بهروز سلطانی

دروازه‌بان اسبق تیم ملی گفت: گزارشگری که ۱۰ دقیقه مثل یک دروازه‌بان درون دروازه نایستاده نمی‌تواند درباره عملکرد بیرانوند حرف بزند! آقا برو چند بار خودت را روی زمین پرتاب کن بعد حرف بزن.

سرویس ورزش مشرق - بهروز سلطانی دروازه‌بان اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتگو با مشرق، درباره اظهارات روزهای اخیر برخی گزارشگران درباره عملکرد علیرضا بیرانوند، همچنین انتشار برخی آمار درباره نمره پایین این دروازه‌بان در دیدارهای اخیر مقابل سوریه و ژاپن اظهار داشت: ما دو بحث در رابطه با دروازه‌بانی داریم؛ اول باید بگویم گزارشگران فوتبال البته منهای یکی دو نفر که واقعاً از فوتبال سر در می‌آورند نمی‌توانند درباره دروازه‌بانی نظر بدهند.

وی در توضیح این موضوع گفت: در فوتبال شاید بتوان یک فوروارد را به دفاع برد، دفاع را به هافبک برد یا یک هافبک را به خط حمله برد. حتی می‌توانیم مهدی طارمی را در قلب دفاع بگذاریم و دفاع وسط بازی کند اما کار دروازه‌بانی یک کار فوق العاده تخصصی است. ایستادن درون دروازه حساب و کتاب دارد. بلبشو نیست که هر کسی درباره دروازه‌بانی حرف بزند.

آقای گزارشگر! نمره بیرانوند ۲۰ است/ اول دوتا شیرجه بزنید بعد از دروازه‌بانی ایراد بگیرید

دروازه‌بان اسبق تیم ملی ادامه داد: بارها دیدم که درباره سوزوکی دروازه‌بان تیم ملی ژاپن اظهار نظر می‌کنند و گزارشگرها او را ضعیف می‌دانند. در حالی که نقطه ضعف اصلی، دفاع تیم ژاپن بود که ایراد داشت اما گزارشگران برای خودشان درباره سوزوکی اظهار نظر می‌کردند. باعث تاسف است که می‌بینیم برخی گزارشگران مثلاً چون از قیافه فلان دروازه‌بان خوششان نمی‌آید او را ضعیف می‌بینند در حالی که اصلاً نمی‌توانند درباره کار دروازه‌بانی نظر بدهند.

سلطانی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهید درباره دروازه‌بانی اظهار نظر کنید باید یک کارشناس دروازه‌بانی به برنامه‌تان ببرید تا او درباره این کار حرف بزند. آقای گزارشگر! اول برو چند بار شیرجه بزن، صورتت به میله برخورد بکند، آرنجت زیر بدنت بماند، با صورت توی استوک بازیکنان حریف و خودی برو بعد بیا درباره دروازه‌بانی اظهار فضل کن. در حالی که در هر جلسه تمرینی بازیکنان در حال فوتبال بازی کردن و دویدن هستند دروازه‌بان حداقل ۸۰ بار به زمین کوبیده می‌شود. پس کسی نمی‌تواند در این باره نظر بدهد یا به دروازه‌بان نمره الکی بدهد.

آقای گزارشگر! نمره بیرانوند ۲۰ است/ اول دوتا شیرجه بزنید بعد از دروازه‌بانی ایراد بگیرید

دروازه‌بان قدیمی فوتبال کشورمان تاکید کرد: ما در حال حاضر در کشورمان ۵ دروازه‌بان کامل نداریم ولی از بین بیرانوند، حسینی، نیازمند، حمیدی یا اخباری واقعا در حال حاضر بهترین‌ها دروازه بانان در اردوی تیم ملی هستند و من مطمئنم که قلعه نویی بابت این موضوع خیالش راحت است. اگر قرار بر نمره دادن باشد باید به بیرانوند ۲۰ بدهیم. من حتی به حسینی ۱۹ هم نمی‌توانم بدهم باید به او ۱۹.۷۵ بدهم چون فاصله بین او و بیرانوند خیلی کم است. مثلاً به نیازمند عدد ۱۹ می دهم ولی متاسفانه بین نفرات اول و دوم دروازه‌بانی تیم پرسپولیس فاصله زیاد است.

سلطانی در این باره که آیا بیرانوند در دیدار مقابل سوریه نباید پای بازیکن حریف را می‌زد و خطای پنالتی می‌داد گفت: او هیچ اشتباهی مرتکب نشد. مجبور بود به آن شکل برود. نقطه پنالتی «سُکان» دروازه‌بان است. ما در فوتبال به غیر از خطوط ۹گانه بازیکنان، برای دروازه‌بان هم خطوط مختلفی داریم که این‌ها را به دروازه‌بان‌ها یاد نمی‌دهند. در آن لحظه بازیکن سوریه زرنگی کرد و پایش را جایی برد که زیر استوک بیرانوند قرار بگیرد.

وی درباره گلی که ایران در دیدار مقابل ژاپن دریافت کرد نیز بیرانوند را مقصر ندانست و یادآور شد: ایراد اصلی از خط دفاع ما بود که دائماً دچار اشتباه می‌شوند و جاگیری درستی ندارند. اتفاقا بیرانوند تلاشش را هم کرد که توپ را دفع کند ولی نتوانست.

آقای گزارشگر! نمره بیرانوند ۲۰ است/ اول دوتا شیرجه بزنید بعد از دروازه‌بانی ایراد بگیرید

سلطانی با اشاره به بازی تیم ملی مقابل ژاپن گفت: این ژاپن، افتضاح بود! یکی از ضعیف‌ترین ژاپن‌های این سال‌ها را می‌دیدیم که توانستیم به این راحتی ببریم. همه در آسیا همیشه از ما می‌ترسند و ژاپنی‌ها بیشتر از همه از ما ترس دارند. این موضوع یکی از عوامل اصلی برد ما بود.

وی در پایان اضافه کرد: باز هم می‌گویم دور از انصاف و مردانگی است که بیرانوند را به این شکل تحت فشار قرار بدهیم. او نمره‌اش ۲۰ است. هر کسی بگوید نمره او کمتر از ۲۰ است با این دروازه‌بان دشمنی دارد. او هم پنالتی گیر است و هم درون دروازه خیال بچه‌های تیم ملی را راحت می‌کند. مطمئناً او در دیدار با قطر هم می‌تواند نقطه قوت تیم ملی فوتبالمان باشد. امیدوارم در نهایت با تیم ایران به قهرمانی جام ملت‌ها برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    8 1
    راست میگه👏👍
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    7 1
    از بیرانوند ایراد می گیرند چون حسودی شان می شود . بیرانوند در دنیا خیلی بزرگ و محبوب و مشهور شده . تنگ نظرها می خواهند تخریبش کنند
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    10 1
    احسنت. مشکل در ایران همین است، همه در خارج از تخصص خود حرف مفت میزنند.
  • علی US ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    18 5
    این که نشد حرف. همیشه یک سری معیار برای عملکرد هست که طبق اونا بررسی میشه. یعنی ما اگر خودمون حتما اقتصاد دان نباشیم، نباید به وضع اقتصادی انتقاد کنیم؟
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
      0 2
      درسته، حداقل میتونه با بقیه دروازه بان ها مقایسه اش کنه. بالاخره آدمی عقل داره.
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    2 2
    در گلهای خورده مقصر هستش خروج مطمین نداره ارتباط و هماهنگی با بازیکنان دفاعی نداره تسلط به شیش قدم نداره چیش خوبه ؟؟؟
  • اهبرخان IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    1 1
    مشکل جامعه ما اینه که همه دوست دارند حرف بزنند تا دیده شوند. فارغ از یک پشتوانه
  • ایرانی با غیرت IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    2 1
    صحبت سر این است که دو گلی که بیرانوند در بازی با سوریه و در بازی با ژاپن خورد از دروازه بان اول کشور انتظار میرفت روی انها بهتر عمل کند. بیرانوند توپ های به مراتب مشکل تر از اینها را هم گرفته بود. در مورد گل سوریه بایستی بیرانوند مانند یک دروازه بان هند بال در مقابل مهاجم سوریه قرار میگرفت و جلوی دید او را کاملا میگرفت ولی بیرانوند مانند یک مدافع روی مهاجم سوریه خطا کرد و یک پنالتی بعلاوه یک کارت زرد نصیبش شد. قبل از گل سوریه هم یک خروج ناموفق هم داشت. اینهاست که به بیرانوند نمیشود نمره 19 یا 19.5 داد.
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    1 1
    عمو سلطانی همین بیرانوند تو بازی سوریه دو حرکت زد داشت نسخمون رو می پیچید . پنالتی الکی داد و خروج منجر به دروازه خالی بی مورد داشت .
  • 4220919759 IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    1 0
    هر کسی نظری داره واما بیرو خیلی ضعیف عملکرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس