عراق و سوریه در شورای امنیت حملات آمریکا را محکوم کردند

نمایندگان عراق و سوریه در شورای امنیت بامداد سه‌شنبه حملات تجاوزکارانه آمریکا به مناطقی در این دو کشور را محکوم کردند.

به گزارش مشرق، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد بامداد سه‌شنبه گردهم آمدند تا تجاوزات نظامی آمریکا به نقاطی در عراق و سوریه را بررسی کنند.

نماینده سوریه در سازمان ملل طی سخنرانی در نشست شورای امنیت گفت: «تجاوزات آمریکا منجر به شهادت و مجروح شدن ده‌ها نفر و تخریب تعدادی از ساختمان‌های غیرنظامی و یک مکان تاریخی در سوریه شد».

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، وی تاکید کرد: «ما از شورای امنیت می‌خواهیم که به مسئولیت‌های خود در قبال نقض قوانین بین‌المللی آمریکا علیه حاکمیت سوریه عمل کند».

این دیپلمات سوری توضیح داد: «آمریکا مانع اجرای وظایف شورای امنیت می‌شود و به اسرائیل ضمانت می‌دهد که بدون مجازات، به ارتکاب جنایات خود ادامه دهد».

طبق این گزارش، وی اضافه کرد: «ما از دولت آمریکا می‌خواهیم که سیاست‌های خود در منطقه را کنار بگذارد و به حضور غیرقانونی خود در سرزمین‌های ما پایان دهد».

نماینده عراق نیز در این نشست اظهار داشت: «بحران‌های خاورمیانه به هم مرتبط هستند و نسبت به گسترش دامنه درگیری‌ها در منطقه هشدار دادیم».

به نوشته الجزیره، وی با بیان اینکه عراق اجازه نمی‌دهد که این کشور به عرصه تسویه حساب‌های سیاسی تبدیل شود، افزود: «ما حملاتی را که از سوی برخی کشورهای دوست و متحد که حاکمیت کشورمان را نقض کرد، محکوم می‌کنیم».

بامداد شنبه بود که سازمان تروریستی سنتکام در بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به کشته شدن ۳ نظامی آمریکا در حمله گروه‌های مقاومت به پایگاه «برج-۲۲» در مرز سوریه و اردن، حملاتی را به مواضع گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه انجام داده و بیش از ۸۵ نقطه را هدف قرار داده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 0
    من هم محکوم می کنم
  • Hamid IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 0
    فایده این محکوم کردن چیه الان از اینجا بیرونشون میکنن تحریمشون میکنن بهشون حمله نظامی میکنن چکارشون میکنن مطمعن باشین هیچ اتفاقی نمیافتد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس