محمود عباس با امیر قطر دیدار کرد

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (دوشنبه) در دوحه پایتخت قطر با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر این کشور دیدار کرد.

به گزارش مشرق، دو طرف در این دیدار آخرین تحولات و اوضاع در سرزمین های فلسطین و تلاش های صورت گرفته برای توقف حملات مستمر رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان به ویژه در نوار غزه که در معرض جنایت نسل کشی رژیم اسرائیل قرار گرفته اند را بررسی کردند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این دیدار نسبت به خطرات ناشی از حمله ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل به شهر رفح در جنوب نوار غزه که بیش از یک میلیون و ۵۰۰ شهروند فلسطینی آوره شده از شمال و مرکز غزه را در خود جای داده است، هشدار داد.

وی دخالت جامعه جهانی به ویژه دولت آمریکا برای ملزم کردم رژیم اسرائیل به توقف حملات وحشیانه خود علیه مردم فلسطین و توقف حمله به شهر رفح که در صورت انجام به یک فاجعه انسانی و قتل عام اسفناک با هدف آواره کردن مردم فلسطین از سرزمینشان خواهد شد را ضروری دانست.

محمود عباس تاکید کرد که مردم فلسطین در کرانه باختری از جمله قدس شرقی مورد جنایات قتل، پاکسازی قومی و تبعیض نژادی توسط ارتش رژیم اشغالگر و شهرک نشینان تروریست صهیونیست قرار دارند و اقدامات تروریستی آنها باید به سرعت متوقف شود.

وی افزود: آزادسازی پول های بلوکه شده توسط مقام های رژیم اشغالگر اسرائیل که با هدف جلوگیری از انجام وظایف تشکیلات خودگردان فلسطین در قبال فلسطینیان به ویژه در نوار غزه انجام می شود، ضروری است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با قدردانی از تلاش های قطر در تلاش برای توقف حملات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم فلسطین از طریق ارائه کمک های بشردوستانه، بر هماهنگی مشترک به منظور دستیابی به آتش بس فوری و حمایت از مواضع رسمی فلسطین که بر اساس قطعنامه های بین المللی و حقوق بین الملل به اشغالگری رژیم اسرائیل پایان می دهد، تاکید کرد.

امیر قطر نیز به تلاش های کشورهای عربی برای توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه و پایان دادن به اشغالگری این رژیم با هموار کردن راه حل سیاسی بر اساس قطعنامه های بین المللی و ابتکار صلح عربی، پایان دادن به اشغالگری اسرائیل و تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی اشاره کرد.

«تمیم بن حمد آل ثانی» همچنین به تلاش های انجام شده جهت گسترش حمایت های بین المللی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین و عضویت کامل آن در سازمان ملل با مصوبه شورای امنیت سازمان ملل و برگزاری کنفرانس بین المللی صلح با تضمین های بین المللی و جدول زمانی مشخص اشاره کرد.

پیشتر منابع خبری یکشنبه شب از ورود «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به دوحه به منظور رایزنی با مقام های قطری درباره اوضاع نوار غزه خبر داده بودند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را در این سفر حسین الشیخ دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، سرلشکر ماجد فرج رئیس سازمان اطلاعات تشکیلات خودگردان، مجدی الخالدی مشاور عباس در امور دیپلماتیک و منیر غنام سفیر فلسطین در قطر همراهی می‌کنند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس