اظهارات «لوید آستین» درستی «عملیات ویژه» را تأیید می‌کند

سخنگوی دولت روسیه اعلام کرد که اظهارات اخیر وزیر دفاع آمریکا درباره جنگ اوکراین، درستی عملیات نظامی روسیه در اوکراین را تأیید می‌کند.

به گزارش مشرق، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که اظهارات «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا تأییدی بر درستی «عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین» است.

وی با بیان اینکه سخنان لوید آستین غیرمسئولانه است افزود: این اظهارات منجر به افزایش تنش می شود و جهان بینی ناتو که اوکراین را قلمرو خود می داند، را نشان می دهد.

وزیر دفاع آمریکا دیروز پنج‌شنبه اعلام کرد که اگر اوکراین در برابر روسیه شکست بخورد، درگیری مستقیم بین روسیه و ناتو حتمی خواهد بود.

لوید آستین هفته گذشته نیز میزبان یک جلسه مجازی درباره اوکراین بود که در این جلسه تاکید کرد اوکراین در جنگ تقریبا دو ساله خود با روسیه از کمبود مهمات و توپخانه رنج می‌برد.

آستین دراین‌باره گفت که قصد دارد در جلسه گروه حمایت از اوکراین که تقریبا شامل ۵۰ کشور است شرکت کند، اما باید به بیمارستان بازگردد. آستین افزود: «حالم خوب است و تشخیص ودرمان بیماری سرطان عالی است.» آستین جلسه مجازی را از خانه خود برگزار کرد و در حال استراحت و بهبودی از دوران مقاحت عمل جراحی ناشی از بیماری سرطان پروستات است.

وی دوشنبه گذشته پس از درمان مشکل مثانه از مرکز ملی پزشکی نظامی والتر رید مرخص شد. پنتاگون از دسامبر گذشته دیگر بودجه لازم برای ارسال سلاح و مهمات به اوکراین را ندارد.

از آن زمان، متحدان اروپایی به ارسال برخی حمایت‌ها ادامه داده‌اند، اما عدم ارسال منظم مهمات به اوکراین بر عملکرد نیروهای اوکراینی تأثیر گذاشته است.

آستین گفت، گروه کشورهای حمایتی برای تامین منابع برخی از حیاتی‌ترین نیازهای کوتاه مدت اوکراین، «از جمله نیاز فوری این کشور به توپخانه، مهمات، و موشک‌های دفاع هوایی بیشتر، تلاش خواهد کرد.»

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    0 0
    سخنگو باید اینطوری بزنه به هدف. دم خروس ناتو بیرون زد. اروپا فقط راه نوکری خود را برای امریکا هموارمیکند.
    • عمیر IR ۰۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 0
      میخای گریه کنی 😜💙💛
  • Hamid IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    0 0
    بیا خوشبحال اوکرایین و زلنسکی دلقک با این متحدینش بعد روسیه و چین هم بقول مسولین متحد ما هستند حتی تمامیت ارزی ایرانو دارن بچالش میکشن کاش حداقل دوستو دشمنو میتونیتن تشخیص بدن مسوولان ما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس