کد خبر 1576651
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
وزیر دفاع فرانسه: ما در جنگ با روسیه نیستیم

وزیر دفاع فرانسه گفت کشورش در حال جنگ با روسیه نیست ولی مسکو «رفتارهای تهاجمی فزاینده‌ای» علیه فرانسه اتخاذ می‌کند.

به گزارش مشرق، در مصاحبه‌ای با روزنامه لوژورنال دو دیمانش، سباستین لوکورنو، وزیر دفاع فرانسه عنوان کرد: ما با روسیه در جنگ نیستیم. کمک به اوکراین برای دفاع از خود، کشوری که مورد حمله قرار گرفته، ما را همدست جنگ نمی‌کند.

به نقل از آناتولی، وی توضیح می‌دهد: «روسیه به ریاست ولادیمیر پوتین رفتارهای تهاجمی فزاینده‌ای علیه ما اتخاذ می‌کند. در سال ۲۰۲۳، ما حدود یک‌صد حادثه تهاجمی را ثبت کرده‌ایم، از ارتباطات تهدیدآمیز ساده تا تلاش‌ها برای کنترل گشت‌های فرانسوی در مناطق هوایی و دریایی بین‌المللی آزاد. چنین سطح تهاجمی قبلاً وجود نداشت.»

سباستین لوکورنو به حملات سایبری «با منشأ روسی» و همچنین تهدیدهای مرتبط با باج‌گیری اشاره کرده و تأیید می‌کند که قیمت بالای سوخت‌ها در فرانسه تا حدی به دلیل کنترل مسکو بر این منابع است.

وزیر دفاع فرانسه ضمن اشاره به اینکه «ضروری بود با شفافیت به تهدید روسیه برخورد کنیم و آن را دست‌کم نگیریم»، عنوان کرد: در جبهه اوکراین، حتی اگر ضد حمله اوکراین انتظارات را برآورده نکرد، این بدان معنا نیست که روس‌ها دوباره دست بالا را به دست آورده‌اند.

لوکورنو با اشاره به توافقنامه امنیتی دوجانبه که جمعه گذشته توسط امانوئل ماکرون و همتای اوکراینی وی ولودیمیر زلنسکی امضا شد، تصریح کرد که این توافقنامه تقویت حمایت نظامی از نظر تسلیحات، نگهداری تجهیزات ارائه شده و آموزش را شامل می‌شود.

او در همین زمینه از توسعه نسل جدیدی از پهپادهای انتحاری، پروژه‌ای در مرحله آزمایش، صحبت کرد. وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد: «اوکراین در هفته‌های آینده جزو اولین ذی‌نفعان این پهپادها خواهد بود.»

وزیر دفاع فرانسه هم‌چنین گفت، فرانسه در نظر دارد تا سال ۲۰۲۴ به ۷۰۰۰ تا ۹۰۰۰ سرباز اوکراینی دیگر آموزش دهد و افزود که این امر ضروری است زیرا ارتش اوکراین متحمل خسارات سنگینی شده است.

فرانسه یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است که بیشترین تعداد سرباز اوکراینی را آموزش می‌دهد. لوکورنو گفت: از ابتدای جنگ تاکنون ۱۰۰۰۰ سرباز آموزش دیده‌ایم و همچنین ۷۰۰۰ تا ۹۰۰۰ نفر دیگر را در سال ۲۰۲۴ به عنوان بخشی از آموزش عمومی و آموزش تخصصی آموزش خواهیم داد.

روز جمعه امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، یک توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله را امضا کردند که تا زمان پیوستن اوکراین به ناتو معتبر خواهد بود. این توافقنامه شامل ارائه ۳ میلیارد یورو (۳.۲ میلیارد دلار) کمک نظامی به اوکراین در سال ۲۰۲۴ است و همچنین به تامین تجهیزات نظامی مدرن به اوکراین سازگار با سلاح‌های ناتو، آموزش سربازان اوکراینی و همچنین تقویت دفاع اوکراین مربوط می‌شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید فروزان CH ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 1
    یکی از دلایل تلفات ارتش اکراین را فهمیدیم ،آموزش توسط فرانسویان ، بدبخت سربازان اوکراینی
  • عمیر IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    1 0
    مرگ بر روسیه
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      0 1
      مرگ بر اوکراینی های مزدور همجنس باز نازی کوکائینی!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس