افغانستان هم بیست سال پیش توسط طالبان انجام شد .تازه این جدای از جنایت های که طالبان در قبال زنان افغانستان انجام میدن .حق آبه ایران هم اضافه کن که نمی‌دن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس