تصاویری از مصاف ایران و ژاپن در قطر

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: تیم ایران در نبود مهدی طارمی ثابت کرد به فرد وابسته نیست هرچند که جای این ستاره بزرگ خیلی خالی بود.

سرویس ورزش مشرق - محمد مومنی از بازیکنان اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان که در محل برگزاری جام ملتهای آسیا حضور دارد در گفتگو با خبرنگار مشرق اظهار داشت: همه ما دوست داشتیم ایران ببرد. با اینکه بازی سختی مقابل سوریه داشتیم و ۱۲۰ دقیقه بازی نفس‌گیر بچه‌ها رو خسته کرده بود اما به رغم کمبود وقت برای ریکاوری دیدیم که تیم ما فوق العاده ظاهر شد.

*انگیزه ژاپنی ها را از بین بردیم

وی افزود: البته ژاپن هم آن ژاپنی نبود که ما از آن می‌ترسیدیم. چه بسا اگر دقت می‌کردیم می‌توانستیم با گل‌های بیشتری این تیم را شکست بدهیم. تیم ژاپن لرزان و دور از واقعیت خودش بود. به ویژه در نیمه دوم بعد از گلی که ما به آنها زدیم به جای آنکه برای تلافی انرژی بگیرند خودشان را باختند و تقریباً از هم پاشیدند.

مومنی تاکید کرد: با گل سردار آزمون که داور آن را آفساید گرفت دیگر اندک انگیزه تیم ژاپن هم از بین رفت و بچه‌ها به این باور رسیدند که ما می‌توانیم باز هم به این تیم گل بزنیم.

*ازبک و قطر ندارد به فکر فینال و قهرمانی باشیم

ملی پوش اسبق کشورمان درباره رویارویی با تیم میزبان در مرحله نیمه نهایی گفت: برای ما فرقی نداشت که قطر بیاید یا ازبکستان. بچه های ما برای رسیدن به قهرمانی هم قسم شده‌اند و این را می‌توان در وجود تک تک بازیکنان تیم ملی حس کرد. به فکر بازی در فینال باشیم و بدانیم که این تیم بدون شک در فینال هم برنده زمین را ترک می‌کند.

برد ژاپن بدون طارمی یعنی ایران وابسته به فرد نیست/ نباید تفکرات قلعه‌نویی را سنتی توصیف کرد

*ثابت شد یک تیم هستیم نه وابسته به فرد

مومنی درباره تجربه حضور تیم ملی در مسابقات در غیاب مهدی طارمی تصریح کرد: اتفاقاً مشخص شد که تیم ما وابسته به فرد نیست. منکر توانایی‌های مهدی طارمی نیستم و او یکی از ستاره‌های بزرگ تیم ایران است اما دیدیم که وقتی کار تیمی درست باشد حتی می‌توان جای خالی چنین ستاره‌ای را هم پر کرد.

*تیمی که درست کار کند نیاز به تعویض ندارد

مومنی درباره تعویض نکردن بازیکنان تیم ملی مقابل ژاپن توسط قلعه نویی توضیح داد: این ژن ما ایرانی‌هاست که هرجا به مشکلات سخت برخورد کنیم توانایی‌مان بیشتر می‌شود. در این دیدار هم دیدیم که بچه‌های تیم ایران از همان ترکیب اول تا آخر یک تنه مقابل ژاپن ایستادند. بچه‌های تیم ایران توانستند از عمق خط دفاعی ژاپن نهایت استفاده را ببرند و با بستن کناره‌ها حریف را تحت فشار قرار بدهند. قطعاً وقتی تیم خوب بازی می‌کند هیچ مربی دست به ترکیب آن نمی‌زند. قلعه نویی هم برای همین ترکیب تیمش را تغییر نداد.

برد ژاپن بدون طارمی یعنی ایران وابسته به فرد نیست/ نباید تفکرات قلعه‌نویی را سنتی توصیف کرد

*فوتبال مدل قلعه نویی بر فوتبال مدرن ژاپن غالب بود

مومنی در واکنش به این موضوع که با وجود آن که طی ماه‌های اخیر خیلی‌ها قلعه نویی را یک سرمربی سنتی معرفی می کردند و حالا همین تفکر سنتی بر تفکرات تیم ملی ژاپن که مظهر فوتبال مدرن در آسیاست برتری پیدا کرده، چه دلیلی داشته گفت: فوتبال ورزشی است که هیچ وقت نمی‌توان به آن گفت سنتی یا مدرن. قطعاً فوتبال تغییر کرده و امروزه شاهدیم که سبک تیکی تاکا و بازی تحت فشار نسبت به فوتبال قدیم تفاوت‌های زیادی را ایجاد کرده است. اما قطعاً هر مربی می‌تواند توانایی‌هایش را در روزهای حساس نشان بدهد و اینجاست که نوع نگاه و سطح تفاوت مربیان با یکدیگر مشخص می‌شود. ژاپن هم مثل ایران مربی بومی داشت ولی ما ثابت کردیم که تفکرات سرمربی مان در زمین فوتبال بر تفکرات سرمربی بومی ژاپن غالب است.

*با همین قدرت برویم تا جشن قهرمانی

مومنی در پایان گفت: امیدوارم در دیدار مقابل قطر با همین همیّت و قدرت به میدان برویم و به فینال برسیم تا آنجا هر یک از دو تیم اردنی یا کره‌ای که به فینال رسیدند شکست بدهیم و پس از ۴۸ ساعت یک جشن باشکوه را در قهرمانی جام ملت‌ها بگیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 37
    قلعه نوعی می تواند یک مربی بزرگ شود فقط باید یک مشکل خود را حل کند و آن هم فیزیک بدن خود است زشته برای کسی که در فوتبال و ورزش بزرگ شده است با توجه به قد کوتاهش شکم گنده و بدن ناموزون داشته باشد ما نمی خواهیم هیچ ایرانی سوژه خنده در داخل و خارج شود
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
      2 1
      با سلام شاید بزرگترین کاری که اقای قلعه نوعی بتونه در تیم ملی انجام بدهد طرد و منسوخ کردن این باند رنگی است که متاسفانه از دوره اقای مایلی کهن در تیم ایران بنیاد نهاده شد و متاسفانه جوری شده که طرفداران متعصب رنگی هم تاسی کردند و موفقیت را فقط با بازیکنان و کادر رنگی می پسندند ومثلا حتی قهرمانی را اگر با گل بازیکن رنگی خودشون نباشه نمی پسندند،سرمربی را خلاف رنگشون را انواع لقب های بد دادند وانواع ایرادهای نامعقول ازش گرفتند وچون بازهم میبینند موفق هست حالا رفتند به سایز بدنش گیر دادند،اما اینم اشتباهی است چون ژنرال بسبار جذاب و خوش استیل است.فقط کافی است ملی ببینیم .
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
      0 1
      در مورد نحوه حرف زدن در مضاحبه ها هم باید آموزش ببینه خودش و تیم را در مضاحبه ها به حاشیه می برد و مشکل درست میکند
  • محمدرضا IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 0
    این برد ما کمک کردیم دست پایشان را بستیم حالا میخواهید نتیحه قطر کاری کنم باور نکنید بزار فکرامو کنم
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    1 5
    حالا یه بردی جلو ژاپن داشتن ببین خودتونو کشتین بابا
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    3 2
    ثابت شد یک تیم هستیم نه وابسته به فرد، این تیم هم کی روش براتون چید والا همینم نداشتین
  • ناشناس IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    2 0
    بازی ایران وابسته به فرد از نوع بازیکن، مربی، و هیچ چیز دیگه نیست، ایران و بازی ایران بگیر نگیر داره و خدا کنه با قطر هم بگیره.
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 0
    دیگه نباید بازی قطر رو دسته کم بگیرید ما همونی بودیم که ولز تمام اروپایی رو ابکش کردیم ولی امریکا رو نتوسنتیم شکست بدیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس