کد خبر 1581778
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
نتانیاهو به سفارت اسرائیل در لندن هم دستور داد تا با سفر آتی گانتس همکاری نکند

رسانه‌ عبری گزارش داد که دفتر «بنیامین نتانیاهو» به سفارت دولت اشغالگر در لندن دستور داده تا با سفر برنامه‌ریزی شده «بنی گانتس» به پایتخت انگلیس که هفته آینده انجام می‌شود، همکاری نکند.

به گزارش مشرق، شبکه ۱۲ خصوصی عبری در گزارشی شامگاه دوشنبه خبر داد: «دفتر نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) دستوراتی را به سفارت اسرائیل در لندن صادر کرد تا با سفر برنامه ریزی شده وزیر گانتس به لندن در هفته آینده همکاری نکند.»

به گفته این شبکه عبری، گانتس که در حال حاضر به واشنگتن سفر کرده قرار است وارد لندن شود و در تلاش برای جلوگیری از تحریم تسلیحاتی تل‌آویو با دیوید کامرون وزیر امور خارجه دیدار کند.

روزنامه بریتانیایی گاردین در ۲۲ فوریه نوشت که از آنجا که نتانیاهو به حمله زمینی ویرانگر احتمالی به شهر فلسطینی رفح در جنوب نوار غزه تهدید می‌کند، انگلیس در حال بررسی تعلیق مجوزهای صادرات تسلیحات به اسرائیل است.

کانال ۱۲ عبری ادامه داد که دفتر بنی گانتس، وزیر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی سفر آتی او به لندن را به طور کامل چه از نظر لجستیکی و چه از نظر رسانه‌ای به تنهایی هماهنگ می‌کند و این دفتر از سفارت اسرائیل هیچ کمکی دریافت نمی‌کند.

این رسانه عبری افزود: «این دستور با رویه‌ای که طبق آن هر وزیری در سفر به لندن از سفارت در انگلیس کمک دریافت می‌کند، مغایرت دارد.»

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی درخواست این کانال را برای اظهار نظر در مورد آنچه در گزارش مذکور آمده، رد کرد.

دفتر نتانیاهو پیش از این دستور مشابهی را به سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن صادر کرده بود تا با گانتس، رئیس حزب «اردوگاه اصلی»، پس از اینکه هیچ مجوزی از نتانیاهو نگرفت یا هماهنگی با وی در خصوص این دیدار نکرد، همکاری نکند.

گانتس روز یکشنبه برای دیداری وارد واشنگتن شد و طی آن با کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا دیدار کرد.

گانتس پس از ورود به کاخ سفید گفت: «با دوستان، باید صریح صحبت کنید. این کاری است که ما انجام خواهیم داد.»

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    0 0
    خب به ما چه؟؟؟مشکل خودشونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس