کد خبر 1574213
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
نتانیاهو

نخست‌وزیر کابینه تل‌آویو بنیامین نتانیاهو امروز یکشنبه ۱۱ فوریه در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی ای‌بی‌سی گفت که عدم ورود به رفح به معنای شکست در جنگ و ابقای حماس در آنجاست.

به گزارش مشرق، «من به نیروهایمان دستور دادم تا قبل از تهاجم زمینی برای تخلیه صدها هزار نفر از ساکنان رفح برنامه‌ریزی کنند»، این بخش دیگری از اظهارات نتانیاهو برای کاهش انتقادات از سیاست‌های او در گسترش جنگ است.

باوجود گذشت ۱۲۸ روز از جنگ علیه غزه و افزایش تلفات ارتش رژیم اسرائیل که موجب عقب‌نشینی گردان‌ها و تیپ‌های نظامی شده، نتانیاهو از چند روز گذشته با رد شروط حماس برای آتش‌بس مدعی شده که حمله زمینی را تا رفح ادامه داده و ظرف ۲ هفته آینده عملیات در این شهر جنوبی غزه را آغاز خواهد کرد.

این تصمیم موجب اعتراضات بسیاری شده و حتی مقامات ارتش اسرائیل را هم به مخالفت واداشته است. رئیس ستاد کل ارتش هرتزی هالوی تاکید کرده که «عملیات در رفح مستلزم فراهم شدن شرایط مساعد از جمله عملیات تخلیه و هماهنگی با مصر است».

رفح واقع در جنوب نوار غزه است و بیش از یک میلیون فلسطینی آواره‌ را در خود جای داده است. منطقه‌ای نزدیک به مرز مصر که هم‌اکنون نیز چندین بار مورد هدف بمباران‌های ارتش اسرائیل قرار گرفته و موجب شهادت ده‌ها آواره فلسطینی شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    3 1
    خاک دو عالم بر سرت. فقط بیشتر آدم میکشی، حلوا که پخش نمیکنن اشغالگر.
  • بی نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    1 1
    و ورودتان شکستی بزرگتر.
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
      1 0
      مثل ورود زمینیشون به غزه؟ا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس