عکس/ پیامدهای حملات اسرائیل به رفح

الجزیره در یک آماردهی، گزارش داده در پی حملات رژیم صهیونیستی به منازل و مساجد در رفح، ۶۳ نفر از جمله کودکان شهید و ده‌ها نفر دیگر مجروح شده‌اند.

به گزارش مشرق، با کلید خوردن موضوع حمله صهیونیست‌ها به شهر رفح، عملاً توجه رسانه‌های جهانی و سیاستمداران کشورهای مختلف به جنوبی‌ترین قسمت نوار غزه دوخته شده است. همزمان رژیم اشغالگر هم دور بی‌سابقه‌ای از حملات هوایی را به این شهر (رفح) در دستور کار قرار داده است. در همین راستا بامداد دیروز دوشنبه شبکه الجزیره از بمباران بی‌سابقه شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی و شهادت و زخمی‌شدن صدها نفر خبر داد.

به گزارش الجزیره، همزمان با حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از رفح، درگیری‌های شدیدی نیز در نزدیکی بیمارستان کویتی در همین منطقه شکل گرفته بود.

المیادین نیز گزارش داده درگیری شدیدی میان نیروهای مقاومت و نظامیان رژیم صهیونیستی در شمال غرب رفح در جریان بوده است. الجزیره در یک آماردهی، گزارش داده در پی حملات رژیم صهیونیستی به منازل و مساجد در رفح، ۶۳ نفر از جمله کودکان شهید و ده‌ها نفر دیگر مجروح شده‌اند.

رفح به خون نشست +عکس

برخی رسانه‌ها هم با استناد به منابع فلسطینی گزارش داده‌اند، شمار شهدای رفح به بیش از ۱۱۰ نفر رسیده است. این درحالی است که مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین نیز شمار شهدای جنگ غزه را ۲۸ هزار و ۳۴۰ نفر اعلام کرده است.

جنبش حماس هم دیروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، دولت امریکا و جو بایدن، شخصاً با دولت اشغالگر مسئول کامل کشتار در رفح هستند. حماس در ادامه بیانیه‌ خود اظهار کرد، حمله بامداد دوشنبه ارتش اشغالگر به رفح ادامه نسل‌کشی‌ای است که علیه ملت ما به راه انداخته‌اند.

در مقابل این جنایات، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است، بامداد دوشنبه به اهدافی در منطقه «الشابوره» در جنوب غزه حمله کرده و این حملات پایان یافته است. رسانه‌های فلسطینی خبر داده‌اند رژیم صهیونیستی ۵۰ حمله هوایی را به رفح انجام داده است.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند، رژیم صهیونیستی به شماری از منازل مسکونی در اردوگاه‌های یبنا و الشابوره و همچنین ۲ مسجد در این مناطق حمله کرده است.

البته ارتش اشغالگر این را هم مدعی شده که در عملیات مشترک با شین‌بث و یگان ویژه ضدتروریسم دو اسیر صهیونیست را از ساختمانی در رفح آزاد کرده است. هویت این دو اسیر آزاد شده «فرناندو سایمون مارمن، ۶۰ ساله» و «لوئیس هار، ۷۰ ساله» اعلام شده که به گفته ارتش رژیم صهیونیستی، آنها در جریان عملیات طوفان الاقصی اسیر شده و به نوار غزه انتقال یافته بودند.

یک سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به خبرنگاران گفت، عملیات آزادسازی حدود ساعت یک بامداد دوشنبه به وقت محلی انجام شد و نیروهای اسرائیلی پس از ورود پنهانی به ساختمان محل نگهداری این دو گروگان، در آپارتمان را منفجر کردند. بنابر این گزارش، این دو اسیر صهیونیست با هلیکوپتر به بیمارستانی در تل‌آویو منتقل شدند و در وضعیت پزشکی خوبی قرار دارند.

چرا بی‌بی اصرار دارد به رفح حمله کند؟

در بحبوحه تحولات ناشی از حملات بی‌سابقه به رفح، سؤال کلیدی‌تر آنجاست که چرا نتانیاهو اصرار به حمله به جنوبی‌ترین شهر نوار غزه با اشراف به تمام تبعات آن دارد؟ در همین باره، منابع مطلع مصری در سخنانی فاش کردند، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از تهدیدها به حمله زمینی در «رفح» به عنوان اهرم فشار در مذاکرات استفاده می‌کند تا مقاومت را وادار به چشم‌پوشی از شروطش کند.

منابع مطلع مصری در این باره گفتند: به‌رغم تهدیدهای رژیم اشغالگر به عملیات در رفح اما صحبت‌ها درباره مذاکرات تبادل اسرا همچنان مورد توجه میانجیگران و طرف‌های درگیر و بویژه اسرائیل قرار دارد.

رفح به خون نشست +عکس

طبق گفته این منابع، برنامه برگزاری نشستی طی روز سه‌شنبه در قاهره با حضور رؤسای دستگاه‌های اطلاعاتی امریکا و رژیم صهیونیستی و همچنین بازگشت هیأت حماس به مصر طی روزهای آتی، بیانگر آن است که رژیم صهیونیستی از تهدید حمله به رفح به عنوان اهرم فشار علیه طرف‌های مختلف و بویژه گروه‌های مقاومت فلسطین پیش از آغاز گفت‌وگوها استفاده می‌کند.

در همین راستا، روزنامه وال استریت ژورنال یکشنبه گزارش داد، مسئولان مصری به حماس هشدار داده‌اند، اگر تا دو هفته دیگر به توافقی جدید با اسرائیل برای آزادی اسیران اسرائیلی نرسد، ارتش اسرائیل عملیات زمینی در رفح را آغاز خواهد کرد.

با وجود این یکی از رهبران جنبش حماس در گفت‌وگو با روزنامه «العربی الجدید» اخبار منتشر شده مبنی بر فشار مصر بر گروه‌های مقاومت برای چشم‌پوشی از شروط خود را تکذیب کرد.

پیشتر هم رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز مدعی شده بود، مصر مخالفتی با عملیات نظامی در شهر رفح ندارد.

به‌رغم نکته یاد شده نیز، این مقام حماس که حاضر به افشای نامش نشد در این باره گفت، جو حاکم بر گفت‌وگوها با مقامات مصری بسیار مثبت بود و قاهره موضع حماس را درک می‌کند.

در بعد دیگر محمد المصری معاون سابق رئیس دستگاه اطلاعات فلسطین، هدف نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از یورش به شهر رفح را دسترسی به محور فیلادلفیا و جدا کردن آن از سایر بخش‌های نوار غزه و نیز تحت فشار گذاشتن حماس در مذاکرات جاری در مصر دانست. المصری در مصاحبه‌ای تلفنی با شبکه «etc» اظهار کرد که بمباران شهر رفح از ابتدای جنگ علیه غزه متوقف نشده و از سه روز قبل عملیات‌های میدانی در این شهر آغاز شده‌اند. معاون سابق رئیس دستگاه اطلاعات فلسطین این را هم گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هیچ هدف نظامی را با یورش به غزه محقق نکرد و هیچ هدفی را با یورش به رفح محقق نخواهد کرد.

اما از منظر سوم هم می‌توان به چرایی اصرار صهیونیست‌ها برای حمله به رفح نگریست که ارتباطی به فشار بر حماس برای کنار گذاشتن پیش‌شرط‌هایش و پذیرش شروط صهیونیست‌ها ندارد. چرا که هدف اصلی ناظر به پروژه کوچ اجباری ساکنان غزه به صحرای سیناست.

در همین باره دیروز دوشنبه وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه بویژه در شهر رفح نشان‌دهنده تمایل جدی اسرائیل برای هدف قرار دادن غیرنظامیان با هدف وادار کردن ساکنان رفح به مهاجرت تحت بمباران است. این کشتارها و تعداد زیاد شهدا و قربانیان غیرنظامی دلیل دیگری بر صحت هشدارها و نگرانی‌های بین‌المللی درباره نتایج فاجعه‌بار گسترش جنگ غزه و انتقال آن به شهر رفح است. این مسأله همچنین نشان‌دهنده ذهنیت انتقام‌جویانه مقامات اسرائیلی است.»

موافقت کنست با توقف فعالیت آنروادر قدس اشغالی

سخنگوی آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل هم در گفت‌وگو با شبکه العربی تأکید کرد که کمیته‌ای در کنست رژیم صهیونیستی با طرح توقف فعالیت این آژانس در قدس اشغالی موافقت کرده است.

وی گفت: ۲۰۰ هزار آواره فلسطینی در قدس که از خدمات آژانس آنروا بهره‌مند هستند، از تعطیلی آن متضرر خواهند شد. سخنگوی آنروا تأکید کرد: ما به هر طریقی در تلاش خواهیم بود تا با کمک دیگر کشورها خلأ ایجاد شده در نتیجه توقف فعالیت آنروا را جبران کنیم.

وی ضمن اشاره به ادامه تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای توقف فعالیت آنروا، ابراز امیدواری کرد برخی کشورهایی که اخیراً در تصمیمی عجولانه حمایت مالی از این نهاد را متوقف کردند، در تصمیم خود بازنگری کنند.

وی اظهار داشت، رژیم صهیونیستی نمی‌تواند ۱.۴ میلیون آواره فلسطینی را که در رفح هیچ سرپناهی ندارند به جایی دیگر منتقل کند.

دیدار سیدحسن نصرالله و زیاد نخاله درباره غزه و کرانه باختری

سیدحسن نصرالله دوشنبه با دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین درباره رویدادهای غزه و کرانه باختری دیدار کرد.

براساس بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی حزب‌الله لبنان، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین درباره تحولات جبهه‌های پشتیبانی و یاری که به محور مقاومت ارائه می‌شود، رایزنی کردند.

در این دیدار آخرین تحولات غزه و کرانه باختری به لحاظ میدانی، مردمی و سیاسی بررسی شد. احتمالات کنونی و تحولات قابل انتظار چه در سطح میدانی یا تماس‌های سیاسی از دیگر محورهای این دیدار بود.

طبق بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی حزب‌الله لبنان، این ۲ رهبر مقاومت بر لزوم حفظ ثبات و ادامه با قدرت تلاش‌ها برای تحقق پیروزی وعده داده شده، تأکید کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 83
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • US ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    17 10
    در سایه بی غیرتی جهان مثلا عربی!! اسرائیل به نوبت به حساب اعراب خواهد رسید
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      13 6
      یعنی یک جوانمرد نیست که با یک تیر مغز نتانیاهو را متلاشی کند ؟؟
    • حامد پلاس IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      3 0
      اونا ادعای محورمقاومت بودن رو ندارن
    • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      0 0
      عمری مرگ بر اسرائیل گفتیم الان که موقع عمله شدیم تماشاچی
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      0 0
      لقمه حرامها در نظرات ایران و سنوار را مسول دانستند !!!!!!!!!!!!!!!! یادتان باشد اسراییل حرامی قبل از تولد سنوار و انقلاب ایران بیرون زد یادتان باشد همه دنیا در شورای امنیت رای به توقف جنگ داد حتی انگلیس خبیث ممتنع داد اما امریکا وتو کرد و الان چهار ماهه دارند میکشند
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    0 0
    اگه کاری نکنید نوبت به شما میرسه محمود عباس فتح قطر و ... فک میکردن هدف فقط حماس هست کاری نکردن الان به رفح که دست فتح بود حمله شد
  • حامد IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    21 4
    این زن و بچه ها چه گناهی کرده آند که باید تاوان پس دهند
    • قریشی IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      13 15
      یک جمله مغرضانه و دو پهلو ... تاوان پس دادن یعنی کسی اشتباهی کرده و باید تاوان پس بدهد در حالیکه در سرزمین فلسطین هر مبارز فلسطینی فقط از حق و خاک و ناموس و سرزمین از دست رفته و مسجد الاقصی دفاع می کند . حملات حماس هم اشتباه و خطا نبوده بلکه حق مسلم خودشان در دفاع بوده و درمقابل اشغالگری
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      0 3
      اینو باید از خدا پرسید
    • US ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      14 18
      از السنوار ملعون بپرس
    • اندکی تامل. IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      10 1
      اسرار ازل را نه تو دانی ونه من......... .
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      0 0
      این زن و بچه ها مظلوم و تحت بزرگترین ظلم ها هستند. این ها تاوان نیست بهای بدست آوردن بدیهی ترین و ابتدایی ترین حقوق انسانی است.
    • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      7 6
      از نتانیاهوی ملعون نباید پرسید نه ؟
    • محسن ح ز پسر سفیر IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      0 6
      یحیی سنوار خارِ چشم یهودیان ملعون است... شعار یمنی ها اصل و اساس لشکریان آخرالزمان حضرت منتظر مهدی صاحب الزمان است که با ابلیس که یهودیان بی مکان را رهبری میکند جنگ آخرالزمانی درخواهد گرفت و ناگفته پیداست که حق بر باطل پیروز خواهد شد شعار یمنی ها اینه؛ الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، لعنت بر یهود، پیروزی از آنِ اسلام الله اکبر، الموت لامریکا، الموت لاسرائیل، اللعن علی الیهود، النصر للاسلام. بهتره یهودیهای دهن گشاد صهیونیست فارسی زبون اگه زبون درازشون توی دهان گشادشون جا نمیشه یه جایی بگذارن و زبون نریزن که بیشتر از این رسوا نشن، ملعون اول و اخر یهود است و بس نه دشمن یهود که یحیی سنوار کل هیمنه اسرائیل و امریکا رو یک تنه از بالا تا پایین طهارت گرفت زنده باد اسلام و تعجیل در ظهور منجی بشریت صلوات
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      0 0
      عزیزی که فرمودن باید از خدا پرسید؛ خدا جای حق نشسته، بدبخت اسرائیلی ها که به خاطر زندگی ابدی آخرت رو به دو روز دنیا فروختن.
    • کاظم IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      1 0
      قریشی دلاوری مثل تو جایش اینجا نیست بد برو غزه
  • محمد IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    10 5
    یعنی در جهان هیچ کشوری نمی تواند جلوی این رژیم حیوان صفت را بگیر و از هستی ساقط کنه خاک بر سر حکام و ملت عرب
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      0 0
      چرا کشور خودمونو نمیگی
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    10 4
    خدایا با این دردها چ کنیم یاصاحب الزمان
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      9 4
      فقط مبارزه و جهاد و نابود کردن باطل.دستمون چلاق نیس که؟
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    2 6
    آقای نخاله یه کاری بکن
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    14 10
    ایران بخواب فلسطین بیدار است و آخرین رمق هایش را میکشد
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      10 11
      تو همون نبودی که عربده می زدی نه غزه نه لبنان ،لطفا خفه شو .
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      0 0
      داره پرونده فلسطین و راهپیمایی روز قدس به لطف بی خیالی ایران بسته میشه
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      1 9
      خودت خفه شو .من از طرفداران فلسطین و لبنانم .از سر دلسوزی میگم
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      0 0
      خب حالا شما که فرمایش میکنی هم غزه هم لبنان چیکار کردی
    • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      7 36
      هم غزه هم لبنان هم ایران جانم فدای هر سه
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    3 8
    آل سعود و آل مکتوم و آل خلیفه در روز قیامت چه جوابی برای پیامبر اکرم محمد مصطفی ص دارند وقتی از آنها سوال خواهد کرد در مقابل کشتار امتم بدست یهودیان صهیونیست چه کردید؟
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      0 0
      فکر الان رو بکن که ما خودمون در مقابل این کشتار ساکت نشستیم و باید اون دنیا جواب بدیم.غصه خودت رو بخور
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      10 2
      همون جوابی که ما میدیم
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      3 3
      ما هم جوابی نداریم
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      3 6
      و البته ما هم در قبال این کشتار و ظلم مورد سوال قرار خواهیم گرفت. منتظر اذن جهادم.
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      5 1
      اونها حداقل فلسطینی ها تشویق به حمله نکردند و بعد فقط شعار بدن
  • بی نام IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    3 1
    آمریکا دیگر جایی برای مردم فلسطین باقی نگذاشته است که آنجا پناه ببرند.
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      1 4
      آمریکا و انگلیس واد جنگ شدن ولی ایران در آرامش کامله
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    0 0
    ایران فکر و ذکرش انتخابات مجلسه و درگیر اونه .بالاتر بالاتر.در حالیکه از فلسطین چیزی نموند.شرمنده مردم فلسطین هستیم
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    0 0
    ایران ماکت ها رو شبیه سازی میکنن و میزنن در حالیکه صهیونیست ها واقعی میزنن و دارن پرونده فلسطین رو با حمله به رفح میبندن .ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    0 0
    اقلا اجازه بدین داوطلبان خودشونو به غزه برسونن .دلشو اینجا داره از کشتار مردم غزه کباب میشه
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    0 0
    اگه الان با اسرائیل نجنگیم مدتها بعد باید در مرزهایمان با اونها بجنگیم.مدافعین حرم داشتیم ولی مدافعین غزه نداریم .این عجیب نیس؟
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    8 5
    خدایا به آبروی ابا عبدا... الحسین ( ع ) در این روز تولد آن امام همام حالا دیگه مهدی فاطمه را برسان
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      2 2
      ما هم باید یه تکونی به خودمون بدیم که ندادیم
    • اكبر GB ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      0 0
      شماها مغز چى خوردين
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    17 8
    این آتیش رو ایران به پا کرد
    • جیم IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      4 13
      تو دیگه چه حرام لقمه ای هستی حتی اروپا با همه خباثتش از اسراییل انتقاد می‌کند تو اندازه اونا هم نیستی .
    • US ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      2 2
      بدزاده بودن شاخ و دم نداره که هستی، پلشت
    • US ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      2 2
      بد بودن شاخ و دم نداره که هستی، پلشت
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      4 4
      آتیش رو ایران به پا نکرد بلکه مردم غزه از اسارت و زندانی روباز خسته شده بودن.ولی ما باید کمک کنیم تا به نتیجه برسه و گرنه کلا قتل عام خواهند شد
    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      4 1
      انتقاد اروپا از اسرائیل صوری و الکیه .در باطن موافق قتل عام هستن.برای ساکت کردن ملت خودشون این حرفارو میزنن
    • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      0 0
      من تصور میکنم فرق اساسی بین ایران و جمهوری اسلامی وجود داره
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      0 0
      بعضی ها عادت کردن هر شری رو در دنیا به جمهوری اسلامی ربط بدن. آقا جون، دست بردارید از همین تهمت و بی انصافی، جای ظالم و مظلوم رو عوض نکنید. نمی دونم چرا حاضر نمیشید بگید که همه این بدبختی ها به خاطر اسرائیله!
  • امیرخان IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    12 5
    پس ایران و حزب الله کجاهستند
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      4 3
      ایران مشغول انتخاباتشه .سرش شلوغه.وقت نداره
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    3 1
    مقاومت کنید
    • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      1 2
      پدرشون در اومد از مقاومت کردن.هل من ناصر ینصرنی؟
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      1 3
      شهادت ۱۵۰۰۰ کودک کافی نیس که غیرت مارو فعال کنه؟
    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      1 1
      نفست از جای گرم بلند میشه
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    10 2
    به جای زدن ماکت با موشک برین به فاز واقعی جنگ.از شهادت نترسین.شهادن هنر مردان راه خداست
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    1 1
    مردم غزه در گرسنگی شدید هستن تو رو خدا کمکشون کنید .اون دنیا باید پاسخگو باشیم
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    4 0
    اقلا بذارین نیروهای داوطلب برن به جنگ غزه
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    2 1
    جانان من برخیز و بشنو این بانگ چاووش ........مقصد دیار قدس همپای جلودار
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    3 0
    خدا لعنت کند انکس یا کسانیکه این اتش را بر پا کردند
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    2 0
    طبق دستور قرآن در مقابل کفر و ظلم باید ایستاد و صبر پیشه کرد تا پیروز شد.اگر جنگ نباشد که شهادت معنا ندارد .ائمه ما هم تا وقتی ظلم بود مبارزه کردند
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    1 1
    افول انسانیت در تصاویر بیداد می کند
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    2 0
    از ثبت نام کنندگان اعزام به قزه چه خبر هنوز ثبت نام هست
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      0 0
      تو آلبانی با شما دیکته کار نمی کنن غزه نه قزه بعد جغرافی هم کار نمی کنن اونجا سال هاست که محاصره است
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    1 2
    خدایا دلمان از این همه جنایت اسرائیل خون شده . دلمان از برخی از حکام عرب خون شده.اسرائیل جنایتکار حمام خون به پا کرده.ای کاش راهی بود ما می توانستیم رو در رو با این جنایتکاران می جنگیدم .خدایا مهدی فاطمه برسان
    • araz IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      1 0
      یعنی ما خودمان نمی توانیم?
  • حمید IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    18 1
    به ما چه. ما به اندازه کافی درد داریم. اجنبی پرستی. سنگ عرب به سینه زدن کافی است
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    3 1
    لعنت بر آمریکا و آمریکا پرست. لعنت بر صهیون، لعنت بر مردنماهای بی غیرت حکام بی شرف عربی.درود بر خمینی با شکن و سید علی شجاع که هیچوقت مقابل این غرب نجس کوتاه نیامدند
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    1 3
    چقدر خوشحال کنندست
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    3 3
    اگر به تاریخ برگردیم و ریشه یابی کنیم میبینیم که همیشه پای انگلیس در میان بوده
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      0 0
      دقیقاً در زمان روحانی هم سفیر انگلیس مکرر با روحانی ملاقات مخفی داشته بعدش هم کرونا آمد و واکسن آزمایشی که اروز همه مریض شده ایم
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      0 0
      دقیقاً در زمان روحانی هم سفیر انگلیس مکرر با روحانی ملاقات مخفی داشته بعدش هم کرونا آمد و واکسن آزمایشی که این روزا همه مریض شده ایم
  • فرزاد IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    3 0
    خداوند هم به اونا رحم کنه هم به ماها
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    1 0
    مردم غزه داشتن زندگی میکردند
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    1 0
    کار روسهای ملعون هست
  • محمد IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    0 0
    این قتل عامها بارضایت کامل اعراب منطقه انجام میگیردوهدف اسرائیل وآمریکا از بین بردن کامل عربهای فلسطین هست که آخرین قسمت سناریو آن توسط مصر انجام خواهد شد.
  • هیچ پیچ IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    0 0
    لعنت خدا بر آنهایی که دنبال فرقه گرایی و گستاخی هستن
  • حسن IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    0 0
    چرا کسی کاری نمی کنه مردم چه گناهی دارن پس خدا کجاست مگه اینها بنده حدا نیستن
  • IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    0 0
    جلوی چشم ما مسلمین به دست کفار نجس صهیونیست در حال نابودی و قتلعام هستند و ما اینجا ساکت نشستیم الله اکبر از اینهمه بیغیرتی و ننگ ..
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    0 0
    فلسطین آزمون بزرگ حقوق بشر و مدعیان دمکراسی است.
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    0 0
    دنیای هرکی به خود
  • ابوالفضل IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 0
    ایران موشکهای باقدرت تخریب نقطه زن نشان می دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس