هشدار؛حواستان به این ستاره‌های قطر باشد

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا باید به مصاف قطر میزبان برود؛ در آستانه این دیدار حساس، شناخت بیشتر از برخی ستارهای عنابی‌ها کار را برای یوزها راحت‌تر خواهد کرد.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال ایران در مرحله نیمه نهایی هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۸:۳۰ روز چهارشنبه در ورزشگاه الثمامه به مصاف قطر میزبان خواهد رفت.

پیش از شروع جام ملت‌ها در قطر، هدایت تیم ملی فوتبال این کشور برعهده کارلوس کی‌روش، سرمربی سابق تیم ملی ایران بود، اما فدراسیون فوتبال قطر در اقدامی عجیب درحالی که کمتر از ۲ ماه به شروع این مسابقات باقی مانده بود، او را از سمتش برکنار کرد تا مارکز لوپز، سرمربی تیم الوکره هدایت این تیم را برعهده بگیرد.

قطری‌ها با این مربی رقابت‌ها را به خوبی آغاز کردند و با ۳ برد برابر چین، هند و لبنان راهی دور حذفی شدند. در مرحله یک هشتم نهایی موفق شدند با نتیجه ۲ بر یک فلسطین را شکست دهند و در مرحله یک چهارم بعد از تساوی یک بر یک برابر ازبکستان در ضربات پنالتی این تیم را شکست دادند تا حریف ایران در دیدار نیمه نهایی شوند.

نکته جالب این است که قطر تا بدین‌جای جام با هیچ یک از مدعیان اصلی قهرمانی بازی نداشته و بازی با ایران مهم‌ترین محک آنها در جام هجدهم خواهد بود. این تیم بازیکنانی را در ترکیب خود دارد که نقش تعیین کننده‌ای دارند و شاگردان امیر قلعه‌نویی برای طلسم‌شکنی و حضور در فینال این رقابت‌ها باید توجه بیشتری به این بازیکنان داشته باشد.

مشعل برشام، سنگربان ۲۵ سال السد بعد از سال‌ها به سیطره سعد الشعیب در السد و تیم ملی قطر پایان داد و حالا مرد شماره یک تیم ملی کشورش است. او هم‌اکنون بعد از مت رایان با ثبت ۲ کلین‌شیت برترین دروازه‌بان جام تا بدین لحظه بوده است. این دروازه‌بان نقش مهم و پررنگی در صعود قطر به نیمه نهایی داشت. او در بازی با ازبکستان ۳ ضربه پنالتی را مهار کرد تا یک تنه عنابی‌پوشان را به نیمه نهایی برساند.

به طور قطع این دروازه‌بان در بازی با تیم ملی ایران می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد و چناچه بازی به ضربات پنالتی کشیده شود، می‌تواند کار را برای بازیکنان تیم ملی سخت کند.

هشدار؛حواستان به این ستاره‌های قطر باشد

اکرم عفیف بدون شک ستاره اصلی قطری‌ها در این دوره از مسابقات است. عفیف که در سال ۲۰۱۹ عنوان مرد سال آسیا را کسب کرد، سابقه بازی در سویا، ویارئال و اسپورتینگ خیخون را در کارنامه خود دارد. او در کنار ایمن حسین، بازیکن تیم حذف‌شده عراق موثرترین بازیکن جام هجدهم است. او بعد از مهاجم عراقی که ۶ گل به ثمر رساند، با ۴ گل در رده دوم برترین گلزنان جام قرار دارد و با توجه به حذف عراق و ژاپن بخت نخست برای کسب عنوان آقای گلی است.

هشدار؛حواستان به این ستاره‌های قطر باشد

عفیف همچنین بعد از سردار آزمون و علی جاسم با ۲ پاس گل بهترین پاسور این رقابت‌هاست تا با تاثیرگذاری روی ۶ گل موثرترین بازیکن جام باشد. عفیف درحالی روی ۶ گل قطر اثرگذار بوده که این تیم تاکنون ۸ گل در این رقابت‌ها به ثمر رسانده و از این حیث یک رکورد جالب توجه را از خود به ثبت رسانده است.

قلعه‌نویی و شاگردانش برای اینکه بتوانند قطر را در حضور تماشاگران این تیم زمین‌گیر و به فینال جام ملت‌های آسیا صعود کنند، باید برای مهار عفیف برنامه ویژه‌ای داشتند باشند. همچنین معز علی، حسن الهیدوس، پدرو میگل، بوعلام خوخی و لوکاس مندس دیگر مهره‌های کلیدی قطر هستند که می‌توانند در بازی با تیم ملی برای ایران دردسرساز شوند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمودسلمانی IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    0 0
    مشکل تیم ایران تاکتیک و بی نظمی خط دفاعیست چینش و اعطای نقش بازیکنان شدیدا خطا و‌موجب افت شدید کارآمدی این جوانان تواناست افزایش سرعت و قدرت تصمیم یک بایسته برای ایرانیان در هر سطحی چه مهارتی چه‌ مدیریتی است و اگر این تصمیم صحیح باشد هیچ‌ چیز هیچ‌جا جلودار ما نیست .. بیندیشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس