کد خبر 1578943
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
طالبان : نیازی به نماینده ویژه سازمان ملل نیست / تصمیمات خلاف منافع را اجرا نخواهیم کرد

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان بار دیگر تأکید کرد ثبات در افغانستان برقرار است و نیازی به تعیین نماینده ویژه از سوی سازمان ملل برای این کشور نیست.

به گزارش مشرق، شیر محمد عباس استانکزی ، معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان در گفتگو با یک رسانه افغان، در پایتخت افغانستان بار دیگر تأکید کرد با توجه به شرایط این کشور نیازی به معرفی نماینده ویژه از سوی سازمان ملل نیست.

وی می‌گوید: «نماینده ویژه ملل متحد برای کشوری تعیین می‌شود که در شرایط بحرانی باشد، اما همگان می‌بینند که در افغانستان بحرانی وجود ندارد».

معاون سیاسی نخست‌وزیری طالبان بازبودن دفتر نمایندگی سازمان ملل در کابل و روابط جاری بین طرفین را نشانه بارز شرایط عادی در این کشور برشمرد.

استانکزی همچنین با انتقاد از دعوت گروه‌ها و افراد مخالف طالبان به نشست‌های بین‌المللی با محوریت افغانستان، افزود: «در چنین نشست‌هایی باید فقط نماینده حاکمیت دعوت شود، نه افرادی که پشتوانه مردمی ندارند».

تعیین نماینده ویژه برای افغانستان از سوی سازمان ملل، از دستور کارهای نشست چندی پیش در دوحه بود که به دلیل مخالفت کابل و کشورهای روسیه، چین و ایران به نتیجه نرسید.
طالبان نیز بارها با تعیین نماینده ویژه برای افغانستان مخالفت کرده‌اند.

واکنش طالبان به نشست امروز شورای امنیت

از سوی دیگر سخنگوی طالبان در واکنش به نشست امروز شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره افغانستان گفت: هر تصمیمی که خلاف منافع کشور باشد، هرگز اجرایی نخواهد شد.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی دولت سرپرست افغانستان با اعلام این مطلب که هر گونه تصمیمی در نشست‌های منطقه‌ای یا جهانی اتخاذ شود و خلاف منافع افغانستان باشد، هرگز اجرایی نخواهد شد، افزود: «چنین مصوباتی پذیرفتنی نیست».

وی که در گفتگو با «رادیو ملی افغانستان» سخن می‌گفت، افزود: «قبلاً هم گفته‌ایم از نشست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در صورتی استقبال می‌کنیم که در هماهنگی با حاکمیت کابل باشد».

در همین حال، «سهیل شاهین» نماینده طالبان در قطر نیز به رادیوی این کشور گفته است برای حل اختلافات باید در هر تصمیم‌گیری مرتبط با افغانستان، نظر سران کابل نیز مورد پرس‌وجو قرار بگیرد.

پس از نشست بی‌نتیجه دوحه که به میزبانی دبیرکل سازمان ملل متحد در روزهای 29 و 30 بهمن با حضور نمایندگان ویژه کشورها برای افغانستان برگزار شد، این دومین نشستی است که در کمتر از یک ماه در این سطح برای افغانستان برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • احمد رضایی IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    1 0
    جالبترین بخش این خبراینجاست . شیر محمد عباس استانکزی ، معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان در گفتگو با یک رسانه افغان، در پایتخت افغانستان بار دیگر تأکید کرد با توجه به شرایط این کشور نیازی به معرفی نماینده ویژه از سوی سازمان ملل نیست. باید به این مرتجع گفت که کاملا درست میگویید زیرا شما همه مشکلاتتان را به کشور همسایه منتقل میکنید !!!
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
      0 0
      طالبان حرف مفت زیاد میزنه جدیش نگیرید
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    1 0
    طالبان چه کسانی هستند ؟!!!پدر کدام انتخابات حکومت را دست گرفتند؟!!!!
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    2 0
    طالبان با بستن حقابه هیرمندثابت کردند بی شرف هستند ومزدور صهیونیست ها آنها نماینده مردم پاکدل افغانستان نیستند
  • DE ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    1 0
    حکومتی که با کودتای امریکایی سرکار بیاد اخرو عاقبت اش مثل حکومت شاه و صدام و مصر استبدادی میشه. استعمارگران میارنشون تا بر مردم زور بگن بعد اوضاع خراب شد میان میبرنشون! اینا تابحال یک انتخابات برای مردم افغانستان برگزار نکردند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس