کد خبر 1571342
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷
فرانسه از ۳ کشور آفریقایی دیگر عقب‌نشینی می‌کند

دولت فرانسه بنا دارد که نیروهای نظامی خود را از سه کشوردر غرب آفریقا خارج کند.

به گزارش مشرق، فرانسه نیروهای نظامی خود را از سه کشور آفریقای دیگر خارج می‌کند.

نشریه فرانسوی لوموند در گزارشی نوشت که دولت فرانسه تصمیم گرفته است تعداد نظامیان خود را در غرب آفریقا کاهش دهد.

به نوشته لوموند «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه تصمیم گرفته است که نیروهای نظامی در پایگاه‌های کشورهای گابن، سنگال و ساحل عاج را کاهش دهد. بحث‌های درازمدت بر سر این موضوع، پاریس را به سمت اتخاذ چنین تصمیمی سوق داد. چندین ماه است که آینده پایگاه‌های نظامی فرانسه در این سه کشور در هاله‌ای از ابهام قرار داشته است.

این نشریه فرانسوی نوشت که ستاد کل فرانسه نسبت به این اقدام دولت این کشور ابراز نگرانی کرده است. فرانسه ۳۵۰ نظامی در هر یک از کشورهای گابن و سنگال دارد. در مرکز لجستیکی مهم فرانسه در ساحل عاج هم ۹۵۰ نفر حضور دارند. لوموند یادآور شد که گزینه بسته شدن کامل واحدهای نظامی فرانسه در این سه کشور نیز در نظر گرفته شده است. در عین حال، فرانسه همچنان نظامیان خود را در پایگاه‌های نظامی در جیبوتی و چاد حفظ خواهد کرد.

در ماه‌های اخیر فرانسه مجبور به خروج نظامیان خود از چند کشور آفریقایی دیگر از جمله نیجر شد. این اقدام در واکنش به مخالفت‌های گسترده در این کشورها نسبت به حضور نظامیان فرانسوی صورت گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ساس IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 1
    آمادگی جنگی ناتو برای اشغال غرب اوکراین با دادن عقبه لازم به ارتش لهستان و رومانی برای پیشروی در غرب اوکراین و جلوگیری از ایجاد خلا نظامی و امنیتی. دوم دادن زمینه برای گسترش نظامی به برنامه های فراملی روسیه و کاستن تمرکز نیرو وبرنامه ریزی ولجستیک نظامی روسیه در اوکراین با تحریک سران مسکو چون ناتو به این مطلب می اندیشد که هرم تصمیم سازی و گیری در روسیه بسیار تیز است و توان منحرف کردن آن را دارد و مطمئن است که رژیم های اقتدارگرا از یک سیستم توزیع شده هماهنگ شده از قبل به حد کافی برخوردار نیستند و این بالاخره آنها را آسیب پذیر کرده و میکند
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    8 0
    مستکبرین عالم مثل خوره افتادن به جون کشورها و منابعشون رو به غارت می برن
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 4
    اوخ اوخ اوخ ، رد پوتین رو روی پشت شون میبینین؟! 🤣🤣🤣🤣🤣
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    8 0
    همه تان باید برگردید خراب شده خودتان از یانکی های وحشی تا سایر انگلهای جهان که چند قرن دنیا را غارت کرده و مردم آنها را به بدبختی و بیچارگی کشاندند و ثروتهایشان را تصاحب کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس