پاسخ دندان شکن مقاومت به دام رمضانی «بایدن»/ تحقیر ناوهای آمریکایی با «کامیکازی‌های یمنی»

تحلیلگر معروف جهان عرب با اشاره به پاسخ دندان شکن سیاسی مقاومت به بایدن، آن را به پشتوانه صبر راهبردی و متحدانش در محور مقاومت دانست و از پدیده ملموس مهاجرت معکوس از اراضی اشغالی پرده برداشت.

به گزارش مشرق، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر معروف جهان عرب در تحلیلی در روزنامه رای الیوم با اشاره به رویکرد عالی رهبران سیاسی و نظامی غزه در مذاکرات مربوط به آتش بس، آورده است: رهبری فلسطینی در غزه اعم از شاخه نظامی و سیاسی آن درس خوبی در فن مذاکره بی سابقه در جهان عرب دادند. بایدن به مذاکرات قاهره به عنوان دنباله مذاکرات سران سرویس های اطلاعاتی در پاریس از زاویه حفظ امنیت اشغالگران می‌نگریست تا این رژیم را از باتلاق و بحران‌های نظامی، سیاسی، اقتصادی و اطلاعاتی خارج کند و به آن نردبانی برای پایان آمدن از درختی بلندی بدهد که با اعزام نیرو برای حمله به غزه از آن بالا رفته بود.

وی نوشت: بایدن، نتانیاهو را که نماینده به قاهره در اعتراض به حماس اعزام نکرد، مسئول شکست مذاکرات ندانست، بلکه مقاومت را مورد سرزنش قرار داد که پاسخ نداده است و این قابل پیش بینی بود؛ اما مقاومت هنگامی که پاسخ کاملی شامل خواسته های مشروع ارسال کرد، پاسخ دندان شکنی به بایدن داد. خواسته‌هایی که آتش بس کامل، خروج نیروهای اشغالگر از غزه، بازگشت همه آوارگان به شمال، آزادی ۱۶۰ اسیر فلسطینی که در راس آنها «مروان البرغوثی، احمد سعدات، عبدالله البرغوثی، ابراهیم الحامد، عبدالله السید» و نیز زنان، بیماران و کودکان و نیز گشودن همه گذرگاه‌ها به روی کمک‌ها را شامل می‌شود.

عطوان آورده است: این هوش رهبران فلسطینی آمیخته با صلابت و شجاعت و نهراسیدن از اشغالگران و توان جنگی عالی آن و نیز متکی بودن به خود و استقامت و اطمینان کامل به حتمی بودن پیروزی در نهایت کار را نشان می‌دهد. مقاومت به توسعه میادین و توسعه نظامی، سیاسی و رسانه ای آن چشم دوخته است. این مکتب مذاکره به پشتیبانی پیروزی های میدانی است. این مکتبی جدید برای ملت فلسطین است که به رهبران کم طاقت، سرسپرده به دیکته های عربی، باور کننده دروغ‌ها و تکیه کننده ۹۹ درصدی به آمریکا و نیز خط مشی گفتگو با دشمن با امتیازهای صوری از جمله کشور خیالی فلسطین، راه رفتن روی فرش قرمز، سوار شدن بر هواپیما برای رفتن به سازمان ملل و نطق سالانه و التماس کردن، عادت کرده بودند.

این تحلیلگر نوشت: رهبران مقاومت پاسخ خود را به قاهره فرستاد و به هیات مذاکره کننده خود دستور داد که این پاسخ نهایی است و قابل چانه زنی یا امتیازدهی نیست و به هیات خود دستور داد که در صورت عدم تحقق شروط، قاهره را ترک کند.

عطوان افزود: آنها از فرا رسیدن ماه رمضان در هراس هستند، ماه جانفشانی و ایثار فلسطینی و عربی. آنها به دنبال آتش بس قبل از حلول ماه رمضان هستند. آمریکایی‌ها در عین حال تسلیحات آمریکایی مدرن به رژیم اشغالگر برای نجاتش از شکست ارسال و آن را آماده می‌کنند تا پس از ماه رمضان به غزه بازگشته و جنگ کشتار جمعی و پاکسازی نژادی را با شدت بیشتر ادامه دهد و بر این باور هستند که این خدعه جواب خواهد داد زیرا به حماقت موضع رسمی عربی دلبسته‌اند.

وی بیان کرد: مقاومت فلسطین در غزه نبرد را در ابعاد سیاسی و نظامی به شکل هوشمندانه و با زیرکی به پیش می‌برد و این برگرفته از این باور راسخی است که طولان کردن مدت جنگ به نفع اسرائیلی که در حال فروپاشی است، نخواهد بود و نیز به نفع آمریکایی که شوکت خود را از دست داده و منافع خود را در خاورمیانه و جهان به نفع چین و روسیه و محور مقاومت از دست داده، نخواهد بود.

عطوان تاکید کرد: تلفات انسانی، نظامی، مالی و معنوی رژیم صهیونیستی به اوج خود رسیده است و ارتش این رژیم توان حمایت از شهرک نشینان را ندارد و با دو جنگ یکی در شمال با حزب الله و دیگری در جنوب در غزه با مقاومت فلسطین درگیر است؛ جبهه هایی که به آواره شدن بیش از ۳۰۰ هزار نفر انجامیده است که به دنبال یافتن امنیت، گریخته‌اند و با بازگشت به شهرک های خود از بیم تکرار معجزه طوفان الاقصی مخالفند. علاوه بر آن شاهد مهاجرت معکوس و فرار شمار زیادی از شهرک نشینان به مناطق اصلی سکونت خود هستیم. هفته گذشته من در مسکو بودم و این پدیده را خودم حس کردم و طبق اطلاعات دقیقی که به دست آوردم در کشورهای دیگر مانند آلمان، انگلیس و آمریکا نیز این پدیده، رخ داده است.

این تحلیگر آورده است: اداره جنگ از سوی رهبران خلاق در غزه با پشتوانه صبر راهبردی و حمایت مردمی شریف، متحدان قابل اطمینان، ثمر داده است. مقاومت اسلامی عراق هر حیفا و زیر ساختهای برق در شمال سرزمین های اشغالی را هدف قرار داده و موشکهایش به شهرک صهیونیست نشین کریات شمونه رسیده است، موشک های حزب الله (تا به الان) شهرک ها و مواضع نظامی اسرائیل در منطقه الجلیل در شمال سرزمین های اشغالی را به آتش کشیده است. یمن و نیروی دریایی آن نیز که ناوهای جنگی آمریکا را برای اولین بار از جنگ پرهاربر در سال ۱۹۴۱ به دست کامیکازی های ژاپنی، خوار و زبون کرده و به شدت آنها را در تنگنا قرار داده است.

عطوان در پایان نوشت: به این دلایل، دولت بایدن به دنبال توافق سریع برای توقف جنگ در غزه برای نجات اشغالگران است؛ به ویژه که آتش این جنگ به انتخابات آمریکا هم رسیده است؛ اما در تلاش مسموم خود موفق نخواهد شد مگر اینکه به شروط رهبران مقاومت در غزه تن دهد و این در نهایت در بلند مدت یا کوتاه مدت رخ خواهد داد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    8 22
    حتی یک ناو ایرانی نمیتونه از خودش دفاع کنه
    • ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      32 6
      چی میزنی متن رو خوند ی یا نه ؟ صحبت از زبونی اربابنته که قاطی کردی ها
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      2 4
      آره بابا همش فتوشاپه ولی نمیدونم چرا اربابت از فتوشاپ های ما میترسه😂
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      0 0
      از فوتوشاپهاتون میترسیدن که غزه متحدتون به این حال و روز نمیفتاد.راستی چرا نمیرید کمک غزه ؟شما که تجهیزاتتون خیلی پیشرفته هستن و فوتوشاپ نیستن
    • IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      0 0
      چی میگی زبون بسته ؟؟!!!!
  • DE ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    25 3
    درود بر دلاورمردان یمنی
  • محمد IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    19 0
    بارها اشخاصی قدرت ایران را زیر سوال می برند و گاهی اوقات مسخره می کنند این سوال پیش می آید که اینها یا ایرانی نیستند یا وطن فروش هستند که مورد اول بیشتر به واقعیت نزدیک است ده ها مزدور تو باکو و تل آویو پشت این قضایا هستند این مطلب را بدانند که ماه عسل باکو و اسرائیل به زودی پایان می یابد زیرا وضعیت اسرائیل بسیار بحرانی است نزدیک یک تا یک ونیم میلیون نفر از ساکنان مرزی آواره شدند و در هتل ها به سر می برند که بار مالی بسیاری را به رژیم صهیونیستی تحمیل کرده
    • حمید IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      2 2
      قدرت، در درجه اول حفظ اقتدار اقتصادی مثل بالا بردن ارزش پول کاهش فقر و تورم و .. است خبر دارید پایین تر ین ارزش پول ملی دنیا متعلق به چه کشوری است؟ قدرت، فقط موشک نیست
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    5 18
    بنظر می رسد این تحلیل گر با اون کراواتش بیشتر عامل تمدن منحوس غرب باشه
    • فردین FR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      5 1
      یعنی فلان شخصی عمامه بسر فارغ التحصیل اسکاتلند نماینده تمدن منحوس غرب است؟ عجب استدلالی!
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      6 1
      پس معلوم شد «عبدالباری عطوان» را نمیشناسی؟برو کمی مطالعه کن وبعد بیا و حرف بزن!!!
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      1 1
      این تحلیلگر بسیار خوش تیپ و هم کاملا خوش فکر است
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    1 7
    درود بر دلاور مردان یمنی
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 1
    نجاست برتر منطقه کل دنیا رو بهم ریخته
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 1
    خاک برسرسیاست مداری که 40هزارنفر از جمعیت دومیلیونیرو به کشتن داده که چی میخواددرس بده
  • سیاوش IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 1
    کامیکازی؟! کلمه انتحاری خودمون چه اشکالی داره؟ آهان اونجوری با کلاس‌تره.
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    3 1
    والا من کلیپی ندید ناو آمریکایی نابود بشه جز زدن چن کشتی تجاری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس