کد خبر 1572289
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه در کانال تلگرامی خود نوشت:

آمریکا و انگلیس دیشب، به سه استان صنعا، ضمار و بیضاء در یمن حمله کرده و آن را "دور دوم انتقام گیری از سربازان کشته شده در مرز اردن" خواندند.

درگیر شدن با مقاومت یمن، احمقانه ترین و پر ریسک ترین گزینه ای بود که آمریکا می توانست سراغ آن برود.

انصارالله اولا بر خلاف مقاومت عراق، هیچ محدودیتی در جنگ تمام عیار با آمریکا ندارد. ثانیا در موقعیتی مستقر است که دست آمریکا و انگلیس، به معنای واقعی کلمه زیر ساطور اوست. ثالثا از توان رزم و تسلیحات پیشرفته ای برخوردار است که هنوز رونمایی نکرده است.

عبرت نگرفتن از عبرت ها، نشانه زوال عقل است. آمریکا دید که مقاومت یمن با حیثیت رژیم متجاوز عربستان چه کرد، بلکه خود، بخشی از این جنگ بود. با این وجود، به قماری از پیش باخته تن داد.

مقاومت یمن تا پیش از این، با کشتی های تجاری و نظامی آمریکا و انگلیس و اسرائیل مدارا کرده و صرفا باب المندب را برای عبور برخی از آنها نا امن کرده بود. هدف، سر عقل آوردن حامیان اسرائیل و توقف جنایت جنگی در غزه بود.

اما قطعا این معادله پس از حملات اخیر تغییر خواهد کرد. وقتی کار به غرق شدن کشتی های متجاوزان و هلاکت سرنشینان رسید یا خبر آمد که فلان پایگاه آمریکا در شیخ نشین های منطقه گرفتار تیر غیب شد، آن گاه حساب کار دست دولت بایدن می آید.

مقامات کُند ذهن آمریکا خیال می کنند با دشمنان متعارف -قابل محاسبه، پیش بینی و مدیریت رفتار- طرف هستند و می توانند وادار به تسلیم کنند. نمی فهمند که اگر یمنی ها بنا بود جا بزنند، از ابتدا به خاطر دفاع از مردم مظلوم غزه، در این معرکه پا نمی گذاشتند.

نشریه فارن افرز یکی از ده ها رسانه های آمریکایی است که درباره وارد نشدن در تله یمن هشدار داده است:

"حملات پیاپی حوثی های یمن برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل طراحی شده. آنها طی سه ماه گذشته مانع عبور محموله‌ها به سمت اسرائیل شدند. حملات موشکی یمنی‌ها، موجب کاهش ۸۵‌درصد فعالیت های بندر ایلات شده است

بهترین راه، دیپلماسی است. آمریکا اگر بتواند اسرائیل را برای توقف بمباران غیر نظامیان غزه تحت فشار قرار دهد، بهانه حوثی‌ها را تضعیف خواهد کرد. تهران می‌خواهد آمریکا بعد از جنگ فرسایشی در یمن، دست از پا درازتر مجبور به عقب‌نشینی شود. ایران و حوثی‌ها تله کار گذاشته‌اند و آمریکا نباید وارد آن شود".

همچنین «داگلاس مک‌گریگور» مشاور سابق پنتاگون درباره حملات اخیر آمریکا نوشت:

"بمباران، دیپلماسی و استراتژی نیست، و بازدارندگی به همراه نمی‌آورد. سقوط یک قدرت به جهنمی که خودش ساخته، به تدریج رخ می‌دهد؛ ‏تا اینکه ناگهان متوجه می‌شود چطور حریف را دست کم گرفته و استراتژی‌ های اشتباه انتخاب کرده بود.

ما به خاطر این استراتژی‌ های نادرست، با شکست‌های راهبردی و پیاپی در افغانستان، لیبی، عراق و اوکراین مواجه شدیم. اکنون واشنگتن به سرعت در حال رسیدن به جهنم خودساخته در روابط با بقیه جهان است".

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    1 0
    شکست آمریکا نزدیک است
  • م ح IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    1 0
    بالاخره خون بی گناهان دامنشو میگره....از پس خدا که برنمیاند!!!!
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    0 1
    آمریکا خیلی بیشتر از این حرفها برنامه دارد
    • ایرانی IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
      1 0
      البته مهمترین برنامه اش مثل همیشه گُنده نشان دادن قدرت و اُبهتش در چشم ظاهربین و ترسویی مثل شماست وگرنه از روزی که خمینی کبیر گفت:آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند! هیچ مومن و خداباوری دیگه برا ابرقُدقُدتون تَره هم خورد نمیکنه، الانم این عربده ها و اولدورم بلدورمها نه از سر قدرت که از سر استیصال است سقوط این غول مست نزدیکتر از اونیه که تصورش رو بکنی.
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    1 0
    امریکا تازه گفته بازم می خوام بزنم☹می خواد بگه گنده لات محل ، منم . فقط من باید جولان بدم و کرم بریزم و هر غلطی می خوام بکنم ولی هر کشور دیگه ای مثلا ایران یا یمن بخواد در منطقه جولان بده و موش بدوانه می زنم لهش می کنم چون خودم گنده محل هستم و به گنده لات دیگری اجازه گردنکشی نمیدم . همتون فقط اجازه دارید جوجه لات باشید و نوچه های من😕
  • عمیر IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    0 1
    درود به اوکراین مقتدر
    • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      0 0
      عمیر، کلمی گمیر🤫(کلمی= کلم را، گمیر= شکلی از خوردن که در آن بجای رنده کردن و با قاشق خوردن کلم را با دندان بدون وقفه و عین رنده کردن بخورند!)
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    برا شما زوده اهداف بلند مدت امریکا و سیاست پیچیدشو درک کنید لازم باشه مرحله آخر بمب اتم بزنه براش مهم نیس
  • IR ۰۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    …. اگر خبر آمد که فلان پایگاه امریکا در شیخ نشین های منطقه گرفتار تیر غیب شدند …. ! عجب !
    • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      0 0
      بعد اگر آمریکا با تمام توان جواب داد نیاید ننه من غریبم در بیارید با هم قد خودت شوخی کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس