شرفی: یک مربی از کادرفنی ۱۰ نفره ما جرات نداشت به قلعه‌نویی بگوید از طارمی یا بیرانوند استفاده نکن

مربی پیشین تیم ملی کشورمان به انتقاد از عملکرد دستیاران قلعه‌نویی در جام ملت‌های آسیا پرداخت.

به گزارش مشرق، اصغر شرفی در مورد ناکامی تیم ملی فوتبال ایران در صعود به فینال جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا، اظهار داشت: می‌خواهم ابتدا درمورد دوران حضور خودم و حشمت مهاجرانی در تیم ملی صحبت کنم. شاید افکار من قدیمی باشد و به درد امروز نخورد. در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین فقط من و او در کادرفنی بودیم. مرحوم محمود یاوری را نیز با خودمان به آن مسابقات بردیم. او فقط قرار بود همراه ما باشد و بنا نبود در کار کادر فنی دخالت کند.

وی افزود: یک روز یاوری وسط تمرین، داخل زمین آمد که مهاجرانی به من گفت به او بگویم برود و روی سکوها بنشیند. با ۲ نفر تیم را در جام جهانی گرداندیم و عملکرد بدی هم نداشتیم زیرا در اولین دوره حضورمان بین ۱۶ تیم، چهاردهم شدیم. قبل از هر بازی من و مهاجرانی با هم جلسه می‌گذاشتیم و یک نفر به نام ابوالفضل جلالی که حد خودش را می‌دانست، این نکات را یادداشت می‌کرد. قبل از اعزام به جام جهانی ۲ ماه به انگلیس رفتم زیرا تمام بازیکنان اسکاتلند که همگروه ما بود، در باشگاه‌های این کشور بازی می‌کردند.

مربی پیشین تیم ملی اضافه کرد: آن سفر هم برای من یک کلاس خوب بود و هم شناخت خوبی از بازیکنان اسکاتلند به دست آوردم. خدا ایرج دانایی‌فرد را بیامرزد که برخلاف جثه‌اش، قلب خیلی بزرگی داشت. قد آرچی گمیل، کاپیتان حریف فقط مقداری از دانایی‌فرد بلندتر اما سرشانه‌هایش ۲ برابر بازیکن ما بود. در تیم باشگاهی‌اش کل تیم را می‌گرداند. پس از شناخت از این بازیکن و سایر نفرات اسکاتلند، به مهاجرانی گفتم حریف این تیم نمی‌شویم اما اگر بخواهیم آبرومند بازی کنیم، باید گمیل را از کار اندازیم و ۱۰ به ۱۰ شویم. از مهاجرانی خواستم بازیکنی را در زمین بگذارد که حتی اگر گمیل از زمین بیرون رفت، با او بیرون برود. پیشنهاد دادم ایرج دانایی‌فرد که کمتر شانس بازی به دست می‌آورد، در ترکیب قرار بدهیم تا مامور مهار آرچی شود. برخی جملات در ذهن آدم حک می‌شود. سرمربی ما هم زرنگ بود و شاخکش تیز شد. هیچ وقت هم با حرف من مخالفت نمی‌کرد. در ابتدا گفت اصغر خودت را مسخره کردی اما جواب دادم نظر من این است و باید به عنوان سرمربی تصمیم بگیرد.

شرفی تصریح کرد: وقتی تیمی وارد چنین تورنمنت‌های بزرگی مثل جام جهانی و جام ملت‌ها شده است، تیمش را شناخته و شاید فقط در یک تا ۲ پست مشکل داشته باشد که سرمربی و کادرش نیاز می‌بینند در آن پست‌ها تغییراتی ایجاد کنند. نه اینکه در هر بازی چندین تغییر داشته باشیم. برخی از این آقایان مفسر یا تحلیلگر می‌گویند در هر بازی باید متناسب با شرایط حریف، نفراتی را تغییر بدهیم اما وقتی کسی بازیکن تیم ملی می‌شود، باید آمادگی بازی با هر تاکتیکی را داشته باشد. نباید بازیکنی ببریم که فقط توانایی اجرای یک تاکتیک را دارد بلکه باید تمام عیار باشد تا کادرفنی در هر بازی چندین نفر را عوض نکند.

وی ادامه داد: در بین مفسران من فقط صحبت‌های ساکت الهامی را قبول دارم که گفت در بین اعضای کادرفنی، کدام عضو می‌توانست یا جرات داشت از امیر قلعه‌نویی توضیح بخواهد یا بتواند به او دیکته کند که فلان بازیکن باید بازی کند؟ هیچکس جرات نمی‌کرد نظری که حس می‌کرد به تیم کمک می‌کند، به سرمربی تحمیل کند. نقش یک کمک مربی خیلی مهم است. نباید فقط روی نیمکت بنشیند و هرچیزی سرمربی گفت قبول کند.

مربی اسبق تیم ملی عنوان کرد: کدام یک از این ۱۰_۱۲ نفر به قلعه‌نویی کمک کرد و به او گفت تعویض مهدی طارمی گناه بزرگی نیست؟ تمام بازیکنان دنیا این خاصیت را دارند که شاید یک بازی روزشان نباشد یا دروازه‌بانی که در ۶ بازی ۷ گل می‌خورد اما از خودش متشکر است و می‌گوید این بهترین نسل تاریخ است، باید جایی بیرون بنشیند. یک نفر نبود به قلعه‌نویی بگوید نترس. نیازمند یا حسینی هم می‌توانند درون دروازه بایستند. بین این ۲ دروازه‌بان با بیرانوند که شرایط خوبی در کل جام نداشت، تفاوت زیادی وجود ندارد. از شانس بد امیر بود که طارمی و بیرانوند روز خوبی نداشتند اما هیچ کدام از نفراتی که به عنوان کمک مربی کنارش بودند، به او نگفتند از قائدی، ترابی و قلی‌زاده استفاده کند یا محمد محبی را پس از آن بازی درخشان مقابل ژاپن بیرون نگذارد.

بیشتر بخوانید:

کاپیتان قطر: برکناری کی‌روش بهترین تصمیم بود!

شرفی خاطرنشان کرد: در همه پست‌ها نفرات آماده‌ای داشتیم اما نباید در رو به رو شدن با تیمی که تاکتیکش از حریف قبلی متفاوت است، ترکیب خود را تغییر بدهد بلکه باید بازیکنی که داخل زمین است، آمادگی بازی با هر نوع تاکتیکی را داشته باشد. بازیکنان باید کار تیمی را بلد بوده و همه نوع تاکتیکی را پیاده کنند. البته استثنایی هم مثل همان ماجرای دانایی‌فرد و گمیل وجود دارد اما ما فقط یک تغییر دادیم و توانستیم از تیم قدرتمند اسکاتلند، پس از شکست مقابل هلند مساوی بگیریم نه اینکه ترکیب تیم برنده مقابل ژاپن را تا این حد تغییر بدهیم. زندگی دانایی‌فرد با درخشش در همان بازی، متحول شد و به آمریکا رفت.

وی افزود: فوتبال از انگلیس آمده است. آنها اعتقاد دارند اگر توپ در زمین باشد، همه بازیکنان هم‌قد هستند. به همین دلیل ما برخلاف بازی با ژاپن که نسبت به حریف قدبلندتر بودیم باید مقابل قطر که در دفاع نفرات بلندتری از ما داشت، توپ را روی زمین آورده و از نفراتی که در این زمینه تخصص دارند، بهره می‌بردیم. اگر نمی‌خواستیم چنین کاری انجام بدهیم هم جای اینکه دست به تغییرات زیاد بزنیم، باید بازیکنی را به کار می‌گرفتیم که روی زمین و هوا متبحر باشد. نمی‌خواهم تمام مسئولیت را گردن قلعه‌نویی بیاندازم اما می‌گویم ۱۰ عضو دیگر کادرفنی چه کاره بودند؟

مربی پیشین تیم ملی گفت: در شرایطی به جام جهانی رسیدیم که از کل آسیا و اقیانوسیه فقط یک تیم در جام جهانی ۱۶ تیمی شرکت می‌کرد. با ۲ عضو کادرفنی به شکلی بازی کردیم که دیدار پایانی مقابل کویت تفریحی بود. تیم اول را استراحت دادیم تا بازیکنانش برای خرید کردن به شهر بروند. قبل از بازی ماریو زاگالو بزرگ معترض شده بود که حشمت مهاجرانی به کویت احترام نگذاشته اما پس از اینکه با تیم دوم خود حریف را بردیم، تشکر کرد و تبریک گفت که تیم دوم ما هم بهترین کیفیت را دارد. الان به دلیل خوب کار نکردن، نمی‌توانیم ۲ تیم خوب داشته باشیم.

شرفی افزود: اکنون هم که تیم حذف شده این آقایان نباید با حضور در برنامه‌های تلویزیونی توجیه کنند بلکه بگویند اشتباه کردیم و در حد کمک مربی تیم ملی نبودیم! نتوانستیم به سرمربی کمک کنیم. آقایان از خودتان دفاع بد نکنید زیرا این کار بدتر از حرف نزدن است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 94
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    58 2
    طارمی خراب کرد بازی رو
    • ایرانی IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      12 11
      چه بهتر که این گری گوریها جرات اظهارنظر نداشتند.
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      20 1
      مربی ایران این قدر عقل نداشت که حتی از روی عملکرد مربی قطر تقلید کند وقتی که تیم 2-2 است و بازی گره خورد بفهم که باید ارنج تیم را عوض کنی حیف از یک جو عقل وفهم و درک و درایت 🙄🙄🤔🤔🤷‍♂️🤷‍♂️🙊🙊🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️
    • ایرانی عصبانی AU ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      2 1
      خیلیها بازی را از درون خراب کردند و کسی هنوز حرفی در اینباره نمیزند. عفیف و کشورش ایران را زیر جادوی خلع غیرت خود بردنند. فدراسیون بیکفایت ایران و مربی تاکتیکی بزن زیر توپش انقدر از خود پرشده بودند که وقتی کشور متقلب قطر بر طبق موازنی که غیر قابل قبول و عملا تبعیض ورزشی/نژادی و غیر قابل باور است از 40000 بلیط تنها 1000 تا را به ایرانیان و انهم در سکوهای مختلف اختصاص داد از سر مربی تا مقامات فدراسیون خاموش مانده و حقارت را برای ملت خود به ارمغان اوردند. شاید فدراسیون دروغ میگوید و بلیطها بطور قانونی تقسیم شد و قطریها متقلب نیستند. اما بنظر نمیرسد هیچکسی در این مملکت بخیالش باشد و اگر حرکت طارمی در جهت سینه سپر کردن به توهینات بازیکن انکشور به ملت ایران نبود این سر سپردهای فدراسیون و سر مربی بدست بوسی اربابان رفته و از انها در جلوی خبرنگاران هم تشکر میکردند. البته هیچ دلیلی وجود ندارد که انها اینکار را نکرده اند. همانگونه که ما هیچ وقت نفهمیدیم این غلامان حقارت طلب کشور عرب دوست قطر !!!!! چگونه جواب خبرنگاران بیشرم انکشورها را در مورد صحبت و اشاره عزت‌اللهای به خلیج فارس را جواب دادند.
    • ایرانی عصبانی AU ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      0 3
      تا یادم نرفته جناب منظورتان از ارنج چیست؟ ایا منظورتان ارنج ازمون بود که در وی ا ار افساید گرفته شد؟ایا منظورتان اینست که مربی باید از بازیکنانی با ارنج کوچک برای در رفتن از افساید استفاده کند؟. و ایا منظورتان ترکیب تیم است که ما انرا برای این لغت انگلیس در زبان فارسی داریم.😀😀😀😁😁😁😂😂😂😍😍😍
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    63 2
    بیرانوند خیلی ضعیف بود و همچنین طارمی عملکرد خوبی نداشتند. مربی باید شجاع باشد
    • DE ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      5 1
      متأسفانه کادر فنی با وجود ۱۰ نفر کارآری در خور تیم ملی نداشت ، حتی به ترکیب ثابت هم نرسیدند. نبود مربیان با تجربه و حرفه ایی کنار تیم ملی ضعف بزرگی بود. آقایان رحمان رضایی و الهویی در حد تیم بزرگی مثل ایران نیستند. بیشتر بازیکنان در اروپا هستند و با مربیان حرفه ایی و کاربلد آموزش داده میشوند ولی درایران افرادی بدون تجربه و ناشناخته میشوند مربی تیم ملی اونم پر مدعا... با پارتی بازی و رفاقت نمیتوان تکنیک و دانش و علم نوین را نادیده و جایگزین کرد. اما در حرف و بهانه در رده اول جهانی هستند. انتقادی هم اگر بشود میگویند چشم ندارن ما را ببینند و یا ربط میدهند به سیاست و آسمان و ریسمان بهم میبافند.
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    49 4
    اگه این دوتا کلا ازتیم ملی حذف شوند بمراتب بهتراست.
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    48 4
    این دوتا عامل 99درصد شکست تیم ما بودن!
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    40 5
    دوتا مفتخور
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    25 5
    ایمد ابراهیم بد تر از همه بود . طارمی جون دویدن نداره جون تو اروپا فقط می استه و منتظره توپ بهش برسه گل بزنه که تو ایران از این توپها بهش نمیرسید و همه مسن های تیم باید کنار گذاشته می شدند که نشدندو قایدی ترابی یوسفی بهترین گزینه بودند که به جای قدوس طارمی و امید ابراهیمی باید بازی می کردند . همچنیم نیازمند بهتر از بیرنوانده چون بیرانوند دیگه خیلی اعتماد به سقف پیدا کرده که موجب ضعفش شده است. کاش سر لک به جای قد.س مریفت تیم ملی . حاج صفی چی بلده به جای میلاد محمدی میره تو بازی. سردار ازمون که که فقط باید ضربه سر بزنه اونم که کسی سانتر بلد نبود . رامین رضاییان فک کرد لیک ایرانه که با سانترهای الکی گل می زنن .
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      0 0
      امید ابراهیمی علی بود .تو بازی با ژاپن اصلا اجازه نداد توپ بیاد رو دروازه چون میدونست هر توپی بیاد رو دروازه کنعانی و بیرانوند گل میخورن.همون برد تاریخی جلوی ژاپن رو هم مدیون امید ابراهیمی بودیم
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      0 0
      امید ابراهیمی علی بود .تو بازی با ژاپن اصلا اجازه نداد توپ بیاد رو دروازه چون میدونست هر توپی بیاد رو دروازه کنعانی و بیرانوند گل میخورن.همون برد تاریخی جلوی ژاپن رو هم مدیون امید ابراهیمی بودیم
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    36 1
    بیرانوند پر از اشتباه بود. هر توپ جدی سمت دروازه ما گل می شد
  • سید IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    24 4
    تحلیلهدرسنی کرده غله نوی اشتباه زیاد است بازی کنان خوب داشتیم که روی نیمکت بودن می‌توانستم سرنوشت بازیراعوزکنند
    • انا IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      8 2
      بازیکنان درسته قلعه نوعی درسته عوض درسته بابا یکم توی نوشتاریت کار کن
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      7 3
      خاک بر سرت با این املات و خاک بر سر هرکس که تو فضای مجازی زبان مادری و ملی ایرانیان را به تاراج می دهد! خوب بی سوادها مگه الان گوشی هاتون همگی تصحیح گر خودکار نوشتاری نداره؟ هرجا سواد نداشته ات قلعه نویی یا عوض یا درست یا بازیکنان و... را غلط املا کرد نرم افزار مبوطه برات تصحیح میکنه و دیگه اونجا دستت نمیشکنه تصحیح کنی این زبان مایه هویت و قوام ملی ما رایگان به دست نیامده
    • لنگی سوز IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      3 2
      آخه مشکل اینه که بیچاره سواد استفاده از گوشی رو هم نداره خخخخ
    • سید IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      0 0
      دوست دارم اینجوری تایپ کنم شماها بسوزید
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    3 3
    من دوست دارم شرایطی رو هم تفسیر کنیم که این دو تا نبودن. چون شدیم ملت اگرها پس به زبون خودتون می گم. اگر طارمی و بیرانوند رو می داشتند بیرون از اول و تیم می باخت چی می گفتین؟! آقایان چرا فرافکنی می کنین؟ یه بازیکن قطر یه تنه کل تیم ایرانو بهم می ریزه حتی تو دقایق پایانی این چه تفسیری داره؟ آخه دفاع ایران نابود بود! واقعیت چیز دیگه آیه اینکه هنوز عده ای استقلال پرسپولیس سپاهان فکر می کنم زجرآوره تیم ملی جای این تفکرات نیست مربی باید به تیم چیزی اضافه کنه باید به سبک جدید بازی کرد نه قرون وسطایی
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    11 7
    تیم ملی بهترین بازیکنان حال حاضر ایران را داشت فقط یک مربی متخصص وبادانش نداشت وقلعه تصورمیکردی با سیستم علی اصغری میتواند جام قهرمانی آسیا راکسب نماید که قطریها شناختند وشکست دادند مشکل ومعضل بزرگ تیم ملی قلعه نویی است باوجود وب حتی ازجام جهانی رفتن هم محروم خواهیم شد
  • عباس IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    15 9
    تو بازی باقطر تنها طارمی و بیرانوند بد نبودن متاسفانه کل بازیکنان تیم خیلی بدبازی کردن
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      9 1
      کارشناسی : بیرانوند- امید ابراهیمی- طارمی - رامین رضاییان -شجاع -قدوس واقعا بد بودن محبی جهان بخش و سردار خوب بودن بقیه هم ای
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      3 1
      بازی به قطرو به بیرانوند و کنعانی و طارمی باختیم.بیرانوند 3تا گل مفت خورد و یه تنه تیمو حذف کرد هر دروازبان دیگه ای تو دروازه بود بازیو 2هیچ برده بودیم
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    15 1
    قلعه نوعی درپاسخ به خبرنگار برآشفته میشود و تهدید میکند چه رسد به اینکه راهنمایی کنند اگر او اندکی انتقاد پذیر بود با سیستم علی اصغری و زبرتوپ زدن تیم مای بابازیکنان درخشان از گرفتن قهرمانی آسیا بازنمیماندند قلعه نوعی فقط دنبال تعریف کردن از خودش است اگر تیم ببازد میگوید شانس میاوردیم و داوری به نفع تیم حریف بود هزاران بهانه مشمیز کننده دیگر می آورد ولی به مجرد پیروزی شروع میکند ازخودش تعریف کردن و اینکه تاریخ را دوباره بنوسید و تیم تاریخی بازی کرد و هزاران تعریف وتمجید دیگر
  • حسین محمدی US ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    11 3
    وقتی هافبکها و دفاع مدام اشتباه میکنند اگه بهترین دروازه بان هم باشی نمیتونی تمرکز لازم را داشته باشی، نبود احمد نوراللهی باعث شد تا خط دفاع و هافبک آشفته باشه و حتی هافبک دفاعی ها هم موقعی که بیرانوند میخواست بازیسازی کنه به جای اینکه به طرف هجده قدم بیان فرار میکردند داخل زمین حریف، طارمی هم باید تا پایان بازی باشه ولی بازیکنی که باید پشت سرش و کنارش حرکت کنه تا فضا سازی کنه برای اونا وجود نداشت، در فاز حمله جهانبخش و قدوس بسیار بد بودند، هافبکهای دفاعی هم گند زدند، حاج صفی هم که نیمه اول چندتا پاس اشتباه داد به قطریها که شانس با ایران یار بود، اگه جهانبخش توپ آخر را پاس رو به جلو میداد یا دفاع میزد تو گل قطر یا مهاجمان. در ضمن حضور بسیاری از این بازیکنان سفارشی شده بودند. اگه قلعه نوعی ۱۰ ماه تیم را گرفت سرمربی قطر دو ماه هم تیم قطر را تحویل نگرفته بود. تاج چند بار باید گند بزنی به این فوتبال، جمع کنید و کار را بدید به دست صاحبان اصلی آن
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    12 1
    اصغر آقا هنوز هم دود از کنده در می آید تحلیل بسیار درست و نظرات سنجیده
  • حقیقت گو IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    2 14
    جالبه واقعاً اگه طارمی در بازی با قطر غائب بود می خواستید تقصیر شکست حتمی تیم ایران را گردن کی بیاندازید ؟!!! واقعاً آیا نمی دونید که اگه طارمی نبود اصلأ تیم ایران تا این مرحله پیش نمی آمد و در بازیهای قبلی بطور حتم حذف می شد؟!!! انگار فراموش کرده اید که در بازی مقابل امارات با دو گل طارمی ایران برنده بازی شد اگر بازی با قطر را حتی با گلزنی طارمی می بردید، باد به غبغب می انداختین و می گفتین کار تیمی و تدبیر مربی و کادر فنی باعث برد تیم شده اما حالا که تیم با همه نقایص و تقصیرات همه عوامل دخیل باخته، مظلوم تر و دیواری کوتاهتر از طارمی پیدا نکرده اید! نمیگید در پست اشتباه بهش بازی داده اید؛ کاری به آزمون که در نوک حمله بود و نیز کاری به دیوار فروریخته دفاع تیم ایران هم ندارید! انتظار داشتید طارمی یک تنه جور تمام تیم را بکشد و با وجود همه نقایص تیم، ایران را برنده کند البته تقصیر هم ندارید چون تا الان زیاد اینجور بوده که طارمی اینچنین فداکاری شگفت انگیزی براتون انجام داده پس بدجوری به تلاش و نبوغ طارمی عادت کرده اید که پرتوقع شده اید. ولی برای شما که قدرنشناس و بی انصاف هستین همان بهتر که طارمی گل نزد تا بار دیگه ازش استفاده ببرید ولی بی رحمانه له اش کنید
  • عقل کل IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    2 14
    اگر وارد گود شدی وخوب تصمیم گرفتی مهمه وگرنه بیرون گود همه قهرمان وهمه عقل کل هستند .منصف باشید.
    • حمیدرضا IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      3 2
      *** 11/39 محترم ..... مشرق نیوز با کسی مصاحبه انجام داده که. نفر دوم تیم ملی 1978 در جام جهانی بوده و سوابق ملی و باشگاهی بسیاری داره... ایشون کنار گودی نیست . تمام بزرگان امروز شاگرد و عضو تیم بودند .... ایران به نتیجه قهرمانی 2023 نیاز داشت و بحث سر استفاده بهتر از بازیکنان بود . *** خدا سایه پیش کسوت و بزرگ رشته های ورزشی را بر سر ورزش بیشتر کنه ان شالله .... از همین الان باید تیم و تیم ملی ها رو و فدراسیون ها رو و ورزش را با برنامه ریزی تقویت کرد .
    • Mmm IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      2 1
      فعلا که طارمی تو لیگ خودشونم بازیکن 90دقیقه ای نیست و تعویض میشه و همه دیدند از 6 قدم چطور گل خالی رو گل نکرد .اینقدر این بازیکن و بزرگ نکنین الکی .
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    12 7
    مربی باید صاحب سبک باشد....تو این سالها مربی فقط کی روش
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    2 4
    خود شما هم اگر اینها نبودند و تیم میباخت اولین نفر میومدی میگفتی چرا بهترین گلزن ما رو بازی نداد، یا اگر بیرانوند بود ۳ تا نمیخوردیم، مسأله چو حل گشت آسان شود، جرات داشتید قبل از بازی بگید این دوتا رو بازی نده؟!
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    4 5
    اگر طارمی و بیرانوند نیمکت نشین شده بودند و تیم شکست خورده بود همینها چه میگفتند. ضمن اینکه بازیکن بزرگ یا باید از اول خط بخوره یا اگر نیمکت نشین شد تیم از هم میپاشه
  • ناشناس IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    15 0
    صحبتهای دستیار سرمربی در برنامه جام23 ماست مالی کردن حقیقت و دفاع از سرشکستگی بود که آقایان با نبود کره وعربستان استرالیا نتونستن یه لقمه کوجک رو هضم کنن.با گفتن حرف دهن پرکن من با دیتا وداده صحبت میکنم همه مشکلات ونقایص ابتدایی تیم رو شست وپهن کرد وخیال کرد مردم هم بهش هورا کشیدن.مردم حسابی خجالت بکش که آبروی 90 میلیون رو به باد دادی،حرف مفت واضافی نباید میزدی آقای به اصطلاح دستیار کاربلد خود راضی کن
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      4 2
      حالا صحبتهاش یک طرف وبلند کردن صداش رو استاد خیابانی یک طرف جالبه میگفت برا من برد مهم نیست پس رفتی قطر گل بچینی
  • علی IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    17 2
    خدایی طارمی نظم تیمی را به هم میزند و میخواد اینطوری جلوه بده که مثلاً ازهمه سرتره واینکارش کلآ شیرازه تیم از هم می‌پاشد
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    13 65
    سالهای 1968 و 1972 و 1976 پشت سر هم قهرمان آسیا شدیم 1979 انقلاب شد و.... عوضش امنیت داریم
  • علی IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    7 8
    کاش اسکووچیچ تا الان بود
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      0 4
      اسکوچیچ بود از گروهمونم تو اسیا بالا نمیومدیم
  • ایرانی با غیرت IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    2 7
    مسئله این نیست که هیچ یک از اعضای کادر فنی جرات نداشت به قلعه نویی درباره تعویض بیرانوند یا طارمی تذکر بدهد! بخش قابل توجهی از تیم ملی ایران تشکیل شده است از بازیکنان پرسپولیسی و انهائی که قبلا پرسپولیسی بودند. کنار گذاشتن احمد نورالهی پرسپولیسی از تیم ملی باعث شد که سرمربی تیم برای اینکه مابقی پرسپولیسی ها علیه او اقدام نکنند و بلای جام جهانی در مقابل انگلیس را به سرش نیاورند راه مدارا با این دست از بازیکنان را در پیش گرفت و فکر کرد از این طریق میتواند به سلامت به فینال برسد ولی او سخت در اشتباه بود کارت های زرد و قرمزی که بیرانوند و طارمی و کنعانی و شجاع گرفتند و تیم ملی را تا لبه پرتگاه سقوط بردند به امیر قلعه نویی فهماند که سخت در اشتباه بوده و او زمانی فهمید که دیگرکار از کار گذشته بود. امیرخان قلعه نویی حتی جوانانی را که با خود به تیم ملی برده بود را هم فدای این بازیکنان به اخر خط رسیده پرسپولیس کرد و حالا باید تاوانش را پس بدهد. امیر قلعه نویی عملا 8 بازیکن را کنار گذاشته بود ( دو دروازه بان, 4 بازیکن جوان و2 مصدوم) وعملا با 17 بازیکن تیم را میچرخاند همین از علت های باخت و عملکرد سینوسی تیم اوست.
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      5 2
      احسنت. در یکی دو بازی که قائدی بود به قائدی پاس نمی‌دادند. به نظر میرسه برخی ها در تیم ملی رنگی فکر می‌کردند و نمی‌خواستند قائدی گل بزند.
  • روشن IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    2 1
    سلام کلا نفرات انتخاب شده بد بودن از حاج صفی -عزت الهی -انصاری فر- ابراهیمی و.....وقتی سر مربی داخل کنفرانس خبری از دروازه بان خوب صحبت می کنه معلومه دروازه بان خودشو داخل آسمان می بینه اصلا دیگه رو زمین نیست
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    2 2
    طرف درتمام عمرش به عنوان وردست مربی دیگری رفته از بین 16تیم مقام 14ام آورده و با کمال پرویی هم میگه "البته مقام بدی نبود" و اونوقت میاد میگه تیم کنونی چرا کسی جرات حرف زدن با مربی را نداشته؟ باوجدان تو خودت با همین یک مسابقه که کمک مربی بودی و چهاردهم از بین 16تیم شدی ابروی یک کمک مربی دیگر که تازه فوت هم کرده را بردی و راست یا دروغ میگی با خودمان بردیم اش اما گفتیم حق هیچ اظهرنظری نداره ووقتی یکبار تو تمرین وسط زمین اومد فرستادیم برو رو سکوها بشینه!! بعد با این گنده گویی مستبدانه شاکی شدی که چرا کسی به قلعه نویی نگفته بهترین بازیکن مهاجم تیم ملی را کنار بذاره؟! از کجا میدونی نگفتن؟ شما دونفر و نصفی بودین الان که تعداد مربی ها و کادرفنی بیشتر تعداد بازیکن هاست! من نه فوتبالی ام نه علاقه ای دارم اما لافزنی و دورویی و استبداد ایرانیان بیرون گود را همواره پیگیری میکنم و این آقا شاهکار همشون
  • غدیر IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    0 3
    الان همه کارشناس شدن و به بیرانوند گیر دادن انگار هفت متر دروازه را باید خودش پوشش میداد. اگه دروازه بان دیگه بود و سه تا میخورد همینها به قلعه میتاختن چون دروازه بان را عوض کردی سه تا خوردیم. بعد یسری میگن دروازه بانی که تو شش بازی هفت تا بخوره ضعیفه در صورتیکه اولا سه تاش پنالتی بوده و اینکه بر چه متر و معیاری که کارشناسی باشه کسیکه تو شش بازی هفت که نه ده تا هم بخوره ضعیفه و اگه دو تا بخوره قویه
    • ایرانی با غیرت IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      5 2
      لطفا تعصب را کنار بگذار و برو گل دوم اکرم عفیف را با دقت نگاه کن و ببین که ایا این گلی که علی بیرو خورد مفت بود یا نه ؟
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      0 0
      گل ژاپن چی
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    5 0
    طارمی وقتی وسط اردو بر میگردد وقرار داد تبلیغاتی می بندد معلومه سر مربی عرضه ندارد تیم جمع کنه همیشه گفتیم اقای قلعه نوعی مربی خوبی هست اما برا سوم جهارم شدن چرا که در مواقع حساس هنگ میکنه وکارایی لازم را ندارد باید سرمربی و بازیکنان بالای 30سال همه بروند کنار چرا که اگر نشود خیانت به آینده وجوانها و فوتبال هست
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    2 0
    وقتی بازیکن کوتاه میکنه مربی عوض میکند حال و وضع فوتبال معلومه آقای طارمی باعث شکست تیم ملی شد اصلا این بازیکن در حد لیک درجه 3 هم نبود چطور در پرتو بازی میکنه هر چند اونجا هم فهمیدن ودارن میفروشنش
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    2 2
    بیرانوند طارمی فقط برا تیم ملی وباشگاهها حاشیه درست کنند بازی در حد صفر آقا از جون ملت چی می خواهید شب بازی با قطر بعداز شکست دست وپاهام میلرزید بلند شدم قرص خوردم اخه این چه وضعشه بازیکن بالای 30سال وبی تعصب نمی خواهیم
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    7 0
    ما سوریه رو تو پنالتی میبریم ببین کجای کاریم همشون بفرستین بیرون گندر زد ن به فوتبال
  • م ی IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    1 1
    این تحلیلهای بعد از باخت فایده ای ندارد. اگر میبردیم همه ی تصمیم های کادر فنی را توجیه میکردند... مثل بازی با ژاپن! که از بازی دادن به امید ابراهیمی چه تحلیل هایی که نمیکردند. واقعیت این است که فوتبال ما همین است... از لحاظ روحی روانی همین هستیم. بین ۴ تا تیم اول آسیا هستیم و با ساختار فعلی بازیها بدون مشکل خاصی به جام جهانی میرویم. نه این نسل بلکه داستان نسلهای قبلی هم همین بوده... ما از لحاظ روحی و روانی در تورنمنتها مخصوصا مراحل حذفی مشکل داریم و در واقع در اکثر اوقات در بزنگاهها وا میدهیم. غیر از این استثا است. اینکه الان امثال گل محمدی، عزیزی، باقری و دایی انتقاد میکنند و کارشناسی بی رحمانه ای ممکن است انجام دهند، باید در نظر بگیرند که همه ی این بزرگواران اشک ملت را در بزنگاهها در آوردند و مانند همین نسل فوتبالی عمل کردند... اگر هم پیروزی داشتند یا مقابل تیمهای ضعیفتر بوده، آنجا هم که تیم های بزرگ را بردند و مردم را شاد کردند... ۲-۳ روز هم دوام نداشته و با باخت در بازی بعد و حذف همه را ناراحت کردند. فوتبال ما همینه... پس یا باید تغییرات اساسی و رادیکالی داشت، یا اصلا به ورزشهای دیگر بپردازیم.
  • هوشنگ IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    2 7
    از ژنرال راضی هستم قائدی بازی نکرد وگرنه شکست قطر حتمی بود آفرین به ژنرال
  • هوشنگ IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    2 4
    اخراج قائدی از تیم حکومتی واجب است همون کسی که هر لحظه ممکنه با گل زدن به حریف کام ما رو تلخ کنه
    • شهروند IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      1 0
      بعد... این قائدی تا حالا اینهمه از حکومت پول گرفته ، حکومتی نیست ؟! خودت رو زدی به خنگی یا واقعا خنگی ؟؟ شما همون گل به خودی نزنید ، گل زدن به حریف پیشکش !!!
  • زنده باد ایران عزیز IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    2 1
    امید ابراهیمی تو بازی با قطر 22 نفرو دریبل زد زد تو گل قطر!! چرا فقط گیر دادید به این 2نفر(بیرانوندو طارمی)؟؟!
  • هوشنگ IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    3 3
    اینجانب رضایت قلبی خود را از آقای بیرانوند و بقیه کودکان تیم حکومتی اعلام می کنم
  • م IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    4 2
    آرنج اشتباه بود کاری به طارمی و بیرانوند نداشت
  • سعید IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    5 1
    بیراموند دیگه دروازه بان در حد تیم ملی نیس دورانش تموم شده باید بفکر گزینه های بعدی بود.طارمی هم بیشتر بفکر عدم مصدومیت و عقد قرار دادهای نون و آبداره شه تعصب و‌عرق ملی نداره الکی داره اشک تمساح میریزه
  • علی IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    1 3
    مثلا سید حسین حسینی که ۶ تا از انگلیس خورد باید میومد جای بیرانوند؟
  • محمد IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    2 1
    من‌زیاداهل‌فوتبال‌نیستم.ولی‌باوجودی‌ک‌استقلالی‌هستم‌قلعه‌نویی‌راخوب‌میشناسم‌اگرتیم‌ایران‌قهرمان‌میشداین‌ادم‌تا‌قیامت‌‌جوگیرمیشد‌واین‌قهرمانی‌میکرد‌سپروگرز‌باگرز‌دیگران‌میزد‌وب‌موقع‌پشت‌سپرش‌قایم‌میشد.خداوند‌میداند‌ک‌چ‌چیزی‌ب‌صلاح‌هست.
  • مجید IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    4 1
    مربی چرا در خط حمله تعویض نکرد.
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    3 3
    حسینی مقابل ولز گل نخورد حسینی بعتر ازبیرانود هست
  • مهرداد IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    1 0
    لطفا درب فوتبال ایران را تخته کنید چون نتیجه آن فقط اتلاف پول بیت المال و افسردگی هست و کارمندان فدراسیون فوتبال از مدیر فدراسیون تا آخرین نفر را بفرستید منزل
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    4 0
    بازیکنان خائنی که زیر اب اسکوچیچ زدند باید پاسخگو باشند
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      0 0
      خود همین آقای طارمی کودتاه گر رئیسشان بود شده بزرگ تیم
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    5 0
    حیف از این همه پول که به این بازیکن‌های مفت خور می‌دهید و متاسفانه به جز چند نفرشون اکثرشون مزدوری غرب را نیز می‌کنند. بعد از باخت در جام جهانی باید همه این مفت خورها را مجازات می‌کردند
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    3 2
    طارمی وقتی تو بازی است تیم دچار تنش میشود نوک یا باید این باشد یا سردار که سردار بهتر است رسانه ها مقصر هستند ستاره ستاره میکنند اگه زمانیکه اسکوچیچ بخاطر بعضی کاراش کنارش گذاشت اینقدر دنبال وساطتت نبودین این نمیشد
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    1 1
    مشخصه که پیام نیازمند چیزی کم ندارد حتی الان آماده تر است جام جهانی ام با خروج دیر و تردید در خروج با آمریکا گل بدی خورد اینجام بجز یه پنالتی در بازی سوریه کار خاصی نکرد
  • محمود IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    0 3
    آقای قلعه نوعی بهتراز کی روش پرتقالی نتیجه گرفت گرچه بعضی از بازیکنان در بازی کم لطفی کردند وآقای تاج باید اینو در نظرداشته باشد که به داشته های خود بیشتر توجه کنیم
  • علیرضا IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    6 0
    طارمی اول اسکوچیچ بدبخت را بیرون کرد بعد در جام ملتها افتضاح کرد
    • محمد علی IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      1 0
      صد در صد موافقم . کاش طارمی مثل بازی با ژاپن محروم بود . کاش از تیم ملی بره کنار ولی متأسفانه تو تیم ملی همه کاره هست طارمی
  • محمدی IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    2 2
    آقای شرفی یکی از بهترین تحلیل ها را کردند، ما می توانستیم پیروز شویم اگر یک بازیکن توانا را مامور مهار اکرم عفیف موتور محرکه قطر کرده و بازیکنانی که روز خوب فوتبال شان نبود تعویض می کردیم.
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    0 0
    این تیتراژ چیه که میزنید چراتحمل شکست برای ما اینقدرمشکله وبعدازاون دایما خودتخریبی میکنیم بیرانوند وطارمی حالا ایندفعه باید سیبل بشن ازادما به آندازه هم تمجید بشه هم انتقاد اما خراب کردن آدما راه اصلاح اشتباهات نیست اونهادرخیلی ازمواقع باعث خوشحالی مردم شدن این عین حماقته
  • محمد IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    1 1
    دوستان جام ملت ها با تمام خاطره های تلخ و شیرین تموم شد ولی ببینید قطر توی دو سال گذشته چکار کرده ما چکار کردیم توی این دپ سال قطر پایتخت قوتبال جهان بوده تمام ستاره های جهان توی قطر بودن هر چند من مغتقدم گل سوم قطر افساید و اتاق وار لحظه ی ارسال توپ رو نشون نداد ولی به هر حال قطر میلیارد ها دلار خرج کزده ما چی؟ هیچی باید قبول کنیم قطر گوی سبقت رو از اسیا ربوده ما فقط و فقط نیروی انسانی داریم و دیگر هیچ
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    1 1
    فقط جان مادرتون این بیراوند رو از پرسپولیسو تیم ملی بندازید بیرون. کاش مملکت یه کم قانون داشت افرادی مثل این آقای بیرانوند که قبل از فوتبال حتی پول تو جیبی هم نداشتند الان میان هم اظعار نظر می کنن در مورد همه چیز هم ۸۰ میلیون آدم را تو بازگترین ترنومنت مسخره خودش می گیرن بعد هم میرن کیش لری میرقصن.
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    1 1
    چندین بار از تاکتیک نادرست در بازی مهم ضربه خوردیم یکیش انگلیس بود که برا اولین بار بدون تمرین ۳ دفاعه بازی کردیم یکیشم این بازی که حتی اینقدر تشخیص نداشتند بکش زیرش با قطر جواب نمیدهد و بازی زمین موثر است گل هم که یکیش اوت بود یکیش پنالتی
  • زند IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    1 1
    بسم الله الرحمن الرحیم کی‌روش تیم مقاوم می‌ساخت ولی ایده‌آل گرا نبود اگر مربی قطر باقی میماند قطر چهارم میشد.
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    1 1
    قلعه نویی اگر انتقاد پذیر و اهل مشورت و مطالعه بود بعد از گذشت چندین سال از دوره مربیگری همچنان با سیستم علی اصغری و زیر توپ زدن تیم ملی را بابهترین بازیکنان فعلی اینگونه باشکست مواجه نمیکرد قلوب میلیونها ایرانی را نمی‌شکست ویک انسان ازناراحتی سکته و فوت نمیکرد
    • قادر IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      1 1
      میشه یه نفر لطف کنه بگه سیستم و سبک قلعه نوعی چیه؟ کی‌روش سبک دفاعی داشت و خیلی هم عالی این کار را می کرد. هرچند در جام دوم از انگلیس شکست سنگینی خورد که البته دلایل خودش را دارد. قلعه نوعی که هی به کی‌روش میتاخت تا سرمربی بشودد و شد، صاحب چه سبکی است. اگر هجومی است پس باید می دانست که تیم هجومی اول باید خوب دفاع کند و نخورد بعد حمله کند. که نتونست. تیم هجومی هم جوان می خواهد نه سالخورده.
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    0 1
    به زعم استقلالی های افراطی علت شکست تیم ملی دعوت نکردن تمامی بازیکنان تیم استقلال به تیم ملی بوده اگرحسینی بود همچون بازی باانگلیس شش گل دریافت میکردیم تا بیشتر تحقیر میشدیم
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    0 0
    شلغمم شده جزو میوه‌ها....
  • عظیم دانش IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    1 1
    به نظرم اگه طارمی نبود تیم ما قهرمان میشد البته اشتباهات قلعه‌نویی در چینش نفرات هم تأثیرگذار بود
  • مجید IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    1 1
    فک کنم با تعویض در خط حمله شرایط طور دیگری رقم می‌خورد،
  • احمد IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    0 2
    باسلام. بیرانوند در دور اول جام ملت های آسیا، بهترین دروازبان تورنمت جام ملت‌های آسیا شد. براساس کدام معیار باید تعویض می شد، جناب پیشکسوت فوتبال؟ به خاطر اظهار نظرش که برخی آزرده خاطر شدند. شاید اظهار نظرش مناسب نبود. اما او دروازبان بی نظیری است.
  • محمدرضا IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    3 0
    قلعه نوعی بایدبرکناربشه خودش که غیرت نداره بکشه کنارتیم ملی هم جای پارتی بازی وتعارف کردن امثال چندتابازیکن که فقط اسم بزرگ کردن ونمیتونن کارروتموم کنن نیست
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    0 15
    به هموطنی که اطهارداشتند بیرانوند پول توجیبی نداشت وحال میلیونر شده وباید ازتیم وذسپولیس و تیم ملی اخراج شود متذکر میشوم عزیزم این دروازه بان شایسته صرفا بخاطر سعی و تلاش واراده خودش به این مرحله نیست مانند برخی با اختلاس و یواستفاده های مالی از بیت المال میلیونر نشده باید این افراد کوشا ومتکی به خود را تشویق نماییم نه سرزنش کاش قطره ای ازدریای تازه میلیادر شده ها مانند بیرانوند قهرمان ملی بودند
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      36 0
      قهرمان ملی؟ خجالت بکش
  • سهراب بوقی IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    2 0
    اخه سعید الهویی کجای تاریخ فوتبال هست کی هست چه رزومه ای داره چندتا کار تحقیقاتی پژوهشی ورزشی داره اخه مردحسابی یه مربی باسوا متخصص کاربلد بسه جبه جنگه توخودتم اضافی بخدا از روزی که فهمیدم الهویی دستیار قلعه نووعی هست میدونستم بجایی نمی رسیم
  • مردم IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    2 0
    مسیله طارمی و بیرانوند یک مسئله ملی هست اینها کم فروشی و خیانت کردند ...کلی پول بیت المال خرج آدمهای بی مصرف شد ه آخرش هم این شد ...ای داد ای بیداد
  • محمد علی IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    2 0
    بنظر من اسکوچیچ خوب کاری کرد طارمی رو از تیم کنار گذاشت فهمید که میخاد بازیکن سالاری راه بندازه و بعدش بنده خدا رو ناجوانمردانه کنار گذاشتن با اون همه نتایج درخشان و کی روش رو جایگزین کردن . اگه طارمی در بازی ژاپن حضور داشت همون مرحله حذف شده بودیم . کاش بازی با قطر هم محروم بود طارمی
  • صادقیان IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    1 0
    ازاین متعجبم که قبل ازبازی هرکسیکه قدری فوتبال بلدبود،میگفت جلوی قطربایدمهدی قاعدی وقلیپوربازی کنند،چطوری بودکه سرمربی و۱۰تامربی که بانبودشون فرقی نداشت این موضوع رادرک نکردند،البته بدی کاراینجاست که هیجکس نمیتواندروی حرف ژنرال حرفی بزند،همشون مترسکندفقط
  • رضازاده IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    0 0
    هیچ وقت نمیشه از یک ترکیب برای همه تیمها استفاده کرد . خب اینجوری باشه تیمهای دیگه روی بازیکنهای حریف انالیز می کنند و راحت شکستشون میدن . جالبه خود قطری ها گفتن که تنها راه شکست ایران بازی سرعتی بوده که خوب از پسش برامدن .تو نیمه اول ایران رو تحت فشار دراوردن . نیمه دوم هم که در یک حرکت زیرکانه گل سوم رو زدن . و ... خلاصه قلعه نوعی باید ترکیب تیم رو عوض میکرد . حتی با رفتن به فینال هم ممکن بود مقابل اردن شکست بخوریم !
  • علی IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    0 0
    لطفا دستیاران قلعه نوعی را مقصر ندانید هربازی تاکتیک متفاوت میخواهد همه بازیهای امیرخان سانت وکله بود که گاها میگیرد گاها نمیگیرد واقعا همه تیم را حمایت کردند اما تیم تیم نبود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس