سامورایی‌ها زیر تیغ فرانس۲۴؛ ایران می‌توانست خیلی زودتر ژاپن را دفن کند!

خبرگزاری فرانسه نوشت: حذف زودهنگام تیم ملی فوتبال ژاپن از جام ملت‌های آسیا، ابهامات زیادی را درباره وضعیت این تیم مطرح کرده است؛ آن هم باتوجه به اینکه ایران می‌توانست خیلی زودتر این تیم را دفن کند!

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه در گزارشی به شکست و حذف تیم ملی ژاپن از هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا پرداخت و نوشت: چهار دوره قهرمان جام ملت‌ها و گزینه محتمل قهرمانی در این دوره، مقابل تیم ملی ایران ۲ بر یک در یک چهارم شکست خورد و تمام داشته‌های خود در نیمه نخست بازی دیروز را در ادامه از دست داد.

در ادامه این گزارش آمده است: ایران با پنالتی دقایق پایانی برنده شد اما در نیمه دوم بسیار بهتر بودند و چندین فرصت خوب گلزنی داشتند و می‌توانستند خیلی قبل‌تر از آن، ژاپن را دفن کنند. هرچند جایگاه هجیمه موریاسو، سرمربی ژاپن به نظر امن می‌رسد اما رقابت پرتنشی را با ژاپن در این رقابت‌ها تجربه کرد. تیمی که به معنای واقعی در سه پیروزی و ۲ شکستی که در قطر ثبت کردند، به هیچ‌ عنوان رضایت‌بخش نبودند. علاوه بر این، آنها با مشکلات خارج از زمین نیز مواجه بودند و جونیا ایتو، وینگر این تیم پس از طرح اتهامات تجاوز جنسی، اردوی سامورایی‌ها را ترک کرد و زیون سوزوکی، دروازه‌بان‌شان هم پس از زنجیره‌ای از اشتباهات، به شدت در فضای مجازی هدف توهین‌ و حملات نژادپرستانه قرار گرفت.

کیسوکه هوندا، ستاره اسبق ژاپن که به همراه این تیم جام ملت‌های ۲۰۱۱ را فتح کرد، گفته است که فوتبال کشورش به «دگرگونی خلاقانه» نیاز دارد.

همچنین، «کو ایتاکورا»، دفاع وسط این تیم که معمولا جزو بازیکنان قابل اعتماد ژاپن محسوب می‌شود نیز با نمایشی فاجعه‌بار نتوانست به سامورایی‌ها مقابل ایران کمکی کند. مدافع تیم فوتبال بروسیا مونشن‌گلادباخ، روی گل اول ایران دست‌پاچه بود و در پنالتی سرنوشت‌سازی که برای ایران اعلام شد، گرفتار گاف وحشتناکی با بازیکن خودی شد. او در پایان بازی کاملا مستاصل بود و مستقیما راهی تونل منتهی به رختکن شد و در ادامه نیز خودش را مقصر شکست دانست.

سامورایی‌ها زیر تیغ انتقاد؛ ایران می‌توانست خیلی زودتر ژاپن را دفن کند!

موریاسو هم بعد از بازی گفت که در تعویض‌هایش مرتکب اشتباه شده و در متوقف کردن ایرانی که در نیمه دوم با نمایشی قدرتمند و روبه‌جلو، تیمش را میخکوب کرده بود، مستاصل بود.

زنگ خطر به صدا درآمد

ژاپن در حالی وارد قطر، میزبان بازی‌ها شد که در ۹ بازی متوالی پیروز شده و ۳۹ گل زده بود. آنها تورنمنت را با پیروزی چهار بر ۲ مقابل ویتنام آغاز کردند اما پیش از پیروزی در مقطعی از بازی عقب افتادند و در دفاع نیز متزلزل بودند. عراق در بازی دوم با شایستگی آنها را برد و در ادامه نیز ژاپنی‌ها در بازی سوم با شکست اندونزی راهی مرحله حذفی شدند. سامورایی‌ها در پیروزی سه بر یک برابر بحرین بیشتر شبیه خودشان و اسم و رسمشان بودند هرچند که موفق به ثبت کلین‌شیت نشدند و آماده‌سازی آنها پیش از نبرد با ایران نیز با اتفاقی که برای ایتو رخ داد، به حاشیه و هرج‌ومرج کشیده شد.

پس از تردیدهای علنی فدراسیون فوتبال ژاپن که چندبار تکرار شد، سرانجام ایتو اردوی تیم ملی کشورش را ترک کرد و کوزو تاشیما، رییس این فدراسیون نیز گفت که قصد داشته تیم این کشور را از «جنجال» دور نگه دارد اما بعدها گفت که شکست برابر ایران هیچ ربطی به بازگشت ایتو به توکیو نداشته است. او همچنین گفت که به‌هیچ‌وجه درباره جایگزین کردن موریاسو که از سال ۲۰۱۸ هدایت ژاپن را برعهده دارد، فکر نکرده است.

سامورایی‌ها زیر تیغ انتقاد؛ ایران می‌توانست خیلی زودتر ژاپن را دفن کند!

موریاسو در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، ژاپن را برابر آلمان و اسپانیا به پیروزی رساند و آنها راهی یک‌هشتم کرد و تاکنون هم تیم تحت هدایتش را از ۲ بازی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ به ۲ پیروزی رسانده است.

ژاپن با ۲ بازی رفت و برگشت برابر کره شمالی، یکی در خانه و دیگری در پیونگ‌یانگ، در ماه مارس به رقابت‌های انتخابی جام جهانی بازخواهد گشت. سرخیو اِچیگو، خبرنگار و مقاله‌نویس روزنامه «نیکان اسپورتس» نوشت که حذف از جام ملت‌های آسیا، زنگ خطر را برای ژاپن به صدا درآورد.

وی در مقاله‌ای به این موضوع پرداخت و افزود: همه چیز رویایی شیرین بود؛ ۱۰ برد متوالی همراه با شکست دادن تیم‌های بزرگ اروپایی؛ چشم‌های ما به بقیه جهان خیره بود اما آیا هنوز رویا می‌بینیم؟

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    6 1
    و اما بنعمه ربک فحدث
    • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      7 1
      ژاپنی ها مردانه بازی کردند و باخت را هم مردانه قبول کردند .
    • بهرام IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      0 0
      مگر ایرانیها مردانه تر بازی نکردند ؟
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    10 0
    ایران در نیمه دوم عالی بازی کرد ودفاع ژاپن زیر فشار گذاشت دروازبان سوزوکی نقطه آشیل ژاپن بود وبازیکنان ایران به نحو احسن از دفاع متزلزل ژاپن استفاده کردن وبازی بردن ودل هشتاد میلیون ایرانی راشاد کردن
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 0
    ژاپن در جام جهانی دوتیمی که سبک بازی مالکانه دارند اسپانیا و آلمان ( که با اومدن گواردیولا به بایرن این سبک انتخاب کرفتند و برای المان با سبک فیزیکی در گذشته زهر شد) در برابر تیمهای فیزیکی عراق ایران و کاستاریکا شکست خوردند و کرواسی بخاطر تقلید سبک مالکانه اکثر بازیکنانشم کوتاه قامت انتخاب کردند که در توپ هوایی شکننده اند عینه گواردیولا که فقط استثنا هالند بلند قامت مهاجم داره اونم بخاطر سرعتش و تمام مهاجمان گواردیولا کوتاه قامت بودن
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 4
    اگر قائدی در بازی بود تو همون نیمه اول گل رو میزدیم. و اینجودی هم توی فشار و از هم گسیختگی قرار نمیگرفتیم دفاع ژاپن رو یکی مثل قائدی کاملا بهم میریخت و گل میزدیم ولی در کمال تعجب کل بازی رو نیمکت نشین بود. در برابر بازیکنان تکنیکی ژاپن شما تگنیکی ترین بازیکنتو بزازس بیرون واقعا توبره
    • IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      2 0
      فوتبال امروز به شدت فیزیکی شده پسر جان..علت برد ژاپن قدرت بدنی و فیزیک بازیکنان ایران بود نه تکنیک و تاکتیک..!!!!
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 0
    به نظر من ایران همیشه باید هجومی بازی کند کسی که دفاعی بازی میکند یعنی خود را کوچکتر از حریف می بینید و هرگز نمی‌تواند پیروز میدان باشد. مخصوصاً در جام جهانی و مقابل بهترین های جهان ما در همه عرصه ها می‌توانیم به شرطی که نترسیم و نترسانیم.
  • ایرانی با غیرت IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    با احترام به ژاپن و فوتبالش که پیشرفت خوبی داشته که میتواند کشورهای صاحب فوتبال اروپا نظیر المان را به زیر بکشد بایستی قبول کرد که دفاع و دروازه بان این تیم پاشنه اشیل این تیم شدند و ژاپن درنهایت همین است که دیدید. فقط به آمار بازی که با دقت و لحظه به لحظه نگاه کنید در 30 دقیقه اول که ژاپن گل زد مالکیت بر توپ انها حوالی 70% در صد بود ولی در اخر بازی این مالکیت در کل به 53% رسیده بود یعنی ایران بازی خودش را توانست به این تیم دیکته کند به جز گل دوم ایران, گلهای اول دوتیم را هم با هم مقایسه کنید گل ایران در سطح جهانی بود و گل ژاپن با یک " یک-دو " و اشتباه مدافعان ما و جا ماندن مدافع میانی ایران شکل گرفت. تعداد شوتهای ایران به دروازه ژاپن دو برابر ژاپن بود. این عوامل نشان از بازی برتر ایران در مقابل ژاپن در زمین بی طرف دارد. بخش مهمی از پیروزی های ژاپن در خانه اش اتفاق افتاده.
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 0
    یک سری از به اصطلاح کارشناسان خود تحقیر وقتی ژاپن میبره شروع میکنن به تعریف و تمجیدهای الکی مثلا میگن بعله اینا نتیجه کارتون فوتبالیستهاست. باز وقتی که ایران میبره شروع میکنن از زمین و زمان گله کردن که چرا به فوتبالیستها نمیرسین
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    اگر نسل قبلی ژاپن بود که بعید بود شکستش بدیم این نسل حتی در جام جهانی بعدی از گروهش صعود نمیکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس