کد خبر 1574439
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
حسن رشوند

حضور مردم در جشن ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی نتیجه ای را برخلاف تصور و انتظار دشمنان رقم زد و انشاالله در ادامه این حرکت، ملت ایران با شرکت گسترده در انتخابات اسفند ماه ، آنها را کاملا مایوس خواهند کرد. 

به گزارش مشرق، حسن رشوند طی یادداشتی نوشت: دیروز در جشن ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی بار دیگر ملت ایران حماسه دیگری آفرید. حماسه ای که همچون رنگین کمانی از اقوام و ادیان و سلایق مختلف ، قدرت جمهوری اسلامی ایران را به رخ دشمن کشید. مولفه های سخت قدرت اگر چه در تعیین جایگاه و میزان اقتدار هر کشور جایگاه خاص خود را دارند اما این مردم هستند که مولفه کلیدی و پایه ای قدرت را شکل می دهند. هرچند در طول این ۴۵ سال و از روز اول پیروزی انقلاب ، لحظه ای جنگ روانی دشمن از سر این ملت دور نبوده است ولی اوج این اقدامات را در یکی و دو سال اخیر شاهد بوده ایم. امسال در حالی که دشمن به شدت بر اختلاف افکنی و تحریک گسل های مختلف قومی، مذهبی، سیاسی، اجتماعی، نسلی و ... در کشور تمرکز کرده است، رنگین کمان زیبای ۲۲ بهمن نشان داد ملت ایران با وجود تمام تفاوت های ظاهری، تجسم یک ملت واحد و متحد را به نمایش گذاشت. این ویژگی برجسته ملت ایران است که همواره در بزنگاه ها ، یکپارچه و یک صدا وارد میدان می شوند. این اتحاد ، سرمایه ای بی بدیل برای کشوراست که در راهپیمایی ۲۲ بهمن متبلور شد. حرکتی که حاکی از نگاه ژرف و دقیق مردم به مسائل ملی و حساسیت نسبت به این مهم است.

در باره این حضور با بصیرت مردم چند نکته وجود دارد:

۱- اگرچه مردم انقلابی کشورمان به قدرت و اقتدار خود واقفند اما بمباران تبلیغاتی و سیاه نمایی و یاس پراکنی دشمن گاهی چنان شدید و عمیق می شود که برخی دل های استوار را نیز می لرزاند. دیروز ملت ایران با حضور در میعادگاه ۲۲ بهمن موجب اطمینان بخشی دلهای باایمان آنهم در شرایطی که دشمن بیرونی و مخالفین داخلی بر طبل بی تفاوتی مردم به انقلاب ۴۵ ساله خمینی کبیر و سفرکرده می کوبیدند، خط بطلان کشیدند. دیروز روزی بود که از بهم پیوستن قطره های ملت، سیلی خروشان ساخته شد و خس و خاشاک ناشی از تبلیغات و عملیات روانی دشمن را با خود برد تا نشان دهد که باوجود گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب، مردم همچنان درصحنه و پای کار انقلاب و نظام خود هستند. دیدن تصاویر و فیلم های این حضور باشکوه برای هر ایرانی غیوری، افتخار آفرین و اطمینان بخش است و دل های دچار تردید را آرامش و سکینه بخشید.

۲- ملت ایران این را خوب می داند که انقلاب اسلامی محدود به مرزهای جغرافیایی ایران نیست و رایحه آن دل های بسیاری را در چهارگوشه جهان مجذوب خود کرده است. یقینا جریان مقاومت در منطقه و جهان با دیدن این تصاویر ، قوت قلب گرفتند و حتما از این پس، در راه خود مصمم تر و مطمئن تر عمل خواهند کرد. چه بسا دوستداران خارجی انقلاب، بیش از داخلی ها نیازمند این شارژ روحی بودند . چرا که اولاً آنان از مرکز این جوشش دورند و به نوعی در سرزمین خود اقلیت محسوب می شوند و دوم آنکه در معرض بمباران تبلیغاتی بیشتری نیز قرار دارند و دسترسی شان به منابع اصلی و دست اول درباره انقلاب و جمهوری اسلامی کمتر است. پس طبیعی است اگر نگرانی شان بیشتر باشد. میلیونی مردم در خیابان ها، لبخند بر لبان آنان می نشاند و دل های آنان را در این راه استوارتر می سازد.

۳- یکی از نکات مهم و قابل توجه راهپیمایی امسال، تقارن آن با دو انتخاباتی است که در اسفند ماه قرار است برگزار شود و چند ماه است که رسانه های دشمن و طیف افراطی اصلاح طلبان بر طبل تحریم انتخابات می کوبند تا مردم از حضور پای صندوق های رای ناامید شوند. مردم با حضور با شکوه خود در راهپیمانی ۲۲ بهمن امسال همه این جوسازی ها و القائات هدفمند را نقش بر آب کردند. این راهپیمایی می تواند تکلیف افراد ، طیف ها و جریان های تحریم کننده انتخابات را از هم اکنون روشن کند.

۴- راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در حالی با این حجم از مردم برگزار شد که مشکلات معیشتی، اقشار مختلف مردم را تحت فشار قرار داده است و دشمن سال هاست که برنامه ریزی ویژه ای در راه اندازی جنگ اقتصادی علیه ملت ایران کرده و این جنگ اقتصادی با برخی اهمال کاری ها و کم همتی های دولتمردان گذشته در دهه ۹۰ همراه شده و ماحصل آن عدم حل مشکلات اقتصادی مردم بوده است و با وجود تلاش های دولت سیزدهم هنوز مردم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند. دشمن به صراحت و البته با دروغ و فریب، به مردم می گوید مشکلات اقتصادی ناشی از رویکرد انقلابی نظام است و راه آن نیز دست شستن از این راه و سازش با آمریکا و هضم شدن در نظم مد نظر آمریکاست. راهپیمایی پرشکوه ۲۲ بهمن در این زمینه دو پیام کلیدی و بسیار مهم داشت. اول آنکه ملت فریب این ترفند دشمن را نخورده و می داند که راه عبور از مشکلات، سازش و تسلیم نیست که اگر چنین بود نشانه آن باید کمرنگ شدن حضورشان در این روز به یاد ماندنی می شد که نه تنها چنین نشد بلکه این حضور حماسی نشان داد نگاه ملت به مشکلات اقتصادی، درست برخلاف خواست و نظر دشمن است. نکته دوم آنکه مردم با حضور خود نشان دادند ، اگر چه گلایه های جدی در زمینه مسائل معیشتی دارند اما میان عملکرد مسئولان و اصل نظام و انقلاب تفکیک قائل هستند و برخی دلخوری ها و ناکارآمدی ها مردم را به پای انقلاب اسلامی نمی گذارند.

۵- دشمنان جمهوری اسلامی گمان می کنند با افزایش فشارها و تهدیدها، می توانند بر مردم تاثیرگذاشته و آنان را از راه آمده خسته و در نهایت پشیمان سازند. اما راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نشان داد برخلاف تصور دشمن، فشار و تهدید نه تنها خللی در ایمان و عزم ملت ایجاد نکرده ، بلکه خود به عاملی برای افزایش اتحاد و انسجام ملی تبدیل شده است. نمایش تماشایی ملت ایران در ۲۲ بهمن امسال مورد تازه ای به لیست خطاهای محاسباتی غرب افزود. آمریکایی ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی درباره انقلاب و ملت ایران دچار خطای محاسباتی بوده اند و بر همین اساس ، تصمیمات غلط و اشتباهی نیز گرفته اند که منجر به شکست های مفتضحانه ای برای آنها شده است.

۶- دشمن در یک سال اخیر از هیچ هزینه و تلاشی برای ناامید کردن مردم و دور کردن آنان از انقلاب فروگذار نکردند و منتظر بودند نتیجه این همه تلاش و برنامه ریزی خود را در ۲۲ بهمن و به تبع آن در انتخابات ۱۱ اسفند ببیند اما حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز گذشته نتیجه ای را برخلاف تصور و انتظار آنان رقم زد و انشاالله در ادامه این حرکت ، ملت ایران با شرکت گسترده در انتخابات اسفند ماه ، آنها را کاملا مایوس خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • FR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    20 3
    مشرق شما آورده اید : " حسن رشوند طی یادداشتی نوشت" ممکن است به فرمایید این یاداشت را چه گونه منتشر کرده است ؟
    • محمد مهدی اسلامی IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      0 0
      __ بسمه تعالی __ با سلام و احترام بر جنابعالی نا شناس جان عزیز ، خدای تعالی حفظتان کندبخدمت با سعادتتان عرض می کنم : از نحوه یِ نشر آن بپوش چشم __ در مورد آن نگیربخو د خشم __ بنگر که درست و نیک گفته است __ حیف است بدهیم عزیزاز دست __ تقدیر کنیم بجا از ایشان __ آریم بحسابمان ز خویشان __ ان شاءاللّه شاد و سر بلند باشید . با عرض ادب و ارادت ، دوستدار و خدمتگذار کوچکتان ، محمد مهدی اسلامی
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    29 3
    خدا با هیچ کسی عقد اخوت نبسته. اگه به عدالت رفتار کنید موفق میشید و برعکس.
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    43 3
    همیشه زنده است ولی تا کی باید مردم تاوان عملکرد مسعولین رو بدن ؟؟؟
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    0 0
    __ بسمه تعالی __ با سلام و احترام بر همشهری عزیز و خوبم جناب آقای رشوند حفظ الله تعالی با تشکر از ایشان عرض می کنم : آمد خوشم سوزوزدن __ بیشتر از آن اوزوز دن __ بیا تو قار داشم شو __ یولّار دا یولداشم شو__ خدای تعالی بر توفیقاتتان بیفزاید. درود بر قزوینیان ارجمند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس