جلسات کابینه جنگ تل‌آویو بر مدار خشم و اعتراض

رسانه‌های صهیونیستی روز جمعه گزارش دادند که جلسه شب گذشته کابینه جنگ تل‌آویو بار دیگر با خشم و عصبانیت مقامات این رژیم پایان یافته و این در حالی است که معترضان خیابان‌های منتهی به مقر وزارت جنگ را بسته بودند.

به گزارش مشرق، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه جنگ، از ارتش و پیش‌روی کُند آن در غزه برای رسیدن به اهدافش انتقاد و اعتراضش را به عقب‌نشینی تعدادی از تیپ‌های نظامی اعلام کرد»، این گزارش روزنامه یدیعوت آحارانوت از حاشیه‌های جلسه کابینه جنگ تل‌آویو است.

رادیو ارتش صهیونیستی هم گزارش داد که پس از خروج وزیر جنگ یوآو گالانت و رئیس ستادکل ارتش رژیم صهیونیستی هرتزی هالوی از این جلسه در دقایق ابتدایی، نشست کابینه شاهد خشم و عصبانیت وزیران حاضر بوده است؛ این رخدادها نشان می‌دهد که کابینه جنگ هفته آینده جلسه دیگری برگزار خواهد کرد، بدون اینکه جزئیاتی درباره این دو نشست اعلام شود.

جلسات کابینه جنگ تل‌آویو بر مدار خشم و اعتراض

اعتراضات در تل‌آویو برای توقف فوری جنگ و بازگشت اسرا

در حالی که هیچ بیانیه رسمی در مورد نتایج جلسه شب گذشته کابینه جنگ رژیم صهیونیستی صادر نشد، اما نتانیاهو در آخرین مواضعش بر ادامه جنگ پافشاری و تهدید کرد که علی‌رغم امتناع آمریکا از تایید تداوم حمله زمینی به غزه، این عملیات را تا شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه و پناهگاه آوارگان فلسطینی گسترش خواهد داد.

حالا ۱۲۶ روز از جنگ و بمباران مداوم نوار غزه توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی می‌گذرد و بیش از ۲۷ هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. تلاش‌های سیاسی و میانجی‌گری‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و توافق آتش‌بس همچنان ادامه دارد؛ در حالی که رسانه‌های عبری نوشتند پس از سفر دیروز وزیر امور خارجه آمریکا به تل‌آویو، به نظر می‌رسد نتانیاهو به دنبال رویارویی با واشنگتن بر سر مسئله فلسطین است.

جلسات کابینه جنگ تل‌آویو بر مدار خشم و اعتراض

تداوم جنایات اسرائیل و نسل‌کشی در غزه

طبق گزارش‌های تکمیلی از جلسه دیشب کابینه جنگ، نتانیاهو علناً امتناع تل‌آویو از تسلیم‌شدن به شروط جنبش حماس را تأیید کرده و در مقابل از عضو این کابینه بنی گانتز، خواسته تا او موضوع اسرای صهیونیست در غزه را پیگیری کند.

بعد از شکست کابینه جنگ در اتخاذ تصمیمات و راهبردهای مناسب برای وضعیت جنگ و برپاشدن مجدد اعتراضات خیابانی در تل‌آویو و مقابل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی برای بازگرداندن اسرا از غزه، رسانه‌های عبری امروز گزارش دادند که قرار است شورای وزیران امور امنیتی و سیاسی تل‌آویو تشکیل جلسه دهد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس