دبیرکل حزب اسلامی قانون: با دو ائتلاف جریان اصولگرا لیست مشترک می‌دهیم

دبیرکل حزب اسلامی قانون درباره ارتباط این حزب اسلامی با دو ائتلاف اصلی جریان اصولگرا گفت: نماینده ما به صورت فعال در شورای وحدت و شورای ائتلاف حضور دارد؛ اما به دلیل نزدیکی تفکرمان با این دو شورا، قط

به گزارش مشرق، «شاهرخ رامین» صبح امروز (دوشنبه) در نشست مطبوعاتی «حزب اسلامی قانون» ضمن تبریک فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر، گفت: انقلاب اسلامی از بین مردم شکل گرفت، رشد کرد و به نتیجه رسید. رهبری این انقلاب توسط شخصی به نتیجه رسید که یه مردم اعتقاد داشت و این عقیده تا امروز ادامه داشته است.

دبیرکل اسلامی قانون اضافه کرد: بیشترین تعداد از نمایندگان مجلس و کسانی که مورد سلیقه مردم واقع شدند، در این شورای مرکزی حزب قانون قرار دارند. اما به دلیل اینکه در ایام انتخابات هستیم، نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود حضور دارند و من به نمایندگی از اعضای شورای مرکزی در این نشست خبری حاضر شده ام.

وی در پاسخ به سوالی درباره ارتباط حزب اسلامی قانون با دو ائتلاف اصلی جریان اصولگرا، گفت: طبیعی است که با همه احزاب دیگر چه در قالب ائتلاف و چه همراهی با آنها، در انتخابات حضور داشته باشیم. نماینده ما به صورت فعال در شورای وحدت و شورای ائتلاف حضور دارد؛ البته در بدنه شورای مرکزی این دو شورا حضور نداریم اما به دلیل نزدیکی تفکرمان با این دو شورا، قطعا لیست مشترک خواهیم داشت.

رامین در پاسخ به سوالی درباره برنامه حزب اسلامی قانون در زمینه اقتصادی ‌و مشکلات ادامه داد: حزب در حوزه اقتصادی برنامه‌ای را تدوین کرده که این برنامه‌ها شامل گزارشهای دانشگاهی است. با توجه به توانمندی‌های اقتصادی، باید به مردمی شدن اقتصاد کمک کرد. پیش بینی کردیم که تا سال ۱۴۱۰ اقتصاد کاملا در اختیار مردم قرار بگیرد. در غیر اینصورت باعث عدم چالاکی در اقتصاد خواهد شد.

دبیرکل اسلامی قانون گفت: دشمان تلاش داشتند که ایران را در انزوا قرار دهند. اما امروز امکان حضور ما در بازارهای جهانی فراهم شده است. عضو شانگهای شدیم و امکان حضور در بازارهای شرق آسیا را داریم اما به دلیل اینکه مردم وارد اقتصاد نشده اند، حضور ما در بازارهای جهانی به صورت ملموس احساس نمی‌شود.

وی در ادامه ادامه تأکید کرد: بنابراین دو برنامه اصلی حزب ما برای بهبود وضعیت اقتصادی شامل مردمی شدن اقتصاد تا ۷۰ درصد تا سال ۱۴۱۰ و افزایش استخراج نفت تا ۶ و نیم میلیون بشکه و همچنین چالاک شدن اقتصاد است.

نماینده ادوار مجلس گفت: پیش بینی من در خصوص ترکیب مجلس آینده ، ترکیبی از جوانی و تجربه است که در آن تکثر تفکرهای مختلف را خواهیم داشت و تشکیل یک فراکسیون اکثریت احتمال کمتری دارد. اگر قبل از انتخابات ائتلاف صورت نگیرد، در داخل مجلس مجبور هستند که فراکسیون اکثریت تشکیل دهند. مجلس آینده مجلسی از همه سلیقه‌ها خواهد بود.

دبیر کل حزب اسلامی قانون در پاسخ به سوال دیگری درباره اهمیت مشارکت در انتخابات و راههای افزایش آن گفت: نظرسنجی‌ها اثبات کرده است که مردم از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی فاصله نگرفتند. مهم‌ترین سند آن شهدایی هستند که خانواده‌ها برای دفاع و ثبات کشور و انقلاب تقدیم کردند.

وی ادامه داد: مردم از انقلاب و جمهوری اسلامی فاصله نگرفتند، اما انتظار دارند به معیشت و مشکلات آنها توجه شود. اطمینان دارم در فرصت باقی‌مانده رویکرد مردم بشدت تغییر می‌کند و همه آنهایی که به نوعی نسبت به انتخابات بی‌تفاوت هستند، تغییر موضع خواهند داد و آمار مشارکت نرخ صعودی خواهد یافت.

رامین ادامه داد: مردم در زمان باقی مانده درک خواهند کرد که سریع ترین و بهترین راه تغییر و حل مشکلات حضور در انتخابات است.

رامین درباره پیشرفتهای انقلاب اسلامی به حوزه پزشکی اشاره کرد و گفت: ما بعد از انقلاب اسلامی پیشرفتهای شگرفی در حوزه پزشکی داشتیم. اموزش پزشکی را به وزارت بهداشت و درمان سپردیم تا دانشمندان را متناسب با نیاز خودش تربیت کند.

وی در ادامه به برنامه اقتصادی حزب اسلامی قانون اشاره کرد و گفت: برنامه حزب افزایش سرانه GDP به ۳۰ هزار دلار در سال ۱۴۱۰ به واسطه بودجه فروش ۶ و نیم بشکه نفت است با استفاده از این منابع هزینه مسکن از سبد هزینه‌های مردم حذف میشود. هیچ کدام از این حرف‌ها افسانه نیست؛ دنیا آن را امتحان کرده و در مقطعی هم خودمان از آن استفاده کردیم.

رامین در پاسخ به سوالی درباره تصمیم نمایندگان حزب اسلامی قانون در خصوص برخی انتصابات در مجموعه دولت و مسیر نمایندگان این حزب در مجلس دوازدهم، گفت: ما روزی صدمه دیدیم که تجملگرایی درون ما رشد کرد. حرکت به سمت تجملگرایی باعث میشود از تولید عقب بمانیم.

دبیرکل حزب اسلامی قانون ادامه داد:باید فرهنگ و مدل آموزشی و ارزش‌ها تغییر کند و به اصالتمان برگردیم. آدم‌های اصیل خود را درگیر آنچه که توسط تهاجم فرهنگی به ما تزریق نشده نمی‌کنند. به آدم‌های اصیل رای بدهیم؛ کسانی که آمدند مثل مردم با کار و تلاش و فکر کار کنند. کسانی که از بزرگان دین و رهبران می‌گیرند و دغدغه واقعی همه مردم را برطرف کنند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس