گزارشگر سازمان ملل روایت رژیم اسرائیل درباره کشتار غزه را رد کرد

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در فلسطین روایت رژیم صهیونیستی درباره کشتار اخیر در شمال نوار غزه را رد کرد و از سکوت سازمان ملل درباره جنایات این رژیم به شدت انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، فرانچسکا آلبانزه (Francesca Albanese) در گفت و گو با شبکه الجزیره اظهار داشت: تنها راه کمک رسانی به ساکنان نوار غزه توقف جنگ و تجاوز به این منطقه است.

وی درباره کشتار شهروندان فلسطینی در شمال غزه که منتظر رسیدن کمک های بشردوستانه بودند، گفت: روایت اسرائیل درباره جنایت روز پنجشنبه گذشته درست نیست.

این گزارشگر افزود: سکوت اعضای شورای امنیت سازمان ملل در قبال جنایت های اسرائیل شوکه کننده است.

آلبانز گفت: فلسطینی ها از حمایت و پشتیبانی کافی از دولت های عربی برخوردار نیستند.

روز پنجشنبه نظامیان رژیم صهیونیستی به سمت انبوه جمعیت شهروندان فلسطینی بی گناه که منتظر دریافت کمک های انسانی در خیابان الرشید در شهر غزه بودند، آتش گشودند و بر اثر آن، یکصد و ۱۲ نفر شهید و بیش از ۷۰۰ نفر دیگر مجروح شدند.

این درحالیست که ارتش رژیم اسرائیل با وقاحت و به دلیل واکنش های جهانیان می‌گوید که «ازدحام» هزاران نفری اهالی غزه به دور کاروانی متشکل از ۳۸ کامیون کمک منجر به جان باختن و زخمی شدن ده‌ها نفر شده است و برخی از این افراد توسط کامیون‌ها زیر گرفته شدند.

اما یک منبع رژیم اسرائیل اذعان کرده است که نظامیان این رژیم به سوی جمعیت حاضر تیراندازی کردند و فکر می‌کردند که این جمعیت می‌تواند به «تهدیدی» علیه آن‌ها تبدیل شود.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» چاپ سرزمین های اشغالی نیز جمعه شب فاش کرد: واکنش و موضع گیری رژیم اسرائیل در مورد حمله و قتل مردم برای دریافت کمک های بشردوستانه در خیابان الرشیده غزه روی داد، با ۱۰ ساعت تاخیر همراه بوده که به سختگی می توان گفت که بتواند کسی را متقاعد کند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس