واکنش وزارت خارجه تشکیلات خودگردان به سند نتانیاهو 

وزارت خارجه فلسطینی با صدور بیانیه‌ای، انتشار سند موسوم به چشم‌انداز نتانیاهو در رسانه‌های صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه‌ای آنچه که رسانه‌های صهیونیستی از آن تحت عنوان «چشم‌انداز بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص روز بعد از جنگ غزه» نامگذاری کرده اند، به شدت محکوم کرده و آن را اعتراف رسمی تل‌آویو به اشغالگری مجدد غزه ارزیابی کرد.

این بیانیه تصریح کرد که سند نتانیاهو به معنی اشغال مجدد غزه و مخالفت با تلاش‌های بین‌المللی برای ایجاد دولت فلسطین است.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از دولت آمریکا و کشورهای غربی خواست تا به سرعت تشکیل دولت فلسطین را به رسمیت بشناسند و حمایت خود از عضویت کامل آن در سازمان ملل متحد را انجام دهند. درخواست تشکیلات خودگردان از آمریکا در حالی مطرح شده که واشنگتن چند روز پیش برای سومین بار متوالی قطعنامه پیشنهادی آتش‌بس در غزه را وتو کرد و به شدت به حمایت‌های مالی و تسلیحاتی خود از رژیم صیونیستی در نسل‌کشی در غزه ادامه می دهد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز سندی را منتشر کردند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در خصوص جنگ غزه ارائه داده و دیدگاه‌های وی را در خصوص روز بعد از جنگ در غزه برای بررسی در کابینه آورده است.

دیدگاه نتانیاهو نسبت به پایان جنگ شامل کنترل امنیتی تل آویو بر نوار غزه بدون محدوده زمانی است. وی معتقد است که در صورت پایان جنگ باید نوار غزه به صورت کامل خلع سلاح شود و فقط نیروهای پلیس می‌توانند سلاح در اختیار داشته باشند.

نتانیاهو تاکید دارد که رژیم صهیونیستی بعد از پایان جنگ باید کنترل گذرگاه فیلادلفیا را نیز ضمن همکاری با مصر در اختیار داشته باشد.

رسانه های صهیونیست تاکید کردند که سند نتانیاهو در خصوص پایان جنگ در غزه خواستار انحلال آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی (آنروا) و جایگزین شدن آن با یک آژانس امدادرسانی دیگر است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس