کد خبر 1572644
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
چین حمله آمریکا به عراق و سوریه را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه چین حمله اخیر آمریکا به عراق و سوریه را محکوم کرد و خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌های درگیر شد.

به گزارش مشرق، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای حمله اخیر آمریکا به مواضع نیروهای مقاومت در عراق و سوریه را محکوم کرد.

وی دراین‌باره اعلام کرد : پکن از همه طرف‌های درگیر می‌خواهد به قوانین بین‌المللی پایبند باشند، آرامش و خویشتنداری را حفظ کنند و از تشدید بیشتر یا حتی از دست دادن کنترل تنش‌های منطقه‌ای خودداری کنند.

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش تروریستی آمریکا (سنتکام) جمعه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله‌هایی را به مواضع کشورهای عراق و سوریه انجام داده است.

شبکه المیادین گزارش داد که حمله بامداد جمعه آمریکا علیه سوریه ۴۰ دقیقه به طول انجامید و با استفاده از جنگنده‌ها و چند بمب افکن صورت گرفت. آمریکا در این حمله نزدیک به ۲۰ منطقه در دیرالزور، الهرابش، شهر المیادین و البوکمال در شرق سوریه را هدف قرار داد.

اکثر منطقه‌هایی که هدف حمله بامداد امروز اشغالگران آمریکایی در شرق سوریه قرار گرفته اند از قبل تخلیه شده بودند. این حمله آمریکایی‌ها تأسیسات غیرنظامی از جمله انبارهای مواد غذایی، نانوایی‌ها و کتابخانه ها را هدف قرار داد.

«اسکات ریتر، افسر اطلاعاتی سابق آمریکا پس از حمله تجاوزکارانه آمریکا به مواضع نیروهای مقاومت در عراق و سوریه، با انتشار پیامی در فضای مجازی اعلام کرد که حمله‌های دیشب ارتش آمریکا مکان پراهمیتی را هدف قرار ندادند.

وی دراین‌باره نوشت: به به ۸۵ هدف حمله شد. پنج روزپس از هدف قرار گرفتن منافع آمریکا. اگر فکر می‌کنید که این چیزی غیر از یک نمایش بزرگ با صدا و نور زیا است، دیوانه هستید. هیچ چیز مهمی مورد حمله قرار نگرفت. هیچ چیز تغییر نخواهد کرد. ما سالانه نزدیک به یک تریلیون دلار برای این کارها هزینه می کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    دم چین گرم ، خداییش سگشون میارزه به یانکی‌ها!!
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      0 0
      موقع ای که چین جزایر ایران رو متعلق به امارات دانست هم دمت گرم گفتی
    • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      0 0
      موقعی که آمریکا چهل و پنج سال ایران رو تحریم کرده بازم براش ماله میکشی؟؟!
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
      0 0
      شما دنبال ارباب می گرید چین روسیه آمریکا و...فرقی با هم ندارند
  • US ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    بعد از یک هفته ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس