کد خبر 1573579
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹
از شکست رکورد کارلین افسانه‌ای تا رقابت یک ایرانی در وزن المپیکی در کشتی فرنگی اروپا

اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی به رقابت برترین‌های جهان در مسابقات فرنگی قهرمانی اروپا پرداخت.

به گزارش مشرق، مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی اروپا از هفته آینده در بخارست آغاز می‌شود که اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی به حضور ستاره‌های جهان در این رویداد پرداخته است.

در این گزارش یکی از ستاره‌هایی که مورد توجه قرار گرفته رضا کایالپ قهرمان سنگین‌وزن کشتی فرنگی جهان است که توانسته با ۱۲ طلای قهرمانی اروپا به رکورد افسانه‌ای الکساندر کارلین برسد. وی در صورتی که امسال قهرمان شود این رکورد را خواهد شکست.

اتحادیه جهانی همچنین به شکست کایالپ مقابل امین میرزازاده در مسابقات جهانی صربستان پرداخت و نوشت: کایالپ فینال جهانی را واگذار کرد اما امیدوار است در قهرمانی اروپا به این سرنوشت دچار نشود.

از دیگر اوزانی که اتحادیه جهانی به آن پرداخته وزن المپیکی ۷۷ کیلوگرم است جایی که علی ارسلان کشتی‌گیر کشورمان که به تیم ملی صربستان پیوسته در این وزن روی تشک خواهد رفت.

اتحادیه جهانی در این باره نوشت: مالخاس آمویان در وزن ۷۷ کیلوگرم به دنبال دفاع از عنوان خود در مسابقات رنکینگ جهانی زاگرب است اما در این مدعیانی چون سانان سلیمانوف دارنده مدال نقره جهان، ابراهیم غانم قهرمان وزن ۷۲ کیلوگرم جهان، رابرت فریچ از مجارستان، الکساندرین گوتو قهرمان زیر ۲۳ سال جهان، علی ارسلان قهرمان سابق جهان و یونس بسار قهرمان سابق اروپا از ترکیه مانع او برای کسب طلا هستند.

اتحادیه جهانی کشتی همچنین اشاره‌ای هم به رقابت حساس در وزن ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی داشت؛ وزنی که در مسابقات جهانی صربستان ۲ طلا توزیع شد! اتحادیه جهانی در این خصوص نوشت: علی چنگیز کشتی‌گیر ترک و دیوید لوسونچی از مجارستان ممکن است در عنوان قهرمانی وزن ۸۷ کیلوگرم جهان مشترک باشند اما این دو در مسیر دیدار و تسویه حساب در مسابقات قهرمانی اروپا در بخارست خواهند بود. این ۲ تا فینال با هم روبه‌رو نخواهند شد.

چنگیز مدال طلا را در بلگراد به دست آورد اما بعد از اعتراضات مجارستان به داوری و بررسی فیلم، اتحادیه جهانی اعلام کرد که اشتباه داور باعث شد تا لوسونچی قهرمان شود. کشتی‌گیر مجارستانی بعداً مدال طلای جهان را دریافت کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس