کد خبر 1576028
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۱

به گزارش مشرق، احمدحسین شریفی، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم مطلبی با عنوان روحانیت، انتخابات و امر قدسی را در کانال خود در ایتا منتشر کرد و نوشت:

برخی از افراد نادان و بی‌خبر از اندیشه‌های ناب اسلامی و شیعی، و در عین حال «پر مدعا» و «پرگو»، را می‌بینیم که می‌گویند: «روحانیت، اعتقادی به رأی مردم و انتخابات ندارد و از سر ناچاری، نقش‌آفرینی مردم را در انتخابات پذیرفته‌اند!» برخی پا را فراتر نهاده و می‌گویند «اساساً اسلام و آموزه‌های اسلامی در امور سیاسی هیچ نقشی برای مردم قائل نیستند!»

به عنوان یک طلبه علوم دینی، واقعاً نمی‌دانم که اینان از چه روحانیتی و از کدام اسلام و آموزه‌های اسلامی سخن می‌گویند! اما این را می‌دانم که اینان هیچ فهمی از اسلام و معارف اهل بیت علیهم السلام ندارند؛ هیچ درک عمیقی از اندیشه‌های سیاسی اسلام هم ندارند. بعضاً حتی توانایی خواندن بی‌غلط ظاهر قرآن را هم ندارند در عین حال، خود را «روشنفکر دینی» می‌نامند و می‌دانند! افزون بر این، هیچ درکی از کنشگری روحانیت هم ندارند! نه تاریخ روحانیت شیعی را می‌دانند و نه حتی وضعیت فعلی آنها را درک می‌کنند! یک درک توهمی و تخیلی از اسلام و روحانیت برای خود ساخته‌اند و بر مدار آن به تحلیل و بررسی می‌پردازند!

بر خیالی صلحشان و جنگشان

وز خیالی فخرشان و ننگشان

دوست دارم بدانم این مدعیان لاف‌زن چه حالی پیدا می‌کنند وقتی رفتار یکی از به اصطلاح سنتی‌ترین مراجع علمی شیعی در دوران معاصر یعنی حضرت‌ آیت‌الله صافی گلپایگانی را به هنگام رأی دادن می‌بینند!

آیت‌الله صافی گلپایگانی در سن ۱۰۳ سالگی نه تنها در انتخابات شرکت می‌کند؛ بلکه با آداب خاصی رأی خود را به صندوق رأی می‌اندازد: با نام خدا و توسل به حضرت ولیعصر و دعا برای اصلاح امور مسلمین. و سپس بر دست خود که رأی را به صندوق انداخته است بوسه می‌زند. یعنی این کار را یک امر مقدس و یک وظیفه شرعی و یک عبادت الهی می‌داند!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • NL ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    8 1
    برو بابا دلت خوشه . بذار یک کم باد بیاد
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      3 2
      باد بیاد که میبرتت
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 4
    منظورت از افراد نادان و بي خبر کیه؟
  • DE ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    6 2
    فیش حقوقی امر قدسی نیست!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس