«پیرمردها» دیگر کنایه نیست؛ منتقدان قلعه‌نویی ساکت شدند

تیم ملی فوتبال ایران در حالی توانست نتیجه‌ای تاریخی مقابل ژاپن کسب کند که بسیاری از منتقدان پیش از جام ملت‌های آسیا اعتقاد داشتند این تیم به دلیل میانگین بالای سن بازیکنانش کاری از پیش نخواهد برد.

به گزارش مشرق، روز گذشته یکی از مهم‌ترین اتفاقات فوتبال ایران در دو دهه اخیر رقم خورد. تیم ملی فوتبال ایران در یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا نتیجه‌ای تاریخی کسب کرد و مقابل ژاپن قدرتمند به پیروزی رسید. فراموش نکنیم ژاپن تیم نخست آسیا است و با یکی دو جین بازیکن لژیونر به قطر آمده بود اما شاگردان قلعه‌نویی کاری کردند کارستان. همه آنها صدِ خودشان بودند و اگر غیر از این بود نمی‌شد تیم ژاپن را مغلوب کرد. قلعه‌نویی گفته بود که می‌توان با همین پتانسیل، فوتبال هجومی به نمایش گذاشت اما کسی آن را جدی نمی‌گرفت.

«پیرمردها» دیگر کنایه نیست؛ منتقدان قلعه‌نویی ساکت شدند

ملی‌پوشان فوتبال ایران در مرحله گروهی و همینطور در یک هشتم نهایی امیدوارکننده ظاهر نشده بودند و به همین دلیل کمتر کسی برای آنها شانس پیروزی در بازی مقابل ژاپن قائل بود. نیمه نخست بازی با ژاپن مطابق انتظار بود؛ ژاپنی‌ها حمله می‌کردند و بازیکنان ما در لاک دفاعی تجمع کرده بودند و فقط زیر توپ می‌زدند. بازی‌ مطابق میل ژاپنی‌ها بود و دقیقه ۲۸ بود که بازیکنان ایران تاوان بازی احساساتی‌شان را دادند و ژاپن یک بر صفر پیش افتاد.

در نیمه دوم بازی به شکل دیگری پیش رفت، انگار یک تیم دیگر مقابل ژاپن قرار گرفته بود؛ بازی‌ای از تک تک بازیکنان دیدیم که پیش از این شاهد آن نبودیم. فوتبال تاکتیکی و با برنامه ژاپن در لاک دفاعی فرو رفته بود تا اینکه پس از چندین موقعیت خطرناک که بازیکنان ایران روی دروازه ژاپنی‌ها ایجاد کرده بودند محمد محبی روی پاس اروپایی‌گونه سردار آزمون توانست گل تساوی بازی را به ثمر برساند. همین نتیجه هم می‌توانست برای تیم ملی یک نتیجه ایده‌آل باشد اما شاگردان قلعه‌نویی کوتاه نیامدند و باز هم حمله کردند.

قطعاً باید این برد را به پای امیر یا اردشیر قلعه‌نویی نوشت، حتی اگر نتوان روی کاغذ دلیل منطقی برای آن پیدا کرد اما همانطور که اگر تیم ملی شکست می‌خورد ژنرال مورد مؤاخذه قرار می‌گرفت و انتقادها او را نشانه می‌گرفت بی‌انصافی است که او را در این برد سهیم ندانست. تیم ملی مقابل ژاپن مثل پازلی بود که بدون داشتن حتی یک تکه آن هم نمی‌توانست به موفقیت برسد. بازیکنان ایران آنقدر خوب بودند که قلعه‌نویی حتی جرأت تعویض آنها را هم پیدا نکرد و تعویض‌های ثانیه‌های پایانی هم فقط برای حفظ برتری و البته تلف کردن زمان پایانی بود.

از سن بالای بازیکنان ایران که تا پیش از این بازی از نظر منتقدان، نکته منفی تیم ملی بود حالا به عنوان یکی از دلایل پیروزی تیم ملی یاد می‌شود. پیرمردها دیگر واژه کنایه‌آمیزی برای بازیکنان تیم ملی محسوب نمی شود؛ چون آنها با تکیه به تجربه بالایی که برایشان از چندین دوره جام جهانی و جام ملت‌های آسیا به یادگار مانده توانستند جواز حضور در نیمه نهایی این دوره از جام ملت‌های آسیا را به دست بیاورند. اما کار هنوز به پایان نرسیده است، نباید در باد این پیروزی خوابید. تیم ملی بازی بسیار مهمی در نیمه نهایی دارد و به هیچ عنوان نباید این بازی را دست کم بگیرد.

«پیرمردها» دیگر کنایه نیست؛ منتقدان قلعه‌نویی ساکت شدند

باید در نیمه نهایی مراقب همه چیز بود. مبادا همچون دوره‌های گذشته خودزنی شود؛ از اخراج‌های بدون دلیل تا پنالتی‌های چیپ و ... حالا بهترین فرصت است تا طلسم سال‌ها عدم قهرمانی در آسیا بشکند. خوشبختانه مهدی طارمی در بازی نیمه نهایی می‌تواند به میدان برود و این خبر خوبی برای قلعه‌نویی است. تا فینال و قهرمانی در آسیا راهی نیست، به شرط اینکه قلعه‌نویی و همکارانش پیش‌بینی هر اتفاقی را کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی GB ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    11 0
    مخصوصا" خداداد عزیزی که خیلی کِنف شد .
    • حقگو IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      0 0
      چه کسانی به یک تیم یا شخص ورزشکار یا مربی توهین می کنند ؟ فرق نمی کند پرسپولیس باشد یا استقلال یا سپاهان یا تراکتور و... توهین به معنای اینکه کسی از ادب به دور است . شاید این تربیت خانوادگی افراد باشد و یا از عصبانیت بر زبان و قلم خود کنترل ندارد . اما با توهین به کجا میرسیم ؟ ما پیرو مکتبی هستیم که به پیامبر و مومنان دستور می دهد به کفار و بت های دوران جاهلیت توهین نکنید . حالا چطور میشود ما از این فرهنگ زیبا دور میشویم ؟ من نمی گویم انتقاد نکنیم . عرص می کنم با فحاشی نه تنها مشکلی حل نمیشود بلکه مشکلی هم اضافه میشود . من هم بی اشتباه نیستم و بعضی وقت ها اشتباها توهین کرده ام و از خداوند و کسانی که در حق آنها توهین کرده ام سعی کرده ام عذرخواهی کنم . البته در این دعواهای ورزشی یا اجتماعی بعضی وقت ها جاسوس های خارجی برای تفرقه افکنی در جامعه فحاشی می کنند که باید مراقب باشیم و در دام آنها نیافتیم . سالم و عاقبت به خیر باشید
    • ایرانی عصبانی AU ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      0 4
      قلعه نویی مربی بی کفایتی است که هرگز در سطح بازیکنان تیم ملی نبوده و نیست. قلعه نویی ادم خوش شانسی است که یک عده بازیکن خوش تکنیک با انگیزه و ملت دوست را در اختیار دارد که با خلاقیتهای خود در عدم وجود تاکتیک تیمی- چه دفاعیی و چه هجومی او را با نتایج خلاقیتی خود از چشم ملت و منتقدین بر حذر داشته اند. در این تیم قلعه نویی در جام اسیایی هیچ گونه تاکتیکی بجز زدن زیر توپ در دفاع و توپهای دراز از ته خط دفایی بخط فوروارد و امید که جلوی پا انان فرود بیاید دیده نمیشود.
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    8 4
    سرور هر چی لنگیه امیر قلعه نوییه
    • IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      5 1
      الان پای ایران وسطه هیچ رنگی بالاتر از رنگ وطن نیست
    • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      0 1
      لنگی شیخ بنفش زخم بستر گرفته تونه
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      1 1
      استقلالی ام. دربی داشتیم مگه؟ خدایا به همه ما کمک کن وقت شناس باشیم و حرمت دار.
  • وحید IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    1 10
    کثافت کیسه ای لنگی ها قلعه نوعی را نجات دادند. کثافت های ششتقلالی خیانتکار به پرسپولیس هستید. درود بر کنعانی زادگان پرسپولیسی مردمی. لعنت بر کیسه ای های کاجی ششتقلالی بی شرف. لعنت بر خیابانی کثیف ششتقلالی.
    • IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      2 1
      اره لتگیا نجاتش دادن مخصوصا کنعانی با اون دریبل نازی که رو گل ژاپن از بازیکنشون خورد مخصوصا علی منقاروند با اون گل نازی که خورد و توپو کرد تو گل خودمون.تو تمام بازیهای تیم ملی لنگیا به تیم ملی ضربه زدن از بازی با امارات بگیر که حسین اتوبوس پنالتی داد و علی منقاروند گل ناز خورد تا بازی با فلسطین که باز هم منقاروند یه گل ناز دیگه خورد تا بازی با امارات و سوریه که منقاروند پنالتی داد و گل خورد و تارمی تمارض کرد و اخراج شد و تیمو 10 نفره کرد تا همین بازی اخر که یه توپ رفت رو دروازه همونم گل شد و اگه درخشش تاجیایی مثل محبی و سردار نبود الان حذف شده بودیم و داشتید قلعه نویی رو میکوبیدید که چرا احمد نوراللهی رو نبرده و دلیل حذفمون هم نبودن نوراللهی بوده خخخخخخخخخ قشار بخورید لنگیای کثیف
  • حمید کلباسی IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    7 0
    به امید قهرمانی دلاوران تیم ملی فوتبال ایران در قطر
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 1
    برگشت به سبک مورد علاقش و نتیجشم گرفت قلعه نوعی علاقه خاصی به بازیکنان بلند دارد و تنها راه شکست ژاپن استفاده از توپ بلند مستقیم پشت دفاع یا رو سر مهاجمان ایران بود تعویض نکرد چون برا وقت اضافه برنامه داشت میخواست ۵ بازیکن تازه نفس بیاره و کار ژاپن تمام کند
  • Vahid IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 1
    پرسپولیسی /مگر قلعه نوعی کاری کنه یعنی شما کی باشید
  • رضا IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    3 0
    من از ابتدای مسابقات جام مرتب نوشتم که ژنرال کارش را بلد است قضاوت زود هنگام نکنید الان هم به نظرم بایستی حوصله داشته باشیم. انشاالله تیم ملی فوتبال ما قهرمان خواهد شد.
  • ایرانی با غیرت IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    4 0
    منتقدان اصلی امیر قلعه نویی مثل ممد مایلی و دنباله رو ها و نوچه های او دارند دعا میکنند که تیم بلغزد تا دوباره انها به صحنه بیایند . انها معتقدند که تیمی که پزسپولیسی ها هدایت انرا در دست نداشته باشند بهتر است این تیم اصلا نباشد! کودتا علیه مرحوم دهداری , کودتا علیه مرحوم ایویچ , کودتا علیه اسکوچیچ و ندادن بازیکن به تیم زیر بیست و سه سال عنایتی و حذف این تیم در کمال شایستگی از اقدامات انهاست. حالا هم نوبت امیر قلعه نویی و تیمش است تا هر طور شده شکستی به او و تیمش وارد کنند تا خودشان مثلا " اقا یحیی " را از تو آب نمک خارج کنند و بیاورند بر سر تیم ملی!
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    این که تیم ما پیر ،در اون شکی نیست ،اما قلعه نوعی در این زمان کوتاه چاره ای جز این نداشت ،چون جوانگرایی تیم حداقل ۲ سال زمان نیاز دارد و هم هزینه بر است و تاوان دارد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس