بایدن: نتانیاهو نمی‌تواند بگوید کشور فلسطین در آینده اصلاً وجود نخواهد داشت

نشریه پولیتیکو مدعی شد که رییس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگوهای خصوصی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را «مرد بد» توصیف می‌کند.

به گزارش مشرق، نشریه پولیتیکو با انتشار گزارشی اعلام کرد جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا، در گفت‌وهای خصوصی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را «مرد بد» توصیف می‌کند.

به نوشته پولیتیکو، نگرانی اصلی بایدن این است که نتانیاهو در تلاش است تا آمریکا را درگیر یک جنگ گسترده در خاورمیانه بکند که در پی آن، سلاح‌ها و سربازان آمریکایی در این عملیات مشارکت کنند؛ جنگی که تاثیر منفی بر آراء انتخاباتی بایدن در میان رأی دهندگان جوان می‌گذارد.

بنابر گزارش پولیتیکو، بایدن این سخنان را به صورت علنی نخواهد گفت اما او نشانه‌هایی را از خود بروز داده که نشان می‌دهد او به شکایت‌های فعالان حامی فلسطینی‌ها گوش می‌دهد. از نمونه‌های آن، دستوربایدن برای تحریم شهرک‌نشین‌هایی (در کرانه باختری) است که دست به اقدامات خشونت آمیزعلیه فلسطینی‌ها می‌زنند.

اما اندرو پیتس، معاون دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در بیانیه‌ای مدعی شد که بایدن چنین اظهاراتی را نگفته است و بایدن و نتانیاهو از «روابط طولانی مدت و محترمانه‌ای به صورت علنی و در خفا» برخوردار هستند.

هفته گذشته جو بایدن دستور جدیدی مبنی بر تحریم تعدادی از شهرک‌نشینان صهیونیست که به فلسطینی ها در کرانه باختری حمله کرده بودند، صادر کرده و چهار نفر از این افراد را در لیست سیاه خود قرار دادند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که خشونت‌های شهرک‌نشینان صهیونیست ضد فلسطینی ها در بخش‌های مختلف کرانه باختری از آغاز عملیات طوفان الاقصی به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش پیدا کرده و سرکوبگری‌های ارتش رژیم صهیونیستی نیز مزید بر مصیبت‌های فلسطینیان در این منطقه شده است.

در همین رابطه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی در پایگاه ایکس به انتقاد تند از این تصمیم پرداخت و مدعی شد که بیشتر شهرک نشینان قانونمند هستند و تعداد زیادی از آنها این روزها به عنوان نظامیان ذخیره برای رژیم صهیونیستی می‌جنگند.

وی شهروندان فلسطینی را ناقضان قانون خواند و مدعی شد که تل آویو ضد ناقضان قانون در هر مکانی وارد عمل می‌شود و نیاز به اتخاذ تدابیر فوق العاده در این زمینه وجود ندارد.

ایتمار ین گویر وزیر افراطی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز به این تصمیم بایدن واکنش نشان داده و در صفحه مجازی خود در ایکس نوشت: زمان آن فرا رسیده که آمریکا در سیاست‌های خود در قبال کرانه باختری تجدید نظر کند. بایدن در مورد شهروندان اسراییل و شهرک نشینان قهرمان! اشتباه می‌کند و این شهرک نشینان هستند که در معرض حمله قرار دارند و با سنگ مورد حمله قرار می‌گیرند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس