.

روز ۲۶ فوریه ۲۰۲۴ احتمالا سیاه ترین روز جنگ برای تجهیزات مدرن غربی در اختیار ارتش اوکراین از زمان آغاز جنگ محسوب شود.

سرویس جهان مشرق _ هفتصد و سی و پنجمین روز از جنگ میان روسیه و اوکراین آغاز شده است.

تحولات روز هفتصد و سی و یکم جنگ اوکراین:

سرنگونی دومین آواکس روسی توسط پدافند خودی/ احتمال ارسال جنگنده‌های "گریپن" توسط سوئد برای اوکراین +نقشه و تصاویر

ارتش روسیه همچنان به پیشروی آرام و مداوم خود در جبهه شرقی اوکراین ادامه می دهد؛ در روزهای گذشته قوای روسی حدود ۶ کیلومتر دیگر در غرب شهر تازه تصرف شده آودیوکا پیشروی کرده و ارتش اوکراین هنوز از ایجاد خط دفاعی جدید و سازماندهی نیروهای خود عاجز بوده است.

روز درخشان پهپادهای روسی با شکار آبرامز، آرچر و سزار/ ناتو اعزام مستقیم سربازان خود به خاک اوکراین را بررسی می‌کند +تصاویر
آخرین وضعیت میدانی جبهه آودیوکا

در جبهه شهر باخموت نیز نیروهای روسی با هدف تصرف شهرهای ایوانیفسکه و بوگدانیوکا عملیات جدیدی را آغاز کرده اند که به منظور تامین امنیت بیشتر جناح غربی باخموت و رسیدن به شهر استراتژیک چاسیویار مرکز عملیات اصلی ارتش اوکراین در این جبهه است.

روز فاجعه بار تسلیحات غربی در جنگ اوکراین

روز ۲۶ فوریه ۲۰۲۴ احتمالا سیاه ترین روز جنگ برای تجهیزات مدرن غربی در اختیار ارتش اوکراین از زمان آغاز جنگ محسوب شود.

ارتش اوکراین که پس از سقوط آودیوکا چند روزی را با اخبار سرنگونی یک آواکس و دو جنگنده سوخو۳۵ روسی اقدام به روحیه دهی به نیروها و افکار عمومی خود کرده بود قافیه عملیات روانی و جنگ رسانه ای را به رقیب خود باخته است.

به دلیل وضعیت بحرانی خطوط دفاعی و کمبود شدید مهمات در جبهه طرف اوکراینی، آنها در روزهای گذشته ناچار شده اند تجهیزات مدرن و گرانبهای اهدایی غرب را به شکل خطرناک و پر ریسکی به خطوط مقدم جبهه نبرد نزدیک کنند؛ این موضوع فرصت خوبی را در اختیار توپخانه و پهپادهای روسی قرار داد تا ضیافتی ویژه برای تجهیزات مدرن غربی تدارک ببینند.

صبح روز گذشته ابتدا تصاویری از انهدام یک پرتابگر سامانه پدافندی NASAMS در اطراف شهر زاپوریژیا منتشر شد.


انهدام سامانه پدافندی NASAMS توسط توپخانه روسیه


سامانه پدافندی NASAMS ساخت امریکا بوده و موشک های آن بردی حدود ۴۰ کیلومتر دارند؛ ارتش روسیه پس از رصد این سامانه توسط پهپاد شناسایی خود با شلیک راکت های هدایت شونده از سامانه توپخانه ای Tornado-G موفق به انهدام آن شد.

در ادامه تصاویری از هدف قرار دادن ۲ هویتزر فرانسوی سزار ارتش اوکراین توسط پهپادهای انتحاری لنست منتشر شد؛ دست کم یکی از دو هویتزر اوکراینی دچار آتش سوزی ثانویه و نابودی کامل شد.

روز درخشان پهپادهای روسی با شکار آبرامز، آرچر و سزار/ ناتو اعزام مستقیم سربازان خود به خاک اوکراین را بررسی می‌کند +تصاویر
هویتزر سزار از دید دوربین حرارتی پهپاد لنست

هویتزر فرانسوی سزار با برد ۵۰ کیلومتری دوربردترین توپخانه گلوله زن در اختیار ارتش اوکراین است که تا کنون حدود ۱۰ عراده از آنها در جنگ نابود شده اند.


انهدام کامل هویتزر فرانسوی سزار توسط پهپاد لنست


به عقیده عمده کارشناسان نظامی در دنیا، هویتزر خودکششی ۱۵۵ میلیمتری "آرچر" ساخت کشور سوئد برترین سامانه توپخانه گلوله زن در دنیا محسوب می شود؛ کشور سوئد ۸ عراده هویتزر آرچر در اختیار اوکراین قرار داده بود که سرانجام یکی از آنها شکار مهمات پرسه زن لنست شد.


شکار هویتزر سوئدی آرچر توسط پهپاد انتحاری روسی


نکته مهم استفاده از نسخه Lancet-۳M با قابلیت پرواز شبانه بود که امکان عملیات امن در تاریکی شب را از اوکراینی ها گرفته است.

همچنین در سایر ویدئوهای منتشر شده از شکار ادوات توپخانه ای اوکراین، هویتزرهای AS-۹۰ انگلیسی، PZH-۲۰۰۰ آلمانی و Bohdana ساخت خود اوکراین دیده می شد.

گل سرسبد شکار ادوات غربی نیز، انهدام یک عراده تانک اصلی میدان نبرد M۱A۱ آبرامز امریکایی بود که در اطراف شهر آودیوکا هدف حمله پهپادهای انتحاری اوکراینی قرار گرفته و به طور کامل منهدم شد.

روز درخشان پهپادهای روسی با شکار آبرامز، آرچر و سزار/ ناتو اعزام مستقیم سربازان خود به خاک اوکراین را بررسی می‌کند +تصاویر
تانک آبرامز منهدم شده در جبهه آودیوکا

ارتش امریکا سال گذشته میلادی ۳۱ عراده تانک آبرامز را به اوکراین اهدا کرده بود که نخستین مورد نابودی آنها ثبت شده است.

ناتو اعزام مستقیم سربازان خود به خاک اوکراین را بررسی می‌کند

در روزهای اخیر اخبار ضد و نقیض و عجیبی از احتمال اعزام سربازان ناتو به خاک اوکراین منتشر شده است؛ با توجه به وضعیت بحرانی نیرو و مهمات و فروپاشی خطوط دفاعی ارتش اوکراین برخی کشورهای اروپایی از احتمال شکست کامل این کشور در نبرد با روسیه به وحشت افتاده اند.

بنابر اعلام رسمی فیکو نخست وزیر اسلواکی در جلسه اخیر امنیتی سران ناتو از احتمال ارسال نیروهای این پیمان به اوکراین در آینده نزدیک سخن گفته شده است؛ همچنین امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز گفت گزینه اعزام نیروهای ناتو به خاک اوکراین غیرممکن نبوده و ممکن است در دستور کار قرار بگیرد.

روز درخشان پهپادهای روسی با شکار آبرامز، آرچر و سزار/ ناتو اعزام مستقیم سربازان خود به خاک اوکراین را بررسی می‌کند +تصاویر


اگرچه این موضوع توسط شولتز صدراعظم آلمان و برخی مقامات امنیتی امریکایی تکذیب شده است اما به نظر می رسد در صورتی که وضعیت دفاعی اوکراین در بهار سال جاری میلادی بحرانی تر شود برخی کشورهای اروپایی اقدام به ارسال نیروی کمکی در عقبه جبهه برای ارتش اوکراین کنند که سطح تنش با روسیه را به شکل خطرناکی بالا خواهد برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    26 4
    با ورود سربازان ناتو به جنگ یک قدم به جنگ جهانی سوم یا جنگ اتمی نزدیک تر میشویم . هر طرفی که عقب نشینی کند و شکست بخورد سعی میکند شکست هایش را با تجهیزات جدیدی جبران کند و این یک گام به سمت جنگ های بزرگتر و اتمی خواهد بود
    • US ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
      20 3
      به کوری چشم زلنسکی صهیونیست گدا و کاسه به دست
    • IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
      9 1
      نترس هیچ اتفاقی نمی افته
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
      2 1
      درست میگی هر چقدر اوکراین تقویت بشه به جنگ جهانی سوم نزدیکتر میشیم
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    29 8
    به نظرم باید فروش پهپاد به روسیه رو بیشتر کنیم تا به اروپا فشار بیاد تا برجام رو دوباره احیا کنیم. چون خود دولت هن دنبال احیای برجامه.
    • IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
      13 1
      حسن خودتی؟ نه ظریف الممالک درپیت هستی
    • رضا BR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
      3 3
      برجام که خوب نبود!!!
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    16 1
    آی حال میده ذلت اروپایی جماعت رو دیدن مرسی عمو پوتین.
  • US ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    9 5
    آزمایش هسته‌ای روسیه نزدیک اوکراین واجب است
    • رضاخ IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
      5 2
      هسته ایی تاکتیکی درمنطقه خارکف
  • حسين DE ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    6 1
    البته بعضى از پهپادهاى روسى نامهاى ايرانى دارند،نميدونم چرا🤷🏻🤷🏻‍♂️🤷🏻🤪🤪🤪
  • IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    11 1
    آقاجان مسئله سادس روس ها با داشتن نفت , گاز , معادن , غلات و فروش تسلیحات ثروتمند هستند که دنیا هم به این موارد بسیار محتاج است از جمله خود اروپای غربی که در بحث غذا و مواد خام اولیه فقیر و محتاج واردات سنگین است و اروپای غربی با داشتن تکنولوژی و صنایع عریض و طویل و تولید محصولات نهایی و صادرات این ها به دنیا و ایضا صادرات تسلیحات ثروتمند است اما "مواد اولیه" را باید وارد کنند که قبل تر از دو محل صورت می گرفت 1 . غارت آفریقا که امروز با حضور چین و رشد فکری مردم آفریقا این مورد براشون به سادگی قبل نیست 2 . اکراین و خصوصا جنوب اکراین که حالا بخش زیادی از آن دست روس هاست و به سمتی می رن که مواد اولیه را از کانادا , آمریکا و استرالیا وارد کنند این بعد مسافتی , قیمت کالای نهایی را افزایش می دهد مردم خودشان که تحمل سختی ندارند این افزایش قیمت , مشکلات داخلی این ها را بیشتر می کند تو بازار رقابتی جهانی هم از مزیت هایی می افتن پس اقتصادشون هم لاغرتر می شه حالا می توانند با سیاست ها و ریاضت های اقتصادی و کمک های شبکه یهود , گنجینه های بشری غارت شده دست انگلیس و کمک های آمریکا این وضعیت را برای حتی دو دهه بعد هم مدیریت کنند اما مجموعه خسارات زیرساختی اوکراین (که خود مجموعه غرب باید جبران کند) + بسته های حمایتی به بالای 300 میلیارد دلار رفته یعنی غرب برای چند دهه , امنیت ملی روس ها را به بازی گرفت الان امنیت ملیشون دست روس هاست اینا شاید بتونن 10 سال دیگر هم هزینه های جنگ اوکراین و سختی تامین مواد اولیه و خام را تحمل کنند اما تو جاهای دیگه دنیا کم می یارن به سمت سقوط سلطه و استعمارشان بر جهان می رن که همین الان هم می بینید که دوره افتادن که هر کشور هر طور شده یک ناو هم که شده به اینا بده ! و انگلیس و استرالیایی که به ساخت یک نیروی دریایی اقیانوسی قدرتمند افتادند که این ها همه نشانه سقوط مجموعه غرب است چون وظیفه لشگرکشی با آمریکا بود اوکراین بازم برای غرب شد گورستان فروپاشی که در بهترین حالت باید به رسمیت شناختن کریمه , دونتسک , لوهانسک و خرسون به عنوان خاک روسیه اقدام کنند که جنگ تمام شود و الا روس ها که به شکل تاریخی هم بر اصول جنگ مسلطن اقتصاد قوی هم پشت ماشین جنگیشون دارن ارتشی بسیار قدرتمند هم دارند تا خود رودخانه دنیپر و حتی اودسا و میکولائف هم جلو می رن .
  • IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    5 6
    روسیه هم به اندازه امریکا خطرناکه. یادمان نرود که خیلی از مناطق ایران مثل جمهوری آذربایجان توسط همین روسها از ایران جدا شدند
  • تحلیلگر IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    6 2
    جنگ جهانی سوم؟! فیلم هالیوودی زیاد تماشا می کنید...! غرب امکان یک نبرد گسترده را به دلیل بحران های عمیق اقتصادی برای همیشه از دست داده است؛ پس این ادعای مکرون نیز یک خیالبافی متوهمانه است...!
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    0 3
    روسیه باخته ولی داره با تلفات انسانی و خسارت ادوات بازی باخته رو جبران میکنه.
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      0 0
      عزیزم حتماً یادت باشه که قرصاتو سر وقتش بخوری
  • ساس IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 0
    جنگ نیابتی در لیبی و یمن و سوریه و اوکراین فایده ندارد خود اروپا باید پیشقدم شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس