طالبان، وتوی قطعنامه آتش‌بس توسط آمریکا را مشارکت در نسل‌کشی غزه دانست

در پی اقدام آمریکا مبنی بر وتوی پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس فوری بشردوستانه در نوار غزه، حکومت سرپرست طالبان این رای واشنگتن را مشارکت در نسل‌کشی مردم فلسطین دانست.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان اظهار داشت: وتوی قطعنامه پیشنهادی الجزایر برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه توسط آمریکا در واقع همکاری و مشارکت واشنگتن در نسل‌کشی مردم فلسطین است.

الجزایر به نمایندگی از کشورهای عربی برای آتش‌بس فوری بشردوستانه در نوار غزه، آزادی اسیران اسرائیلی و فلسطینی، تضمین دسترسی به تجهیزات بشردوستانه و عدم آواردگی مردم این منطقه، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت ارائه کرده بود که با وتوی آمریکا روبرو شد.

طالبان این اقدام آمریکا را بر خلاف اصول بین‌المللی و حمایت از نسل‌کشی عنوان و اعلام کرد: ما این اقدام را بشدت محکوم ‌می‌کنیم.

در گزارش وزارت خارجه طالبان آمده است: آمریکا با این اقدام خود، بار دیگر با شعار دروغین حقوق بشر، مشارکت خود در نسل کشی غزه را به گوش جهانیان رساند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست طالبان نیز با انتشار ویدئویی از وضعیت غزه در شبکه اجتماعی ایکس، اظهار داشت: کودکان این منطقه بخاطر گرسنگی در وضعیت بغرنجی قرار گرفته‌اند، اما مدعیان دروغین حقوق بشر برای افغانستان اشک تمساح می‌ریزند و نه تنها جلوی فجایع در غزه را نمی‌گیرند بلکه نگران آن هم نیستند.

وی افزود: اینجاست که مدعیان کاذب و سوء‌استفاده کنندگان حقوق بشر به راحتی رسوا می‌شوند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هموطن IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 3
    سخنی از مادر شوهر !!! خودش از همه بدتره حالا اومده بگه من هم هستم
    • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
      2 0
      دیگه وسط دعوا نرخ تعیین نکن!! از یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکش جماعت و صهیونیست‌ها حیوون تر و پست تر در دنیا نداریم، مقام اول و دوم مال اینهاست!!
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 3
    تو دیگه خفه شو گراز به گرگ میگه روت سیاه
    • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
      2 0
      لطفأ طالبان رو با این جونورای حرامزاده آدمکش مقایسه نکنین که یک هزارم این یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز دزد خلاف نکردن!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس