تیم ملی ایران

بازیکن اسبق تیم ملی گفت: متاسفانه نبودن تمرکز لازم بین بازیکنان تیم ملی و دست کم گرفتن تیم سوریه باعث شد تا با سختی و دشواری صعود کنیم اما این وضعیت باید تا قبل از بازی با ژاپن اصلاح شود.

سرویس ورزش مشرق - سید مهدی سید صالحی، مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتگو با مشرق، درباره شرایط دیدار تیم ملی مقابل سوریه و بازی آینده این تیم مقابل ژاپن اظهاراتی را مطرح کرد.

فقط ۴۰ دقیقه خوب بودیم وگرنه به هم ریخته بازی کردیم

*تیم ملی ما در نیمه اول به شدت تحت فشار قرار گرفت. بعد از اینکه ما نتوانستیم به حریف گل بزنیم به لحاظ روحی روانی تحت فشار قرار گرفتیم. در واقع ما خیلی راحت می‌توانستیم در نیمه اول برنده شویم و کار را تمام کنیم.

*تیم ما به لحاظ روحی روانی آنطور که باید و شاید بیدار نبود. ما فقط ۴۰ دقیقه مقابل سوریه خوب بودیم و مابقی دقایق یک تیم برهم ریخته و آشفته را به نمایش گذاشتیم.

این اخراج از طارمی بعید بود!

*با احترام به امیر قلعه نویی و اعضای کادر فنی، حضور جهانبخش و قایدی در ترکیب تیم ملی بیشتر می‌توانست به تیم ما کمک کند. اگر قرار است قلی‌زاده یا محمد محبی به میدان بروند بهتر است این‌ها از اول بازی کنند.

*زمانی که مسابقه یک بر یک مساوی شد با اخراج طارمی اوضاع تیمی ما به کل به هم ریخت. این برای تیم ما با این همه بازیکن جام جهانی رفته و باتجربه اصلاً قابل پذیرش نیست.

قلعه‌نویی تحت فشار به تیمش حمله کرد/ بدون طارمی هم ژاپن شکست‌ناپذیر نیست

*واقعا از بازیکنی در سطح کلاس مهدی طارمی بعید است در شرایطی که VAR همه چیز را به وضوح می‌بیند درون محوطه جریمه شبیه سازی کند! این نشان می‌دهد که طارمی به لحاظ ذهنی آماده نبود. کلا فشار روحی زیادی روی بچه‌های ما وجود داشت.

خداخدا می کردم بازی به پنالتی برسد

*از جمله نقاط ضعف تیم ماعدم بازی‌سازی دفاع وسط است. متاسفانه دفاع وسط های ما بازی‌سازی نمی‌کنند و به همین خاطر تیم برای حمله مجدد یا برگشت به زمین حریف استارت خوبی نمی‌زند.

*ما اگر مقابل تیمی مثل ژاپن ۱۰ نفره شویم واقعاً فشار زیادی روی تیم می‌آید. جالب است بگویم بعد از اینکه تیم ما ۱۰ نفره شد تا پایان بازی خدا خدا می‌کردم مسابقه تمام شود و به ضربات پنالتی برسیم. چون امیدم در آن شرایط بیشتر بود.

*با وجود حضور بیرانوند درون دروازه تیم ملی مشخص شد بازیکنان با تجربه چقدر به درد تیم ملی ما می‌خورند. مطمئن بودم در ضربات پنالتی ما دست برتر را داریم. چه در زدن ضربات چه در مهار آنها که شکر خدا اتفاقات خوبی برای ما رقم خورد. مشخص بود که قلعه نویی و بچه‌های تیم ملی روی ضربات پنالتی خیلی کار کرده‌اند.

قلعه‌نویی تحت فشار به تیمش حمله کرد/ بدون طارمی هم ژاپن شکست‌ناپذیر نیست

توقع از سردار آزمون بیشتر از اینهاست

*برایم عجیب است در دقایقی از بازی سردار آزمون یا قلی‌زاده موقعیت‌های خیلی خوبی را هدر می‌دادند. آنها باید بدانند با توجه به تجارب زیادی که در سطح فوتبال بین‌المللی دارند انتظار می‌رود این موقعیتها را از دست ندهند. چشم ۸۰ تا ۹۰ میلیون ایرانی در داخل و خارج از کشور به آنهاست.

هکتور کوپر پابه پای تیمش با ما جنگید/ ترکیب و تعویض هایش عالی بود

*با توجه به عملکرد خوب تیم سوریه مقابل بچه‌های ما مشخص شد که تیم‌های درجه ۲ و ۳ آسیا دارند به شدت پیشرفت می‌کنند. هکتور کوپر مربی والنسیا بوده و یک آدم فنی و صاحب سبک است. او مصر را به جام جهانی رساند. آنها خوب تیم ما را آنالیز کرده بودند و می‌دانستند ما از چپ و راست قوی هستیم. به خاطر همین کناره‌های تیم ما را بسته بودند.

قلعه‌نویی تحت فشار به تیمش حمله کرد/ بدون طارمی هم ژاپن شکست‌ناپذیر نیست

*نکته جالب درباره کوپر این بود که او ۱۲۰ دقیقه از کنار خط تیمش را تهییج می‌کرد و پا به پای بازیکنانش تحت فشار بود. او یک مربی کارکشته و حرفه‌ای است.

*خودش پستش دفاع وسط بوده و سبک خاص خودش را دارد. معتقدم تیم سوریه خرید هوشمندانه‌ای در کادر فنی‌اش داشته و همه نفراتش را عالی در زمین چیده بود و تعویض‌هایش هم یکی از دیگری بهتر بودند.

تیم ما بیش از سوریه تحت فشار بود

*متاسفانه در دقایقی از بازی تمرکز تیمی ما از دست رفت به ویژه در خط دفاع. در همان دقایق بود که بازیکن سوریه از پشت سر مدافع فرار کرد و آن پنالتی را دادیم.

سوریه به هیچ وجه نسبت به تیم ما تحت فشار و استرس نبود. آنها چیزی برای از دست دادن نداشتند. همین که توانسته بودند به مرحله حذفی برسند برایشان اهمیت داشت ولی این فشار روی بچه‌های ما بیش از اندازه نمود داشت.

قلعه‌نویی تحت فشار به تیمش حمله کرد/ بدون طارمی هم ژاپن شکست‌ناپذیر نیست

قلعه نویی تحت فشار به بزرگان تیم حمله کرد

*اینکه قلعه نویی به تعدادی از بازیکنان بزرگ تیم ایراد گرفت قطعاً به خاطر تحت فشار بودن بیش از حد اوست. گاهی اوقات مربی تحت فشار اینگونه صحبت می‌کند. قلعه نویی در یکی از مهمترین و حساس‌ترین مسابقات دوران مربیگری اش در شرایط خیلی سختی قرار گرفته بود. فشار دنیای مجازی روی بازیکنان و کادر فنی غیر قابل باور است.

*چرا مهدی طارمی باید از زمین اخراج شود! یک بازیکن در آن سطح نباید چنین خطایی انجام بدهد یا به آن شکل کارت زرد مفت بگیرد. این‌ها نشان می‌دهد فشار فضای مجازی روی بچه‌های تیم زیاد است و ما باید در این حد فاصل تا بازی با ژاپن این فشار را از روی آنها برداریم.

قلعه‌نویی تحت فشار به تیمش حمله کرد/ بدون طارمی هم ژاپن شکست‌ناپذیر نیست

می توان با کمی هوشیاری ژاپن را شکست داد

*در حال حاضر آنچه بیش از هر چیز برای تیم مهم به نظر می رسد این است که بدانیم باید مقابل تیم ژاپن کاملا هوشمندانه فوتبال بازی کنیم. تیم ژاپن توانست با ۷۰ درصد توانش بحرین را شکست بدهد. نباید به نتایج مرحله گروهی این تیم فکر کنیم.

*سرعت انتقال توپ در بین بازیکنان ژاپن بسیار بالاست و آنها از خط حمله فوق العاده‌ای برخوردار هستند. باید چینش و استراتژی تیم مان را نسبت به بازی‌های قبل جلوی ژاپن تغییر بدهیم.

*تیم ژاپن در ۵۰ متری رو به جلو خیلی عالی کار می‌کند اما در بحث دروازه‌بان و خط دفاعی ضعف دارد که باید گروه آنالیز تیم ملی این مسائل را مد نظر داشته باشد تا با جلوگیری از حملات آنها روی فضای پشت خط هافبک و دروازه‌بان شان بیشتر فشار وارد کنیم تا به گل برسیم و برنده شویم.

قلعه‌نویی تحت فشار به تیمش حمله کرد/ بدون طارمی هم ژاپن شکست‌ناپذیر نیست

بدون طارمی هم می توان به نیمه نهایی رفت

*تیم فوتبال ما بارها و بارها در شرایط سخت‌تر از این ثابت کرده با غیرت ایرانی می‌تواند اتفاقات بزرگی را رقم بزند. تیم ژاپن تیمی نیست که بتواند ما را حذف کند. اما ما هم با تکیه بر تجربه بالای بازیکنان جام جهانی رفته مان می‌توانیم حتی در نبود مهدی طارمی این تیم را شکست بدهیم. امیدورام برای شجاع خلیل زاده هم اتفاقی رخ نداده باشد چون اواخر بازی لنگ لنگان بازی می کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    8 6
    تیم ملی فوتبال ایران نیاز به سرمربی بزرگ و باشخصیت داره ایران چه قهرمان بشه و چه نشه باید بفکر سرمربی بزرگ باشه
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
      7 4
      آره یکی مثل کی‌روش که هم ایران رو قهرمان کرد و هم مصر و هم قطر و ... بزرگ ترین مشکل تیم ما استفاده از بازیکنای بی انگیزه و پا به سن گذاشته است
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
      5 0
      کیروش مصر تا فینال برد امسال چیشد اینهمه تو مصر کوبیدنش ؟ ته جدول چهار تیمی قرار گرفت ایران به نیمه نهایی برد و اون حرکت بچه گانه در بازی ژاپن دست مربی نیست البته دورش در ایران تمام شد و باید میرفت ولی ترس تو دفاع نداشتیم حداقل دفاع محکمی داشتیم
    • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
      1 2
      ویلموتس خوبه!
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    3 1
    ایران سبک بازی ندارد و هیچ پیشرفتی ام دیده نمیشود مثلا کارهای ترکیبی ، سرعت بازی ، اینها احتیاج به یه مربی صاحب سبک دارد مثلا هروه رنار الان تاثیرات مانچینی یا حتی کوپر رو سبک بازی تیمشان مشخص استد
  • زند IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    3 0
    بسم الله الرحمن الرحیم متاسفانه بعضی‌ها فوتبال بازی کرده‌اند ولی هرگز فوتبال را نفهمیده‌اند.جهانبخش اصولاً میبایست دعوت نمیشد،چه برسد به فیکس بازی کردن.برای بازی با ژاپن زوج قایدی انصاریفر بهترین هستن.قدوس قلی زاده و محبی در خط هافبک هم خوب است که بهتری برایش نیست.اصل مطلب اینست که تیم گل نخورد .پدر معدود فرصتهای ممکن کار را یکسره کند،ضربات ایستگاهی ،کرنرها و فرصت طلبی مهاجمان ایران امید به پیروزی را زنده نگه میدارد.
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    1 2
    نتیجه بازیهای تدارکاتی باتیمهای بسیارضعیف چون بنگلادش وتیمهای دسته چندم ازترس باخت همین است ژاپن باالمان بازی ندارکاتی انجام داد وایران.قلعه نوعی فردای بازی با ژاپن ارزو میکند که ای کاش درمقابل سوریه حذف شده بود
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    3 0
    شوک به موقعی بود. الان زمان انتقاد نیست.
  • افشین IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    1 0
    حیف پول .این پولها را خرج کشتی کاراته والیبال کنید .
  • فال IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    1 0
    طارمی و محرمی خوب بودن ولی تیم نباید به این ها تکیه کنه...
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    0 0
    فوتبال یعنی هدردادن پول مردم
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    0 0
    بهتر نیست بجای فوتبال، به فقرا و نیازمندان کمک کنید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس